فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی شورای شهر قم مطرح کرد؛

مشکل بیمه تاکسی‌داران قم حل شود

عصر خودرو- سخنگوی شورای اسلامی شهر قم بر حل شدن مشکل بیمه تاکسی‌داران قم تأکید کرد و گفت: بیمه، حداقل حقوقی است که باید برای این قشر زحمت‌کش در نظر گرفته شود.

مشکل بیمه تاکسی‌داران قم حل شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل  از مهر، عباس ذاکریان در همایش تجلیل از فعالان حمل و نقل دورن شهری که قبل از ظهر چهارشنبه در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد بااشاره به سیاست‌های و رویکردها در حوزه حمل و نقل اظهار داشت: تکمیل شبکه معابر شهر قم یکی از موضوعاتی است که شهرداری قم نیز به آن اهتمام دارد.

    وی افزود: بر اساس طرح‌های بالادستی و مطالعاتی که در شهرداری انجام شده باید شبکه معابر شهر قم را تکمیل کنیم.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: باید این را قطعا بدانیم که هیچ وقت سرعت بازگشایی معابر و ساختن خیابان به سرعت تولید و عرضه خودروها نخواهد رسید.

    وی با بیان اینکه این رویکرد غلطی است که فقط به دنبال ساخت پل و خیابان باشیم افزود: این موضوع هم بسیار هزینه‌بر است و هم در نهایت پاسخگوی نیاز نخواهد بود.

    ذاکریان با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی گفت: توسعه حمل و نقل عمومی بدون ایجاد محدودیت برای حمل و نقل خصوصی موفق نخواهد بود.

    لزوم ایجاد محدودیت برای خودروهای شخصی

    وی معتقد است با خیابان‌های باریک در شهر قم اگر بخواهیم 100 دستگاه اتوبوس اضافه کنیم ترافیک بدتر خواهد شد مگر اینکه برای حمل و نقل خصوصی محدودیت ایجاد شود تا خدمات حمل و نقل عمومی بهتر شود.

    عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: قم یکی از کلان شهرهایی است که در عرصه توسعه حمل و نقل ریلی پیشتاز است و تمام کلان شهرها زمان طولانی‌تری برای بهره‌برداری از قطار شهری داشته‌اند.

    وی با اشاره به اهمیت توسعه دوچرخه سواری در شهر قم ابراز داشت: خانه‌های دوچرخه و مسیرهایی ایجاد شده اما کفایت نمی‌کند.

    ذاکریان افزود: بسیاری از معابر ما ظرفیت خط ویژه دوچرخه را دارد و این وسیله با اقلیم قم سازگار است از طرفی این وسیله موجب کاهش آلاینده‌های محیطی، مصرف سوخت و همچنین ارتقای سلامتی جامعه می‌شود. 

    لزوم تغییر نگاه در حوزه حمل و نقل

    وی با تأکید بر اینکه تغییر نگاه در حوزه حمل و نقل از واجبات است ابراز داشت: در تمام دنیا خیابان را که می‌خواهند طراحی کنند اولویت اول را به عابر پیاده می‌دهند بعد دوچرخه و بعد حمل و نقل عمومی و اگر ظرفیتی باقی ماند به حمل و نقل خصوصی داده می‌شود.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه تصمیم‌گیران ترافیکی شهر قم هیچ اولویتی برای عابر پیاده نیستند، گفت: در بسیاری از معابر ما پیاده‌روه به صورت‌های مختلف اشغال شده است و یکی از کارهایی که شهرداری باید انجام دهد پاکسازی و ایمن سازی پیاده رو برای عابر پیاده است.

    وی معتقد است در مدیریت حمل و نقل باید این سمت برویم که ترددهای غیرضروری اتفاق نیفتد که یکی از راهکارهای این موضوع توسعه فروش‌های اینترنتی و توسعه دولت الکترونیک است.

    ذاکریان به خصوصی سازی حمل و نقل عمومی در شهر قم اشاره کرد و گفت: هدف قانون گذار از واگذاری مدیریت اتوبوس و تاکسی به بخش خصوصی این بود که بهتر بشود این عرصه را مدیریت کرد و راننده هم بهتر به حقوق خود برسد.

    وی ادامه داد: یکی از اعتراضات عمده رانندگان تاکسی این است که هیچ خدماتی به ما داده نمی‌شود اما هر ما پولی به عنوان شارژ از ما گرفته می‌شود.

    خدمات خوبی به تاکسی‌داران ارائه نمی‌شود

    عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت: باید به این سمت برویم که شرکت‌ها بتوانند خدمات خوبی به تاکسی‌ها ارائه دهند و در قبال آن هم مبلغی را هم دریافت کنند که در بسیاری از شرکت‌های ما این اتفاق نیفتاده است.

    ذاکریان گفت: بیمه رانندگان تاکسی موضوع دیگری است که باید برای آن فکر کنیم چرا که دوسالی است که به دلیل پرداخت نشدن سهم دولت بیمه این افراد قطع شده است.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: بیمه حداقل حقوقی است که باید برای قشر زحمت‌کش تاکسی‌رانان در نظر گرفته شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو