فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران انتقاد کرد

صدور مجوز تولید ۱۰۰ هزار خودرو دیزلی

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اجرا نشدن مصوبه سال ۹۰ مبنی بر منع تردد خودروهای فرسوده در کلانشهرها گفت: خودروهایی که برای جاده‌ها و معابر برون شهری ایمن نیستند، کارشان را در داخل شهرها شروع می کنند.

صدور مجوز تولید ۱۰۰ هزار خودرو دیزلی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، کارگاه آموزشی معاینه فنی زیست محیطی با محوریت "خودروهای دیزل تجاری برای کاربری شهری" علاوه بر امروز ، روز گذشته (24 آذرماه) در دانشگاه صنعتی شریف با مشارکت کرسی یونسکو در مدیریت آب و محیط زیست برای شهرهای پایدار برگزار شد.


    وحید حسینی، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در نشستی که در حاشیه کارگاه‌ها با حضور مدیر ستاد معاینه فنی و مدیر کل دفتر ایمنی وزارت راه برگزار شد، با اشاره به اینکه خودروهای دیزلی بدون ضابطه داخل شهر تردد می کنند، گفت: برای این خودروها تنها معاینه فنی سبک و ملایمی انجام می شود این در حالیست که مجوز تولید بالغ بر 100 هزار خودرو دیزلی نیز صادر شده است.

    وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی و حمل زباله تا حدی مدیریت و معاینه فنی می شوند، اظهار کرد: متاسفانه خودروهای شخصی کاملا رها شده‌اند. با اینکه دیزل در شهرها مسئله مهمی است به آن پرداخته نشده است و سطح دیزل خودروها وضعیت خوبی ندارد. سطح استاندارد یورو 3 برای سواری سطح خوبی است ولی برای دیزل یورو 3 یا 4 اصلا خوب نیست برای همین نیز قانون، نصب فیلتر دوده را ایجاد کرده است.


    حسینی با اشاره به اینکه متوسط سالیانه حدود 10 درصد جرم ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون دوده یا کربن سیاه است، افزود: دستگاه های کاربراتوری و دیزلی نقش مهمی در تولید کربن سیاه دارند بنابراین باید وزارت راه بحث معاینه فنی خودروهای دیزل را با جدیت انجام دهد.

    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با انتقاد از اینکه خودروهایی که برای جاده‌ها ایمن نیستند کارشان را در معابر شهری شروع می‌کنند، گفت: طبق مصوبه سال 1390 تردد خودروهای فرسوده در کلانشهرها ممنوع است ولی هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.


    وی افزود: خودروهای بالای 20 سال عمر باید از رده خارج شوند ولی خودروهایی را در تهران می بینیم که با 45 سال سن هنوز اجازه تردد دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو