فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان محیط زیست:

آلودگی‌های صوتی بحران امروز کلان شهرها است

عصر خودرو- مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشکلات آلودگی مختص به هوا، خاک و آب نیست بلکه آلودگی‌های صوتی نیز یکی از بحران های امروز کلان شهرها است.

آلودگی‌های صوتی بحران امروز کلان شهرها است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمد درویش امروز (دوشنبه) در همایش «چتر همکاری» و آئین اختتامیه مسابقه ملی عکس "در راه مدرسه" اظهار کرد: رخدادهایی همچون این جشنواره می‌تواند منشأ یک تغییر بزرگ باشد. تغییراتی در جهت حل مشکلات و معضلاتی که هنوز به بحران نرسیده اما بسیار نزدیک به بحرانی شدن هستند برای مثال چاقی درمیان دانش آموزان به مرز بحران رسیده است و باید نشاط و فعالیت را دوباره به دانش آموزان باز گردانیم. در همین جهت چند روز پیش از شروع مهر سال جاری به وزیر وقت آموزش و پروش کشور نامه‌ای نوشتم و از او خواستار توجه ویژه به این مشکل شدم.

    وی ادامه داد: چند روز بعد یکی از محیط بانان مازندران نامه‌ای به من نوشت و پیشنهاد برگزاری یک مسابقه بین دانش آموزی را در سطح کشور مطرح کرد. این موضوع را با شهردار اصفهان و دیگر مدیران شهری در میان گذاشتم، حتی خوش بین‌ترین تحلیل گران فکر نمی‌کردند از 40 شهر کشور برای این جشنواره آثاری ارسال شود.

    مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: گزارش هفته پیش سازمان ملل عنوان کرده است 10 درصد از تمام اندوخته‌های جانوری جهان در طی یک دهه گذشته نابود شده است و مساحتی در حدود دو برابر مساحت ایران از سال 1993 تا امروز از بین رفته‌اند گرچه 2.5 میلیون کیلومتر مربع به مناطق حفاظت شده جهان اضافه شده است اما 3.3 میلیون کیلومتر مربع رو به نابودی رفته و این نشان می‌دهد انسان پیش نمی‌رود، فرو می‌رود.

    درویش با بیان اینکه باید همه با هم برای نجات شهر، کشور، محیط زیست  و تنها کره قابل سکونت کهشکشان راه شیری تلاش کنیم، تصریح کرد: امروز یک شهردار خوب را با تعداد پلها، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و پروژه‌های عمرانی دیگرش نمی‌شناسیم بلکه یک شهردار خوب شهرداری است که در شهرش مردم در محیطی سالم، با نشاط و سرزنده زندگی کنند و بتوانند نغمه‌های پرندگان را در آن شهر بشنوند.

    مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مشکلات آلودگی مختص به هوا، خاک و آب نیست بلکه آلودگی‌های صوتی نیز یکی از بحران های امروز کلان شهرها است. این در حالی است که آستانه تحمل آلودگی‌های صوتی برای انسان 65 دسی بل است و در بعضی از مناطق تهران آلودگی‌های صوتی تا 91 دسی بل رسیده‌اند.

    درویش خاطر نشان کرد: آلودگی‌های صوتی می‌توانند باعث کندذهنی، پرخاشگری و نزاع در کودکان و بزرگسالان شود و شاید به همین خاطر است که تهران سومین شهر نزاع خیز ایران است. منشأ آلودگی‌های صوتی نیز عموماً خودروها و سیستم‌های حمل و نقل است.

    وی گفت: نیاز به رفتن به سمت شهری با ترددهای غیر موتوری غیر قابل انکار است. اگر روزی فرهنگ و تسهیلات حمل و نقل به جایی برسد که استفاده از خودروی شخصی آخرین پیشنهاد باشد آن روز جشن خواهد بود. همه مردم ایران باید شهروندانی محیط زیستی باشند. باید برای شهر رکاب بزنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو