فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خبر داد

شکل‌ گیری شبکه تامین کنندگان داخلی قطعات مترو

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت بهره برداری تهران و حومه در اختتامیه سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو از شکل گیری شبکه تامین کنندگان داخلی قطعات مترو خبر داد.

شکل‌ گیری شبکه تامین کنندگان داخلی قطعات مترو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از زوابط عمومی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، احمدی بافنده با بیان اینکه انعقاد 50 تفاهم نامه همکاری در سه روز برگزاری این همایش نشان از عزم جدی شرکت بهره برداری مترو تهران برای استفاده از توان داخل است، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو انعقاد تفاهم نامه بین شرکت بهره برداری مترو تهران و شرکت‌های تاثیرگذار در حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری بود که این کار در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی و بومی سازی قطعات صورت گرفت.

    وی با بیان اینکه به منظور استفاده حداکثری از توان داخل، یک کنسرسیوم همکاری شکل خواهد گرفت ، افزود: این کنسرسیوم که ما از آن به عنوان شبکه تامین قطعات مترو یاد می کنیم می تواند آینده شرکت های تولیدکننده در صنعت مترو را تضمین کند.

    وی ادامه داد:  برخی از تولیدکنندگان که در این نمایشگاه حضور داشتند قطعات کوچک اما پرمصرف مترو را تولید می کنند که اگر این شرکت ها در کنار یکدیگر ساخت مجموعه کامل قطعات مورد نیاز را برعهده بگیرند ،هم برای ما به عنوان مصرف کننده و هم برای آنها به عنوان شبکه تولید مزایای بسیاری را در پی خواهد داشت.

    به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ایجاد شبکه تامین قطعات مترو می تواند باعث جلب حمایت بیشتر نهادهای مسئول شود.

    وی در این خصوص خاطرنشان کرد: شرکت بهره برداری مترو تهران سعی می کند تا با رایزنی با وزارتخانه ها، دانشگاه ها ومراکز علمی و همچنین نهاد ریاست جمهوری زمینه حمایت هرچه بیشتر از تولیدکنندگان صنعت مترو را فراهم کند.

    احمدی بافنده از ثبت کنسرسیوم تشکیل شده از طریق وزارت کشور به عنوان منبع تامین کننده در جهت یکپارچه سازی سیستم مترو در کل کشور خبرداد و افزود: مترو تهران تا پایان سال 96 جایگاه نهم جهان را از لحاظ طول خط به خود اختصاص می دهد. این روند رو به گسترش نه تنها در مترو تهران بلکه در مترو دیگر کلانشهرهای کشور بازار بزرگ و مطمئنی را برای تولیدکنندگان داخلی به وجود آورده است.

    وی با تاکید براینکه گسترش حمل و نقل ریلی لازمه توسعه پایدار است، افزود: یک رام قطار مترو می تواند یک هزار و 125 برابر یک خودرو شخصی جابجایی انجام دهد که این آمار نشان می دهد تنها راه حل کنترل ترافیک کلان شهرها توسعه مترواست.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری هر چه بیشترتولیدکنندگان ایرانی بتوانیم بومی سازی این صنعت را با شتاب بیشتری دنبال کنیم.

    سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو 23 تا 25 آذر ماه با حضور بیش از 100 تولیدکننده داخلی در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو