فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان گیلان:

تصمیمات برای نوسازی ناوگان حمل بار از سوی دولت در دست اقدام است

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان گیلان با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل بار در استان گیلان گفت: دولت تصمیماتی برای نوسازی ناوگان حمل بار در دست دارد که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

تصمیمات برای نوسازی ناوگان حمل بار از سوی دولت در دست اقدام است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ناصر آل محمدی در آستانه هفته حمل و نقل غروب سه شنبه در جمع خبرنگاران به مشکلات و معضلات جاده ها و آسیب پذیری استان در حوزه حمل و نقل اشاره و اظهار کرد: کمبود تجهیزات ایمنی در جاده های مواصلاتی گیلان، فرسودگی خودروهای سنگین باری و راهداری، فرسودگی و عمربالای مینی بوس ها و همینطور آسیب پذیری جاده ها در شرایط جوی استانی مثل گیلان از جمله چالش هایی است که حوزه حمل و نقل استان گیلان با آن رو به رو است.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته، 649 نفر در گیلان بر اثر حوادث جاده ای و رانندگی فوت شده اند افزود: از این تعداد 450 نفر از عابران پیاده و موتورسوار بوده اند که در کنار همه آسیب پذیری جاده ها باید بی توجهی به قوانین رانندگی را نیز در این حوزه اضافه کرد.

    عقب ماندگی گیلان از میانگین سنی خودروهای باری در کشور

    مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان گیلان از رشد 18 درصدی حمل کالا در استان طی 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال 94 خبر داد و گفت: طی این مدت بیش از پنج میلیون تن کالا در استان حمل شده است که 70 درصد آن برون استانی و مابقی درون استان بوده است.

    به گفته آل محمدی، آهن آلات، فرآورده های نفتی، سیمان و تخته بیشترین سهم کالاهای حمل شده در این مدت را به خود اختصاص داده اند.

    این مسئول با بیان اینکه در حوزه حمل کالا با فرسودگی ناوگان رو به رو هستیم خاطرنشان کرد: میانگین سنی خودروهای باری استان 19 سال است که نسبت به کشور که 16.5 سال است، عقب هستیم.

    مدیرکل حمل و نقل و راهداری گیلان همچنین به فرسودگی مینی بوس های فعال در سطح گیلان پرداخت و گفت: این ناوگان از سن بالای 29 سال برخوردار است و عملا استانداردهای لازم برای تردد و جابجایی مسافران را ندارد.

    وی نوسازی ناوگان های فوق را منوط به رفع تحریم ها و کمک های دولتی دانست و گفت: برخی اقدامات از جمله اعطای تسهیلات به کامیون داران در سال های قبل مهیا بود اما هم اکنون برای نوسازی این ناوگان به تصمیمات جدید دولت نیاز داریم که با انعقاد تفاهمنامه بین وزارت راه و وزارت نفت انتظار می رود از محل صرفه جویی تسهیلاتی ارزان برای این ناوگان در آینده نزدیک اعطا شود.

    2.5 میلیون متر مکعب برفروبی طی دو ماه اخیر در گیلان

    آل محمدی همچنین در حوزه راهداری با اشاره به تلاش راهداران در هفته های اخیر به دلیل بارش برف در نقاط مختلف استان گفت: طی دو ماه اخیر دو و نیم میلیون مترمکعب برف روبی به همت راهداران و همکاری مردم البته با ماشین آلات فرسوده صورت گرفت تا جاده ها برای تردد در سطح استان باز  و ایمن باقی بماند.

    این مسئول، سیاست جدید سازمان حمل و نقل و راهداری را برندسازی در شرکت های حمل و نقل مسافر اعلام کرد و افزود: با تحت برند درآمدن شرکت های حمل و نقل مسافر، فضای رقابتی ایجاد می شود تا علاوه بر ارتقای خدمات ارائه شده به مسافر، شاهد فعالیت متخصصان این حوزه و سرمایه گذاران قوی در این حوزه باشیم.

    وی افزایش دروبین های رصد سرعت در جاده های گیلان را از دیگر اقدامات در دست اجرای این اداره کل عنوان و بیان کرد: هم اکنون با رصد این دوربین ها تخلفات رانندگی ثبت می شود که گاهی تردد خودروهای با سرعت های بالای 170 کیلومتر در جاده های استان را شاهد هستیم که خطر وقوع حوادث رانندگی را بسیار افزایش می دهد.

    آل محمدی خواستار رعایت قوانین رانندگی در سطح جاده ها از سوی مردم شد و گفت: با رعایت قوانین رانندگی و همینطور استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می توان آمار تصادفات رانندگی را بسیار پایین آورد تا حدودی خلأ وجود تجهیزات ضروری در سطح جاده های استان را در حادثه خیزی کاهش داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو