فونیکسریمکسبهتام

مدیر شبکه خدمات پس از فروش عقاب افشان:

خدمات تعمیرگاهی به اتوبوس‌های اسکانیا با ۲۵ درصد تخفیف ارائه می‌شود

عصر خودرو- مدیر شبکه خدمات پس از فروش عقاب افشان از ارایه تخفیف ۲۵ درصدی خدمات تعمیرگاهی به برخی اتوبوس‌های اسکانیا خبر داد.

خدمات تعمیرگاهی به اتوبوس‌های اسکانیا با ۲۵ درصد تخفیف ارائه می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، مهندس نوروزی افزود: بر این اساس مالکان اتوبوس‌های اسکانیا مدا 81 تا 85 می‌توانند خودروهای خود را به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش این شرکت برده و از 25 درصد تخفیف تعمیرگاهی برخوردار شوند.

    متن کامل این گفت و گو به شرح زیر است:

    اخیراً شرکت عقاب افشان طرحی را با هدف ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای برای برخی تولیدات سال‌های گذشته خود کلید زده است؛ در این‌باره توضیحاتی بفرمایید.

    این طرح همانطور که گفتید، به دنبال ارتقای سطح ایمنی سفرهای جاده‌ای اتوبوس‌های تولیدی شرکت عقاب افشان است که با برند اسکانیا طی سال‌های 81 تا 85 تولید و وارد ناوگان حمل و نقل مسافری کشور شده‌اند. این اتوبوس‌ها از آنجا که عمر بالای 10 سال دارند، بعضاً به واسطه هزینه‌های بالای تعمیرات و البته احتمالاً به دلیل عدم تمکن مالی مالکان آنها دچار فرسودگی شده‌اند و ممکن است در برخی سیستم‌های آن‌ها مشکلاتی وجود داشته باشد که زمینه‌ساز بروز حوادثی ناگوار در آینده شود. ما در شرکت عقاب افشان بعد از بررسی‌ شرایط به این نتیجه رسیدیم که زمینه‌ای را فراهم کنیم تا مالکان این اتوبوس‌ها بتوانند خودروهای خویش را با تخفیف 25 درصدی در مراکز خدمات پس از فروش این شرکت با بهترین کیفیت سرویس و تعمیر کنند.

    به غیر از تخفیف 25 درصدی، این طرح چه نفعی برای مالکان اتوبوس‌های اسکانیای مدل 1381 تا 1385 خواهد داشت؟

    طرح ارتقای سطح ایمنی این اتوبوس‌ها برای شرکت عقاب افشان و مالکان آنها یک بازی بُرد-بُرد است اما نفع بیشتر آن یقیناً نصیب مالکان خواهد شد. در اینکه شرکت ما به یک بهره کم در مراکز خدمات پس از فروش خود خواهد رسید، شکی نیست اما مهمتر از این، موضوع سلامت اتوبوس‌هایی در میان است که امکان دارد دچار مشکلاتی باشند و مالکان آنها به دلایلی که گفتم نتوانند برای حل آن اقدام کنند. سوای این، همه ما شاهدیم برخی صاحبان اتوبوس‌ها بعضاً به خاطر هزینه کمتر، وسیله نقلیه خود را به دست تعمیرکاران غیرمتخصص بین‌راهی می‌سپارند و از آن بدتر از لوازم یدکی غیراستاندارد یا استوک (دسته دوم) در خودرو خویش استفاده می‌کنند که این مسأله بسیار آسیب‌زا و خطرآفرین است؛ در حالی که ما در این طرح اولاً در مراکز تخصصی شرکت عقاب افشان تعمیر اتوبوس‌ها را انجام می‌دهیم و مهمتر از آن قطعاً از لوازم یدکی اصلی استفاده می‌کنیم.

     

    این طرح مشخصاً شامل تعمیر چه بخش‌هایی از اتوبوس‌ها خواهد بود؟

    این طرح تشویقی از هفدهم آبان‌ماه به همه مراکز خدمات پس از فروش عقاب‌افشان اعلام شده است و بر اساس آن همکاران ما تعمیرات کلی موتور، گیربکس، ترمز، سیستم تعلیق و ... را همانطور که عرض شد با تخفیف 25 درصد انجام خواهند داد.

    مهمترین هدف طرح ارتقای سطح سلامت اتوبوس‌ها چیست؟

    ما بعد از بازدیدهایی که از برخی حوادث این اتوبوس‌ها داشتیم، متوجه شدیم که در بسیاری از موارد سن بالا و مهمتر از آن عدم توجه مالک خودرو به سرویس و تعمیر به‌موقع اتوبوس‌ها زمینه بروز چنین حوادثی را به وجود آورده است. بنابراین به این فکر افتادیم که شرایطی را مهیا کنیم تا این اتوبوس‌ها بتوانند با ایمنی بیشتری در جاده‌ها تردد کنند.

     

    فکر می‌کنید استقبال مالکان اتوبوس‌ها از این طرح چقدر باشد؟

    ما موضوع طرح مورد نظر را در سطح گسترده در رسانه‌های مختلف منعکس کرده و می‌کنیم تا مالکان این اتوبوس‌ها در جریان قرار گیرند. ضمن آنکه ما در حال به‌روزکردن اطلاعات مالکان این اتوبوس‌ها هستیم تا با آنها تماس تلفنی گرفته شود. طبق بررسی‌های صورت گرفته بین 850 تا 900 دستگاه اتوبوس عقاب - اسکانیا طی سال‌های 81 تا 85 در شرکت عقاب افشان تولید و وارد ناوگان حمل و نقل مسافری کشور شده است که امیدواریم بخش زیادی از آنها را در این طرح مورد بازبینی قرار دهیم.

    چه پیامی برای مالکان این اتوبوس‌ها دارید تا حتماً اتوبوس خود را در این طرح به سلامت فنی نزدیک کنند؟

    همانطور که عرض کردم، این یک بازی بُرد-بُرد است. ما به دنبال سلامت فنی اتوبوس‌ها هستیم. این سلامت فنی حتماً افزایش سطح سلامت و حفظ جان راننده و مسافران، افزایش سطح ایمنی خودرو و البته محافظت از سرمایه مالک اتوبوس را درپی خواهد داشت که واقعاً عوامل مهمی هستند. بنابراین بهتر است مالکان این اتوبوس‌ها این طرح را به عنوان یک فرصت برای خود در نظر بگیرند.

     

    آیا شرکت عقاب افشان برنامه‌ای دارد تا این طرح را برای مدل‌های دیگر اتوبوس‌های تولیدی خود اجرایی کند؟

    ما این طرح را بر مبنای ضرورت از مدل‌های پایین‌تر شروع کردیم و اگر شرایط مطلوب باشد حتماً در آینده برای دیگر مدل‌ها نیز برنامه‌ریزی خواهد شد.

    به عنوان مدیر شبکه خدمات پس از فروش شرکت عقاب افشان فکر می‌کنید خدمات پس از فروش خودرویی چقدر مهم است؟

    خدمات پس از فروش معنای کاملاً واضحی دارد. بر خلاف تصور برخی که فکر می‌کنند، مشتری وقتی خودرو را از شرکت تولیدکننده تحویل می‌گیرد دیگر کارش با شرکت تمام است، ما فکر می‌کنیم مشتری وقتی خودرو را می‌خرد تازه کارش با شرکت شروع می‌شود. مشتری باید به این باور برسد که شرکت تولیدکننده در هر شرایط مکانی و زمانی در کنارش قرار دارد. ما اعتقاد داریم که همواره باید پشتیبان مشتریان‌مان باشیم و این پشتیبانی لازم است که با بهترین کیفیت صورت گیرد.

     

    اساساً دیدگاه داخلی، چه مسؤولان و چه خودروسازها، به پدیده خدمات پس از فروش چگونه است؟

    به نظرم در سطح مسؤولان دیدگاه بسیار خوبی حاکم است و تقریباً همه متولیان مرتبط با صنعت خودرو بر وجود شبکه‌های فعال خدمات پس از فروش خودروسازها تأکید دارند. ضمن آنکه هر خودروسازی باید وظیفه خود بداند که در کنار نگاه ویژه به تیراژ تولید، شبکه خدمات پس از فروش قوی هم داشته باشد.

    فرایند کار در شبکه خدمات پس از فروش عقاب افشان چگونه است؟

    ما سوای فعالیت‌های تعمیری، یک فرایند بازدید دوره‌ای را از اتوبوس‌های تولیدی عقاب افشان داریم که بسیار هم بر آن تأکید می‌کنیم. بر اساس این برنامه، شبکه خدمات پس از فروش ما موظف است سرویس‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را بر مبنای مدت زمان طی شده و کیلومتر پیموده شده به طور دقیق انجام دهند. ما در کارمان فلسفه‌ای‌ داریم؛ این که نباید اجازه داد یک مشکل کوچک به مشکلی بزرگ تبدیل شود. با تکیه بر همین دیدگاه، اتوبوس‌ها در مراکز ما به صورت مرتب بازدید می‌شوند و اگر مشکلی باشد بلافاصله مرتفع خواهد شد. ضمن اینکه نیروهای متخصص ما آماده ارائه مشاوره تلفنی به رانندگان اتوبوس‌های اسکانیا در هر مکان و هر زمانی هستند.

     

    با توجه به روند تولید محصولات شرکت عقاب‌افشان، چه برنامه‌ای برای توسعه شبکه خدمات پس از فروش این شرکت دارید؟

    بر اساس دستورالعمل سازمان استاندارد، به ازای هر 500 یا 600 دستگاه خودرو باید یک مرکز خدمات پس از فروش وجود داشته باشد. ما هم قطعاً در فاز اول توسعه شبکه خدمات خود، ابتدا استان‌هایی را که مرکز خدمات پس از فروش ندارند صاحب مرکز می‌کنیم و در فاز دوم برحسب نیاز و تعداد اتوبوس‌ها تعداد مراکز خدمات پس از فروش استان‌هایی را که نیاز به مراکز بیشتری دارند افزایش خواهیم داد.

    مخاطب صحبت پایانی‌ام، مالکان و رانندگان هستند. از آنها می‌خواهم که به ایده‌ها و طرح‌های اجرایی ما با چشمان باز و نیت خیر بنگرند. ما می‌خواهیم به هر شکلی آمار حوادث کمتر شود و مسافر و راننده با خیالی آسوده با اتوبوس سفر کنند. امیدوارم هیچوقت شاهد حوادث ناگوار جاده‌ای نباشیم و همه ما به مرحله‌ای برسیم که با رفتار حرفه‌ای خود امنیت را در همه مسیرها حاکم کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط