فونیکسریمکسبهتام

ورود سامانه بارشی‌ و کاهش دما در‌ نیمه شمالی کشور

افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ‌

عصر خودرو- از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، گستره بارش‌ها تا اواخر وقت در دامنه جنوبی البرز غربی و مرکزی و روز پنج‌شنبه علاوه بر نواحی فوق سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور خواهد بود و به کاهش دما در نیمه شمالی کشور می‌انجامد.

افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ‌
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، براساس تحلیل آخرین‌ داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا در اغلب مناطق کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم است که به افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت منجر شده است.

     

     

     

    امروز و فردا دمای هوا در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل خزر افزایش می‌یابد و در استان‌های ساحلی این افزایش بین 4 تا 8 درجه خواهد بود؛ ضمن آنکه در این مدت در سواحل غربی خزر و استان اردبیل هر از گاهی با وزش باد شدید جنوبی مواجه هستیم.

    از بعدازظهر روز چهارشنبه هفته جاری با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب غرب، سواحل خزر و زاگرس مرکزی ابرناکی، بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

    گستره بارش‌ها تا اواخر روز چهارشنبه در دامنه جنوبی البرز غربی و مرکزی و روز پنج‌شنبه علاوه بر نواحی فوق سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد‌، ضمن اینکه در این روز با نفوذ جریان سرد شمالی شاهد کاهش دما در نیمه شمالی کشور و تشدید بارش در سواحل خزر خواهیم بود و دریای خزر در این روز مواج است.

    از بعدازظهر روز پنج‌شنبه به تدریج در نوار غربی کشور از بارش‌ها کاسته خواهد شد.

    آسمان تهران روز آینده کمی ابری در برخی ساعات افزایش ابر خواهد بود که این شرایط روز چهارشنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 11 و 3 درجه خواهد بود.

    فردا سنندج و کرمان با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور و بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور خواهد بود.

    میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 3 آذرماه امسال 22.9 درصد بارش سال گذشته ثبت شده است.

    کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو