فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد کاشانی برای کاهش ترافیک و ورود خودروها به تهران

عصر خودرو- عضو شورای شهر تهران، برای کاهش ترافیک تهران و ورود خودرو از شهرهای دیگر به تهران پیشنهاد داد.

پیشنهاد کاشانی برای کاهش ترافیک و ورود خودروها به تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، حبیب کاشانی نایب‌رئیس کمیسیون بودجه شهر تهران در جلسه عمومی شورای شهر تهران گفت: اینکه پلیس راهور را مواخذه کنیم که چه برنامه‌ای برای کاهش ترافیک شهر تهران دارد، بدون توجه به اینکه سهم ما در این کاهش چیست، صحیح نیست. در تهران با ظرفیت تردد 750 هزار خودرو، حدود 5 میلیون خودرو تردد دارند، چه باید کرد.

    کاشانی ترافیک تهران را به مثابه یک پازل قلمداد کرد و گفت: برای حل این پازل ترافیک تهران باید نقش دولت، شورای شهر، شهرداری و مردم اعمال شود تا این مشکل قابل حل شود.

    وی با تاکید بر اینکه اگر مقدور باشد در ورودی‌های تهران پارکینگ‌های طبقاتی پرظرفیت ساخته شود و مردم با طی مصافت 300 متر پیاده‌روی بتوانند به ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی دست پیدا کنند آنگاه کسی خودرو به داخل شهر نخواهد آورد.

    نایب‌رئیس کمیسیون بودجه شهر تهران همچنین در انتقاد از برخی مسئولان گفت: وقتی ما چراغ گردون خودروی خود را روشن می‌کنیم و از مسیرهای ویژه تردد می‌کنیم، آنگاه مشکلات مردم را درک نخواهیم کرد.

    وی پرسید کجای قانون اجازه می‌دهد که ما بتوانیم از خط ویژه و مسیر اتوبوس‌های بی‌آرتی رد شویم. معنی نداریم که ما خودمان از این فضا استفاده کنیم.

    کاشانی همچنین به گزارش سردار مهماندار در خصوص اقدامات پلیس راهور برای رفع مشکلات ترافیکی تهران اشاره کرد و گفت: اگر سردار مهماندار هم انتقادی به ما داشته باشد، آنگاه بودجه‌اش را کم می‌کنیم و می‌پرسیم که 83 میلیارد می‌گیرید و چه می‌کنید.

    محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه در افزایش ترافیک مولفه‌های مختلفی از جمله جمعیت، معابر، و خودرو موثرند، گفت: تهران در 10 سال گذشته افزایش جمعیت چشمگیری نداشته است، معابر و بزرگراه‌ها هم در تهران افزایش پیدا کرده است اما با وجود ثابت بودن تعداد جمعیت، جمعیت نوجوان تهران به سن جوانی رسیده و توانسته است مالک خودرو شود.

    پیرهادی با تاکید بر اینکه خودرو نسبت به جمعیت افزایش پیدا کرده، براین نکته تاکید کرد که باید به صورت جدی به موضوع آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان عمل کرد.

    وی نقش صداوسیما را در این موضوع مهم قلمداد کرد و گفت: رسانه ملی باید کمک کند و طرح‌های متعدد و متفاوتی عنوان شود تا مردم به خوبی قادر باشند انتخاب کنند که از چه روشی برای تردد ساده و کاهش ترافیک بهره‌مند شوند.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین طرح‌هایی قبلی کاهش ترافیک در تهران را ناعادلانه عنوان کرد و با تاکید بر اینکه طرح زوج و فرد را عمل کردیم و طرح LEZ هنوز به اجرا نرسیده است، گفت: هر شهروندی که قادر بوده است چند خودرو برای خود تامین کند با مشکل طرح زوج و فرد مواجه نشده است.

    وی خواستار ارائه طرح‌های جدید و اظهارنظر مردم در خصوص این طرح‌ها شد و گفت: 5 میلیون خودرو در تهران داریم، باید قواعدی بیابیم و طرح‌هایی ارائه کنیم که افراد فاقد خودرو، افراد دارای یک خودرو و افراد چند خودرویی نسبت‌شان در این طرح مشخص شود و قادر باشند بهترین انتخاب را تشخیص دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو