فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۹۲۱»

روزهای پاک و سالم اصفهان به ۱۴۹ روز افزایش یافت

عصر خودرو- مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: پس از آغاز اجرای برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان تعداد روزهای پاک و سالم اصفهان از سال ۹۲ تاکنون ۱۴۹ روز افزایش یافته است.

روزهای پاک و سالم اصفهان به ۱۴۹ روز افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، حمیدرضا ظهرابی در ارتباط با وضعیت کیفی هوای شهر اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر اصفهان جزو آلوده‌ترین شهرهای کشور بود برنامه‌ جامع کنترل کیفی هوای اصفهان با مشارکت 30 دستگاه و نهاد استانی و شهری برنامه‌ریزی شد.

    وی با بیان اینکه این برنامه تا حدود زیادی به اهداف از پیش تعیین شده دست یافته است، بیان داشت: اجرای این برنامه تاثیر خوبی در کنترل آلودگی اصفهان داشته است به نوعی که مجموع تعداد روزهای پاک و سالم شهر اصفهان حدود سه و نیم برابر شده است.

    مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه تعداد روزهای پاک در سال 92، 61 روز بوده است، ابراز داشت: پس از آغاز اجرای برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان تعداد روزهای پاک و سالم در سال 94 به 172 روز و در سال جاری به 210 روز ارتقا یافته است.

    وی اضافه کرد: تعداد روزهای ناسالم در هشت ماهه نخست سال جاری برای گروه های حساس 33 روز و روزهای ناسالم برای عموم مردم سه روز بوده است که نسبت به سال 1394 به نصف کاهش یافته است در حالیکه در سال پایه پیش از اجرای برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان 142 روز ناسالم برای گروه های حساس و 43 روز ناسالم برای عموم ثبت شد.

    آلودگی هوای اصفهان حاصل 40 سال تحمیل آلاینده‌ها بر جو است

    ظهرابی با اشاره به اینکه از دیدگاه ما حتی یک روز ناسالم نیز در اصفهان نباید داشته باشیم و تمام تلاش ما افزایش بیش از پیش روزهای سالم و پاک است، ادامه داد: آلودگی شدید چند سال اخیر در اصفهان حاصل 40 سال تحمیل بار آلودگی بر هوای اصفهان است و بر این اساس حذف این آلودگی نیز نیازمند زمان و صرف هزینه است.

    وی تاکید کرد: برای رسیدن به اصفهانِ پاک نیازمند افزایش فرهنگ عمومی ترافیک، افزایش امکانات حمل ونقل عمومی و استفاده از راهکارهای  تشویقی برای  جامعه در راستای استفاده از این ناوگان، جایگزینی خودروهای فرسوده و کاهش مصرف انرژِ‌ی‌های فسیلی است که این موارد بسیار زمان‌بر است.

    مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه موفقیت برنامه جامع کاهش آلودگی اصفهان  نسبت به دیگر شهرهای کشور بسیار خوب بوده است، بیان داشت: نباید فراموش کنیم که با وجود این موفقیت اصفهان همچنان جزو کلان شهرهای آلوده کشور است و تا زمانی که حتی یک روز ناسالم هم در هوای اصفهان ثبت شود تلاش بی وقفه اداره کل حفاظت محیط زیست استان در مقابله با آلاینده ها تداوم خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو