فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور تهران در جلسه امروز شورای شهر

۴ میلیون خودرو در تهران تردد می‌کنند

زمان‌بندی ادارات و مدارس باید بازنگری شود

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور تهران، گفت: با توجه به حجم ترافیک در شهر یکی از راهکارها برای کاهش ترافیک این است که زمان‌بندی مدارس و ادارات مورد بازنگری قرار بگیرد.

۴ میلیون خودرو در تهران تردد می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار مهماندار در سیصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: کلانشهر تهران و تمام کلانشهرهای کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی متفاوت است.

    وی افزود: با توجه به جمعیت تعداد خودرو با وضعیت اجتماعی و اقتصادی که در پایتخت است نمی‌توان با قوانین و مقرراتی که برای سایر شهرها به تصویب رسیده است اقدام کرد. تهران چون متفاوت است نیاز به قوانین متفاوت‌تری نیز دارد.

    مهماندار، گفت: بیش از 4 میلیون خودرو در تهران شماره‌گذاری شده است و در حال تردد است که 25 درصد این خودروها هر روز صبح از شهرهای اقماری به تهران وارد می‌شوند.

    وی بیان داشت: در سال 83، 14 میلیون سفر را داشته‌ایم که الان به 18 میلیون سفر افزایش یافته است که این آمار حداقلی است.

    سردار مهماندار بیان داشت: در سال 84 سهم حمل ونقل عمومی 50 درصد بوده که در حال حاضر به 60 درصد رسیده است که استفاده از آن حمل ونقل عمومی در این سال‌ها افزایش نیافته است.

    رئیس پلیس راهور تهران افزود: سهم مسافربرهای شخصی 40 درصد است ولی در زمان پیک 67 درصد معابر را این خودروها اشغال کرده‌اند.

    وی بیان داشت: در زمستان 27 درصد ترددهای ما بیشتر از تابستان و بهار است و به همین دلیل میزان تقاضای سفر در پاییز و زمستان افزایش می‌یابد که شاهد ترافیک و آلودگی هوای بیشتری هستیم.

    سردار مهماندار خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات در خصوص ترددها نگاه زیست محیطی داشتند که از جمله ‌آن طرح ترافیک و زوج و فرد است.

    رئیس پلیس راهور تهران، گفت: وضعیت اشغال معابر برابر مطالعات صورت گرفته 4 برابر معابر حجم ترافیک داریم. در شرایطی که ظرفیت معابر اشباح است مانند بیماری می‌ماند که وضعیت وخیمی دارد و اگر شوکی به آن وارد شود به کما می‌رود. شب گذشته تمامی مسیرها در همت زیر پل حکیمیه قفل بوده و این ترافیک به دلیل یک میهمانی با 450 مسافر بوده است.

    وی یادآور شد: 20 تا 25 درصد خودرویی هر روز صبح وارد تهران می‌شود بار ترافیکی را افزایش می‌دهد و همه آنها نیز تک‌سرنشین هستند. سال گذشته بیش از 300 هزار خودرو در تهران شماره‌گذاری شده است که از سوی دیگر نیز خودرویی خارج نمی‌شود و وقتی که خودروی فرسوده خارج نمی‌شود با بحران مواجه می‌شویم.

    سردار مهماندار گفت: اگر 10 اتوبان دیگر در تهران بسازیم تعداد سفرها افزایش می‌یابد و از سوی دیگر نیز با توجه به اینکه خودروی فرسوده خارج نمی‌شود خودروهای جدید نیز اضافه و باز هم شاهد ترافیک هستیم.

    رئیس پلیس راهور تهران، گفت: خودروهای فرسوده معضل شهر تهران است. در 20 روز نخستی که مسئولیت پلیس راهور را گرفتم تمام اتفاقاتی که در زمستان باید می‌افتاد در این 20 روز اتفاق افتاد. بخش‌های شمالی شهر باید این فرهنگ را یاد بگیرند که وقتی برف می‌آید باید از تجهیزات زمستانی استفاده کنند و وقتی می‌بینند معابر کوچک یخ زده است یا از منازل خارج نشوند و یا اینکه از تجهیزات زمستانی استفاده کنند.

    وی درباره ترافیک شب هفتم آذر ماه، اظهار داشت: در آن شب یک نمایشگاه در حال برگزاری بود که علت عمده ترافیک آن شب بود.

    سردار مهماندار یادآور شد: هنگامی هم که هوا سرد می‌شود استفاده از خودروهای شخصی نیز افزایش می‌یابد و پایانه‌ها پاسخگوی حجم مسافران نبود و شهروندان نیز به معابر آمده بودند.

    رئیس پلیس راهور تهران، گفت: در آن شب اتوبوس‌های شرکت واحد نیز در ترافیک ماندند و حجم این اتوبوس‌ها نیز موجب افزایش ترافیک شد.

    وی درباره راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران اظهار داشت: تهران را نمی‌توان با ابزارهای سنتی اداره کرد. اینکه با پرسنل بخواهیم تهران را اداره کنیم قابل قبول نیست و باید از IT و سامانه‌ها استفاده کنیم. تمامی معابر تهران باید تجهیز به سیستم‌های الکترونیکی شود.

    سردار مهماندار افزود: ما نیازمند این هستیم که تعداد خودروهای تک‌سرنشین در شهر تهران کاهش پیدا کند.

    رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: هر کس هر زمانی که بخواهد وارد تهران می‌شود و ظرفیت‌های فعلی پاسخگو نیست بنابراین باید از محدودیت های جدیدی استفاده کرد و باید به سمت دریافت عوارض پیش برویم.

    مهماندار افزود: باید تمامی دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا نسبت به کاهش ترافیک در شهر تهران اقدام شود. باید یکسری اصلاحات هندسی نیز در تهران انجام شود تا به روان‌سازی ترافیک کمک کند.

    وی افزود: قطعاً با ایجاد تغییرات لازم می‌توانیم شاهد کاهش ترافیک در آینده‌ای نزدیک در تهران باشیم.

    * مسافربرهای شخصی شهرستانی تعیین تکلیف شوند

    پس از اظهارات سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران، مهدی چمران، اظهار داشت: مسافرکش‌های شهرستانی شب‌ها در خودرو می‌خوابند و روزها نیز اقدام به مسافرکشی در شهر می‌کنند که علیرغم مسائل امنیتی که ایجاد می‌کنند بحث ترافیک جدیدی را در این زمینه ایجاد می‌کنند.

    وی افزود: مردم نیز باید در کاهش آلودگی هوا کمک کنند و در این خصوص نیز می‌توان فرهنگ‌سازی لازم را انجام داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو