فونیکسریمکسبهتام

پلیس‌های اسپرت سوار +تصاویر

عصر خودرو: خودروهایی که به خدمت پلیس در می‌آیند باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند. معمولا نیروهای پلیس در هر کشور خودروهای مختلفی را در لیست وسایل نقلیه خود قرار می‌دهند که اغلب خودروهایی با عملکرد بالا هستند. این خودروها باید از شتاب و استحکام لازم برخوردار باشند.

پلیس‌های اسپرت سوار +تصاویر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰
  • پلیس‌های اسپورت سوار +تصاویر
  • پلیس‌های اسپورت سوار +تصاویر
  • پلیس‌های اسپورت سوار +تصاویر
  • پلیس‌های اسپورت سوار +تصاویر
  • پلیس‌های اسپورت سوار +تصاویر
  • پلیس‌های اسپورت سوار +تصاویر
  • پلیس‌های اسپورت سوار +تصاویر
  • پلیس‌های اسپورت سوار +تصاویر
  • پلیس‌های اسپرت سوار +تصاویر
  • پلیس‌های اسپورت سوار +تصاویر

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، فهرست‌های مختلفی برای برترین خودروهای پلیس وجود دارد. موضوعی که اهمیت دارد این است که در کنار خودروهای نمادین و فوق لوکس که ممکن است در برخی کشورها به‌صورت محدود استفاده شود خودروهای دیگری وجود دارد که در تعداد بالاتری با وظایف مشخص در بخش‌های مختلف ناوگان پلیس استفاده می‌شوند. در فهرست 10 خودرو برتر پلیسی که ما انتخاب کرده‌ایم صرفا اینکه خودرو سوپراسپرت یا بسیار خاص باشد ملاک نبوده است. بلکه این خودروها باید به‌صورت جدی در ناوگان روزانه پلیس کشورها استفاده بشوند. به همین دلیل یکی از ملاک‌ها این بود که دست کم 10 دستگاه از خودرو مذکور در ناوگان پلیس وجود داشته باشد.

جگوار تیپ S

پلیس کانادا از جگوار تیپ S برای گشت‌های خود استفاده می‌کند چرا‌که این خودرو را خودرویی ایده‌آل و مناسب برای ماموریت‌های پلیسی یافته است. این خودرو برای اولین بار در سال 1998 معرفی شد و تا سال 2009 تولیدش ادامه پیدا کرد. در طول این سال‌ها پیشرانه‌های مختلفی در این مدل استفاده شده است که خودرویی که مورد استفاده پلیس کانادا قرار گرفت از نوع 3 لیتری و 6 سیلندر با قدرت 238 اسب بخار بوده است و البته وزن این خودرو به 1800 کیلوگرم می‌رسد. با همین مشخصات این خودرو توانسته است در لیست بهترین ماشین‌های پلیس قرار بگیرد. مدل‌های توربوشارژر‌دار این خودرو هم در سال 2002 با سیستم ناوبری لمسی تولید شده است. جگوار مدل اس برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 6/ 5 ثانیه زمان نیاز دارد که برای رسیدن به سارقان شتاب مناسبی به نظر می‌رسد. جگوار از موتور فورد در این خودرو استفاده کرده و این مدل را در بیرمنگام انگلیس تولید کرده است.

مک لارن 12C

پلیس انگلیس از جمله پلیس‌هایی بوده که پای سوپر اسپرت‌های مختلفی را به این سازمان باز کرده یکی از این خودروها مک لارن 12C است که در سال 2011 معرفی شده است و خودروی جذاب و دوست داشتنی با شتاب و عملکرد بالا است. بدنه این خودرو از فیبرکربن ساخته شده است که در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی دارد. این خودرو به موتوری 8/ 3 لیتری مجهز است که با داشتن 8 سیلندر و دو توربوشارژر دوقلو قدرتی نزدیک به 600 اسب بخار تولید می‌کند. به گزارش دنیای اقتصاد،  انگلیسی‌ها از این خودرو علاوه بر مسابقات شتاب و درگ در نیروهای پلیس هم بهره می‌برند و خود نمادی از فناوری خودروسازان این جزیره سلطنتی است. پلیس‌های انگلیسی با سوار شدن در این خودرو می‌توانند در کمتر از 8/ 2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و در ظرف تنها 6 ثانیه به سرعت 161 کیلومتر در ساعت برسند و البته حداکثر سرعت آن 352 کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود و کمتر خودرویی وجود دارد که بتواند از خودروی پلیس انگلیسی‌ها پیشی بگیرد.

ب‌ام‌و i8
نیروهای پلیس در امارات‌متحده‌عربی و مخصوصا شهر دبی در استفاده از خودروهای خاص در بخش نیروهای پلیس شهرت زیادی دارند. یکی از خودروهای خاصی که این نیروها استفاده می‌کنند خودروی هیبریدی i8 است که پر‌فروش‌ترین خودروی هیبرید دنیا لقب گرفته است. این خودروی فوق‌العاده زیبا به موتوری 5/ 1 لیتری و بنزینی و سه سیلندر مجهز شده است و بخشی از قدرت اصلی خود را نیز از موتورهای الکتریکی‌اش به‌دست می‌آورد. پلیس دبی در استفاده از خودروهای گران‌قیمت و لوکس شهرت دارد و تقریبا اکثر خودروهای معروف دنیا یکی به خدمت پلیس این شهر درآمده است. بوگاتی ویرون و انواع لامبورگینی و فراری در خدمت پلیس این شهر هستند. انتخاب یک خودرو در میان این غول‌های پر قدرت امکان‌پذیر نیست. در شهری که خودروهای سوپر‌اسپرت زیادی در تردد هستند پلیس آن شهر هم باید هم‌رده با خودروهای سطح شهر خودش را بالا بکشد تا بتواند اقتدارخود را حفظ کند.

نیسان اسکای لاین

پلیس ژاپن برای اینکه بتواند وظیفه مهم و خطیر خود را به خوبی انجام دهد از نیسان مدل اسکای لاین GTR استفاده کرده است. این خودروی ژاپنی در زمان خود غولی کم‌رقیب بوده است که به‌عنوان یکی از خودروهای مورد علاقه پلیس خدمت کرده است. اسکای لاین GTR از جمله خودروهای تاریخی در ژاپن بوده که در بازار داخلی موفقیت چشمگیری داشته است. این خودرو در سال 1969 تا 1973 تولید شد و بعد از چند سال وقفه باز هم با رشد و پیشرفتی که به خود دید در سال 1989 به خط تولید بازگشت و تا سال 2002 تولید شد. نیسان با حفظ این خودرو در خط تولید مقتضیات زمان را در آن ارائه کرده است و این خودرو در طول زمان تغییرات زیادی را به خود دیده است. اساس طراحی این مدل داشتن عملکرد بالا بوده است و پلیس ژاپن با استفاده از این خودرو قدرت بیشتری در مواجهه با تبهکاران داشته است. اسکای‌لاین GTR از معروف‌ترین خودروهای مسابقه‌ای بوده که افتخارات زیادی را توانسته است کسب کند.
لامبورگینی گالاردو

آفریقای جنوبی یکی از کشورهای در حال توسعه است که روند رشد اقتصادی در آن آهسته است و برای اینکه تبدیل به کشوری جهان اولی شود زمان زیادی باید صبر و پیشرفت کند اما این موضوع باعث نشده پلیس این کشور به به‌روز‌ترین خودروی دنیا مجهز نباشد و با استفاده از لامبورگینی سیاه رنگ با مدل معروف گالاردو پلیس خود را به کشورهای توسعه یافته شبیه کرده، هر چند تعداد این لامبورگینی‌های سیاه رنگ بسیار کم است. لامبورگینی خودرویی زیبا با رنگ مشکی را به این کشور فروخته است که در میان برندهایی که نیروهای پلیس این کشور از آن استفاده می‌کنند یک سر و گردن بالاتر است و قدرت خاصی به پلیس این کشور داده که خودرویی چند صد هزار دلاری را به خدمت خود درآورده است. لامبورگینی از مدل‌های جدید گالاردو برای این کار استفاده کرده که ظاهری بسیار تهاجمی و رادیکال دارد و نشان می‌دهد پلیس این کشور در ایجاد امنیت بسیار قاطع و محکم است.
پورشه 911 کاررا

آلمانی‌ها با توجه به تولید خودروهای سوپر‌اسپرت زیاد، در پلیس خود نیز از این خودروهای فوق‌ستاره استفاده می‌کنند. انواع خودروهای بنز و بی‌ام‌و در گشت‌های بزرگراه‌های آلمان در تردد هستند و از مهم‌ترین خودروهای پلیس این کشور پورشه 911 کاررا است که خدمت زیادی به این نیروها کرده است. در کنار براباس راکت، پورشه 911 کاررا با عملکرد فوق‌العاده‌ای‌که دارد توانسته است جزو خودروهای پلیسی شود که در لیست برترین‌ها قرار می‌گیرد. این خودروی آلمانی موتوری 6 سیلندر و تخت با حجم 3 لیتر توان تولید 370 اسب بخار نیرو با گشتاور 450 نیوتن بر متر دارد. پورشه از جمله خودرو‌سازانی است که همواره در حال ساخت خودروهای اسپرت بوده است و در طول سال‌ها اسپرت‌سازی توانسته است جایگاه خود را در میان علاقه‌مندان به سرعت و هیجان به خوبی پیدا کند. نیروهای پلیس برای تسلط بر افراد تبهکار باید به خودروهایی قابل اعتماد و با سرعت و شتاب بالا مجهز باشند تا بتوانند کنترل شرایط را به‌دست بیاورند.
لامبورگینی LP560

ایتالیا به داشتن باند‌های مخوف مافیا شهرت دارد و پلیس این کشور هم برای مقابله با این افراد شرور از خودرویی شرور استفاده کرده است که لامبورگینی LP560 نام دارد؛ کوپه‌ای خوش ساخت با طراحی زیبا که برای نیروهای پلیس سفارشی‌سازی شده است. این مدل هیجان‌انگیز آماده است تا با شتاب و سرعت بالایی که دارد هر خودروی تبهکاری را در تعقیب و گریز به زانو درآورد. شرکت لامبورگینی به‌عنوان هدیه‌ای ارزشمند این مدل از گاو وحشی‌اش را به اداره پلیس ایتالیا تحویل داده تا به سهم خود در امنیت این کشور سهیم باشد. هماند سایر لامبورگینی‌ها این مدل هم از موتور 10 سیلندر با حجم 5 لیتر استفاده کرده که بیش از 500 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. اداره پلیس این گاو‌های وحشی را به مناسبت سالگردش از این خودرو ساز معروف دریافت کرده است که یکی از بهترین خودروهای پلیس در دنیا به نظر می‌رسد قیمت بسیار زیادی دارد.
آلفا رومئو

استرالیایی‌ها برای تجهیز خودروهای پلیس خود از آلفا رومئو استفاده کرده‌اند که در لیست برترین خودروهای پلیس دنیا قرار‌ دارد. آلفا رومئو یکی از خودرو‌سازان قدیمی ایتالیا است که کارش را از سال 1910 آغاز کرده و تا به امروز خودروهایی با عملکرد مناسب تولید کرده است. استرالیایی‌ها برای تقویت نیروهای پلیس خود به سراغ مدل‌های GT از این خودرو‌ساز رفته‌اند تا علاوه بر کارآیی از قدرت بالایی نیز برخوردار باشد. در مدلی که مورد‌توجه پلیس استرالیا قرار گرفته است خودرویی مجهز به موتور 6 لیتر و 8 سیلندر و توربوشارژر‌دار را به خدمت گرفته‌اند تا این سرزمین پهناور در زیر چرخ‌های آلفارومئو در امنیت به‌سر ببرد. نیروهای پلیس باتوجه به توان خودروها از آنها برای ماموریت‌های خود استفاده می‌کنند و زمانی که صحبت از قدرت و توان بالا باشد پای خودروهایی با توان بالا به میان می‌آید که بیشتر جنبه تجملاتی داشته و اقتدار پلیس را نشان می‌دهد.
فورد موستانگ

ایالات متحده‌آمریکا با داشتن قطب‌های بزرگ تولید خودرو، انتخاب‌های هیجان‌انگیزی را در اختیار دارد تا در خدمت نیروهای پلیسش درآورد. فورد‌موستانگ از جمله غول‌هایی است که موردتوجه نیروهای پلیس این کشور قرار گرفته است و البته در کنار دوج شارژر و دوج وایپر و کادیلاک و انواع شورولت، فورد‌موستانگ به‌عنوان خودروی برتر پلیس آمریکا انتخاب شده است. فورد مدل موستانگ رادر سری‌ها و نسل‌های مختلفی ساخته است و با موتور عظیمی که در زیر کاپوت کشیده و عضلانی‌اش وجود دارد عملکرد قابل‌توجهی دارد. استحکام بالا، قدرت و شتاب مناسب از مهم‌ترین‌ ویژگی‌های این غول آمریکایی است. در نسل شش از فورد‌موستانگ سه نوع موتور در دسترس هستند که نسبت به گذشته به دلیل استفاده از فناوری بالا حجم کمتری پیدا کرده‌اند. حجم این موتورها در نوع اکو‌بوست به 3/ 2 لیتر و چهار سیلندر می‌رسد که برای عرضه در چین بیشتر استفاده می‌شوند و موتورهای 6 سیلندر 7/ 3 و 5 لیتری هم برای سایر نقاط استفاده می‌شوند که در مدل 5 لیتری موتور 8 سیلندر دارد.
آریل اتم فرمول یک

در میان خودروهای پلیس اما مدل آریل‌اتم سریع‌ترین خودرو به حساب می‌آید. این خودروی چرخ باز که به خودروهای فرمول یک شباهت دارد ، یک خودروی مسابقه‌ای است که می‌تواند در کمتر از 5/ 2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. در میان خودروهای پلیس این مدل حالت فانتزی دارد و دو نفره است. از این خودرو همانند گشت‌های موتوری می‌توان استفاده کرد و با توجه به قابلیت‌هایی که در آن وجود دارد می‌تواند در ترافیک شهری با مانور زیادی که دارد حرکت کرده و ماموریت‌های خود را انجام دهد. هر‌چند استفاده از این خودرو حالت نمادین دارد اما قابلیت‌های آن نفی نمی‌شود و شتاب فوق‌العاده آن موضوعی است که در میان خودروهایی که لباس بر تن کرده‌اند پر‌شتاب‌ترین است. پیشرانه‌های پر قدرتی در این مدل استفاده شده است که حجم‌های مختلفی دارند و می‌توانند نیرویی بین 200 تا 300 اسب بخار تولید کنند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو