فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان:

۹۰ درصد از جابجایی های کالا در زنجان توسط حمل و نقل جاده ای است

عصر خودرو- مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: سالانه بیش از ۹۰ درصد از جابجایی های کالا و مسافر در استان زنجان توسط حمل و نقل جاده ای انجام می شود.

۹۰ درصد از جابجایی های کالا در زنجان توسط حمل و نقل جاده ای است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ایرج دست نشان ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل، بااشاره به 26 آذرماه روز حمل و نقل، افزود: این روز به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در 26 آذر ماه سال 1362 مبنی بر اعزام کامیون ها برای تخلیه کشتی ها به بنادر و حمل کالا انجام شد و در این راستا رانندگان کامیون به فرمان معمار کبیر انقلاب لبیک گفتند و در سال 76 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به روز ملی حمل و نقل نامگذاری شد.

    وی اظهار کرد: سالانه بیش از 90 درصد از جا به جایی ها ی کالا ومسافر در استان زنجان توسط حمل و نقل جاده ای انجام می شود.

    مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در استان زنجان سالیانه بیش از پنج میلیون تن کالا و بیش از دو میلیون نفر مسافر توسط حمل و نقل جاده ای جابجا می شود.

    دست نشان تاکید کرد: حمل و نقل جاده ای نقش بسیار مهمی را در اقتصاد و بهره وری استان دارد و سیاست های سازمان حمل و نقل و راهداری مبتنی بر افزایش سطح ایمنی در بخش حمل و نقل و کالا و راهداری است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به اینکه با توجه به ادغام صورت گرفته بیش از 495 نفر در حوزه راهداری زمستانی فعالیت می کنند، افزود: 50 اکیپ راهداری نیز در طرح زمستانی آماده خدمات رسانی هستند و 28 راهدرخانه در استان زنجان خدمات رسانی لازم را انجام می دهند و  227 دستگاه ماشین آلات با تجهیزات کامل در محورهای مواصلاتی استان حضور دارند.

    دست نشان تصریح کرد: ماشین آلات راهداری زمستانی استان زنجان تجهیز و تیغه برف روبی مورد نیاز آنان نیز تامین شده و آمادگی کامل برای ارائه خدمات به هم وطنان عزیز را دارند.

    وی افزود: خوشبختانه راهداران در استان زنجان آمادگی لازم برای ارائه خدمات به هموطنان را دارند و مدیریت و برنامه ریزی لازم در طرح زمستانی انجام شده است.

    دست نشان افزود: طی هشت ماهه سالجاری 171 نفر در جاده های استان زنجان جان خود را دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.5 درصد کاهش داشته است.

    مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد: طی هشت ماهه سالجاری تردد در جاده های استان زنجان 14درصد افزایش داشته است و تمام توان به کار گرفته شده تا تعداد متوفیان کاهش یابد.

    دست نشان افزود: بیشترین آمار فوتی ها مربوط به آزاد راه زنجان به قزوین  و جاده های روستایی است که واژگونی خودرو بوده است.

    وی تصریح کرد:  یک چهارم از متوفیان براثر واژگونی خودور مربوط به وانت بارها بوده و یک چهارم از آمار متوفیان هم مربوط به راکبین موتور سیکلت است.

    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: یک چهارم از متوفیان طی هشت ماهه سالجاری مربوط به ناوگان سنگین در آزاد راه زنجان به قزوین بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط