فونیکسریمکسبهتام

آخرین دستگاه از اولین فراری هیبرید

عصر خودرو- آخرین لافراری با شماره ۵۰۰ تولید شد که برای دوستداران خودروهای سوپر اسپرت خبر دردناکی است، چرا‌که دیگر قرار نیست این خودرو تولید شود و البته لافراری با قیمت استثنایی ۷ میلیون دلار به فروش خواهد رسید و قرار است این مبلغ برای ساخت مجدد زیرساخت‌هایی که در جریان زلزله ایتالیا تخریب شده است هزینه شود. خبر اهدای این هزینه به مناطق زلزله‌زده باعث شده است تا تحمل خبر توقف تولید لافراری برای دوستداران این برند راحت تر باشد. آخرین لافراری که می‌شود مستقیم از مارانلو خرید قرمز رنگ است که خط سفیدی روی کاپوت و پشت خودرو داشته است. از دیگر مشخصاتی که می‌توان در این خودرو مشاهده کرد پرچم ایتالیا در بخش جلویی کاپوتش است.

آخرین دستگاه از اولین فراری هیبرید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، فراری در این مدل فوق العاده لوکسش از قلبی با گنجایش 3/ 6 لیتر استفاده کرده است که 12 سیلندر دارد و البته موتوری الکتریکی هم قدرتی مضاعف به آن اضافه می‌کند تا در مجموع 950 اسب بخار نیرو به‌صورت خالص توسط موتورها تولید شود. فراری در مدل لافراری تمام تلاش خود را به کار بسته است تا خودرویی فراتر از خیال را بسازد که در زیبایی ظاهری کم نظیر و در عملکرد بالاترین توان را داشته باشد. لافراری با توجه به موتورهای قدرتمندی که دارد می‌تواند در 9/ 2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر تنها به 9/ 6 ثانیه زمان نیاز دارد که واقعا سرسام آور است. حداکثر سرعتی که برای این غول ایتالیایی در نظر گرفته شده است 350 کیلومتر در ساعت است. در حراجی که با هدف ترمیم زیر‌ساخت‌های مناطق زلزله زده انجام شده آخرین لافراری کارخانه اش را برای همیشه ترک کرده است. قیمتی که اعلام شده است بسیار بیشتر از قیمت قبلی خودرو است که برابر بوده با 4/ 1 میلیون دلار.

     

    گردانندگان این مراسم حراج معتقدند که پولی که بابت فروش این خودرو به بخش‌های زلزله زده و مرکزی ایتالیا اختصاص می‌یابد قابل توجه است و این هزینه هیچ‌گاه بهتر از این نمی‌توانسته است هزینه شود. خودروهای فوق لوکس و سوپر اسپرت این روزها نیاز نیست عمری را سپری کنند تا به قیمت‌هایی چند برابر واقعی خود به‌فروش برسند. این خودروها با عناوین مختلف به حراج گذاشته می‌شوند و خودروهایی مانند بوگاتی ویرون و دیگر خودروهایی که در تعداد محدود تولید شده‌اند چنین سرنوشت‌های پول‌سازی را تجربه کرده‌اند. لافراری در مراسمی تاریخی و با شکوه به فروش خواهد رسید و باید منتظر شد تا فراری محصول آینده خود را معرفی کند. در حال حاضر این خودروی هیبریدی که ظاهری همانند جتی زمینی دارد در رقابت شتاب تسلیم خودروی برقی تسلا مدل S شده است که بعد از به‌روزرسانی که در این مدل صورت گرفته است از لافراری پیشی گرفته و این در حالی است که نسبت به این خودروها ظاهری کاملا متفاوت دارد و سدانی معمولی به نظر می‌رسد. در محصول آینده فراری باید شاهد ارتقای شتاب باشیم تا بتواند همچنان جزو خودروهای فوق ستاره دنیا باقی بماند البته بدون افزایش شتاب هم محصولات این شرکت حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو