فونیکسریمکسبهتام

براساس گزارش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرویی‌ها؛

چشم بادامی‌ها، اوج رضایت را از آن خود کردند

عصر خودرو- گزارش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش در رده خودروهای سواری، نشان از آن دارد که شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش تویوتا و هوندا بیشترین میزان رضایت را از آن خود کرده‌اند.

چشم بادامی‌ها، اوج رضایت را از آن خود کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گزارش اخیر خود به وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرآیند خدمات پس از فروش خودروهای سواری در شش ماهه ابتدای سالجاری پرداخته است.

    در این گزارش از نظرات 562 هزار و 328 نفر از مشتریانی که به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش 22 شرکت عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهای سواری مراجعه کرده‌اند، استفاده شده که در نگاه اول حکایت از رشد 0.9 درصدی رضایت نسبت به شش ماهه دوم سال گذشته دارد.

    در مدت مذکور مشتریان به خدمات پس از فروش به طور میانگین از یک هزار امتیاز، 691 امتیاز به این حوزه در ایران داده‌اند که خدمات پس از فروش تویوتا در رده بندی با بیش از 10 نمایندگی فعال رتبه اول را از آن خود کرده است و در کنار آن شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای هوندا با کسب 780 امتیاز در رده بندی با کمتر از 10 نمایندگی رتبه نخست را از نگاه مشتریان به دست آورده است.

    بررسی سه دوره اخیر رضایتمندی مشتریان نشان از آن دارد که میزان متوسط رضایتمندی در شش ماهه اول سال 1394 از 683 در شش ماهه دوم همان سال به 685 امتیاز رسیده که در نهایت در شش ماهه اول سالجاری به 691 رسیده است.

    مشتریان در شش ماهه اول سال 1395 پنج موضوع را به عنوان انتقاد و پیشنهاد مطرح کرده‌اند که از آن‌ها می‌توان به کمبود یا نبود قطعات یدکی، کمبود تعداد نمایندگی‌های مجاز، کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات، عدم انجام کار یا رفع ایراد و هزینه تراشی بی‌مورد، اشاره کرده‌اند، که در این میان بیشترین حجم انتقادات در رابطه با خدمات پس از فروش سواری مربوط به کمبود یا نبود قطعات یدکی بوده است.

    در بررسی رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری در شش ماهه اول سالجاری که دارای بیش از 10 نمایندگی هستند، خدمات پس از فروش محصولات تویوتا، کیا و هیوندای به ترتیب رتبه اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند که به ترتیب از یک هزار امتیاز، 767، 742 و 735 امتیاز را از آن خود کرده‌اند.

    همچنین در دسته شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش که دارای نمایندگی کمتر از 10 عدد هستند، شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو هوندا با امتیاز 780 رتبه اول، شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش پورشه با 738 امتیاز رتبه دوم و شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش ب ام و با 715 امتیاز رتبه سوم را از آن خود کرده است.

    در این گزارش سطح کیفی بر اساس شاخص، در نماد ستاره به تصویر کشیده شده که در بهترین حالت شرکت‌ها توانسته‌اند سطح چهار ستاره و در بدترین حالت سطح سه ستاره را از آن خود کرده‌اند.

    در رده شرکت‌هایی که بیش از 10 نمایندگی دارند، 13 شرکت به ارائه خدمات پس از فروش می‌پردازند که از این تعداد هفت شرکت چهار ستاره و شش شرکت 3.5 ستاره هستند، از شرکت‌هایی که ستاره چهارم را از آن خود کرده‌اند می توان به شرکت ارائه دهنده خدمات محصولات تویوتا، هیوندای، میتسوبیشی، ایران خودرو، ام‌جی و بهمن موتور اشاره کرد.

    در کنار آن شرکت‌هایی که تنها نیمی از ستاره چهارم آسمان کیفیت را تصاحب کرده‌اند می‌توان به شرکت‌هایی که ارائه دهنده خدمات محصولات پارس خودرو،خانواده محصولات مونتاژی هیوندایی در ایران، ام‌وی‌ام، سانگ‌یانگ، سایپا، لیفان و جک اشاره کرد.

    چشم بادامی‌ها، اوج رضایت را از آن خود کردند

    در رده شرکت‌هایی که کمتر از 10 نمایندگی دارند، شرایط کمی متفاوت‌تر است زیرا در این رده بندی هشت شرکت وجود دارند و ستاره‌ها در سه سطح کیفیت چشمک می‌زنند.

    در آسمان چهار ستاره‌ها، نام پنج شرکت وجود دارد که این پنج شرکت به محصولات هوندا، پورشه، ب ام و، بنز و آلفا موتورز خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند.

    در کنار چهار ستاره‌ها، دو شرکت وجود دارند که تنها نیمی از ستاره چهارم را از آن خود کرده‌اند و این دو شرکت به محصولات رنو و مسو و پاژن خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند، اما تنها شرکتی که تنها در آسمان سه ستاره جا خوش کرده است به محصولاتی همچون سابرینا، هاوال و وانت دیار خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد.

    چشم بادامی‌ها، اوج رضایت را از آن خود کردند

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو