فونیکسریمکسبهتام

عربستان قیمت سوخت را ۳۰ درصد گران می کند

عصر خودرو- عربستان به جهت تداوم کاهش قیمت نفت و نبود توازن بازارهای نفتی، در صدد است تا برای جبران هزینه های خود،‌ قیمت سوخت را ۳۰ درصد گران کند.

عربستان قیمت سوخت را ۳۰ درصد گران می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، منابع آگاه که خواستند نامشان ذکر نشود روز دوشنبه گفتند که عربستان در صدد است تا قیمت مواد سوختی را 30 درصد افزایش دهد.
    شورای وزیران عربستان پیش از پایان سال 2015 و در بودجه 2016 این کشور، قیمت حامل های انرژی، آب، برق را اصلاح کرد.
    بر این اساس، بنزین (91اکتان) با 67 درصد افزایش از 12 سنت به 20 سنت و بنزین 95 اکتان نیز با افزایش 50 درصدی از 16 سنت به 24 سنت افزایش یافت.
    درصورت افزایش 30 درصدی قیمت سوخت در عربستان، قیمت بنزین 90 اکتان به 26 سنت و 95 اکتان به 31.2 سنت خواهد رسید.
    در بیانیه بودجه سال 2015 عربستان آمده است که این کشور در ارزیابی یارانه های دولتی که شامل یارانه فراورده های نفتی، آب، برق می شود، تجدید نظر خواهد کرد.
    براساس گزارش شرکت های تحقیقاتی و بانک های عربستانی و منطقه ای، کسری بودجه عربستان در سال جاری میلادی به 69 میلیارد دلار خواهد رسید، که بر این اساس درآمد عربستان حدود 137 میلیارد دلار بوده و هزینه های این کشور به 205 میلیارد دلار رسیده است.
    این تحقیقات رقمی کمتر از میزانی را نشان می دهد که مقام های این کشور پیش بینی کرده اند، چرا که مقام های دولتی سعودی هزینه های کشور را رقمی معادل 224 میلیارد دلار پیش بینی کرده بودند که به این ترتیب کسری بودجه 87 میلیارد دلار را نشان می داد.
    وزارت دارایی عربستان همچنین در گزارش آبان ماه خود اعلام کرد که جمع کل وام عربستان تا ابتدای شهریور ماه سال گذشته، به 342.4 میلیارد ریال (91.3 میلیارد دلار) رسیده است.
    کاهش شدید نفت و به تبع آن کاهش درآمدهای نفتی عربستان، مسئولان ریاض را برآن داشت تا برای جبران کسری بودجه دست به اقداماتی ریاضتی بزنند.
    برهمین اساس، دولت عربستان در مهرماه گذشته، علاوه بر کاهش پاداش کارمندان دولتی‌ و کاهش 20 درصدی درآمد وزیران، پاداش نمایندگان مجلس این کشور را نیز 15 درصد کم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو