فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع در گفت و گوی اختصاصی با «عصر خودرو»:

روند فعلی توزیع سوخت اجازه عرضه خودروهای روز را نمی دهد

عصر خودرو- مدیرکل ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع معتقد است: اکنون سوخت متناسب با استانداردهای جهانی در کشورمان توزیع سراسری نشده و به برخی کلانشهرها محدود است که با این روند نمی توان خودروهایی جدید دارای استانداردهای روز دنیا را عرضه کرد.

روند فعلی توزیع سوخت اجازه عرضه خودروهای روز را نمی دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸:۰۰

    قناتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرخودرو» گفت: در صورتی که این گونه خودروها نیز عرضه شود به دلیل نبود سوخت در نقاط مختلف کشور دچار مشکل شده و استفاده از بنزین یا گازوئیل با استانداردهای پایین تر در این گونه خودروها نیز علاوه بر خطر آسیب رساندن به خودروهای مذکور، میزان مصرف سوخت و در نتیجه آلایندگی را افزایش می دهد.

    او افزود:  قطعا اگر بنزین دارای عدد اکتان متناسب با استاندارد یورو 4 یا گازوئیل دارای 50 پی تی ام در سراسر کشور توزیع شود، امکان ارتقای سطح استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی با عرضه خودروهای جدید در کشور نیز فراهم می شود. با این شرایط حتی در صورتی که سطح  استانداردهای کنونی مصرف سوخت و آلایندگی از یورو 4 به استانداردهای روز دنیا مانند یورو 5 و یورو 6 ارتقاء یابد نیز تاثیر چندانی در کاهش آلودگی هوا نخواهد داشت.

    امیر حسین قناتی در بخش دیگری از سخنان خود نیز با بیان اینکه در کشورمان خودروی قدیمی و منسوخی نداریم که در حال تولید بوده و بر اساس تکالیف قانونی منعی برای تولید و عرضه آن وجود داشته باشد، اظهار کرد: برخی اظهار نظرهای مطرح شده اخیر در این زمینه نیز شخصی بوده و مبنای قانونی ندارد. بر این اساس هر خودرویی با هر میزان سن که بتواند استانداردهای ایمنی،کیفیت ، مصرف سوخت و استانداردهای آلایندگی را پاس کرده و در بازار مصرف نیز تقاضایی برای این گونه خودروها وجود داشته باشد، مشکلی برای تداوم تولید و شماره گذاری نخواهند داشت خواه این خودرو پراید، پژو 405 یا وانتنیسان باشد.

    او ادامه داد: در مورد وانتنیسان نیز این خودرو در ابتدا مصرف سوختی معادل 22 لیتر در هر 100 کیلومتر داشت که با استانداردسازی این خودرو اکنون مصرف سوخت آن به 12 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش یافته و حتی با طراحی و تولید نوع دوگانه سوز این خودرو مصرف بنزین آن کمتر نیز شده است. این خودرو نقش قابل توجهی در ترابری بار در کشورمان دارد و گرچه برخی با وجود کاهش مصرف سوخت و آلایندگی این خودرو با تداوم تولید و عرضه آن مخالفت می کنند، اما هنوز هم وانتنیسان آبی رنگ بیشترین تقاضای مشتریان در بازار خودروهای وانت را دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو