فونیکسریمکسبهتام

در جلسه هیأت دولت به ریاست دکتر روحانی تصویب شد؛

تسهیلات کم بهره نوسازی به تاکسی‌های فرسوده کلانشهرها ارائه می شود

عصر خودرو- هیأت دولت در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ، ضمن اصلاح آیین‌نامه اجرایی یکی از مواد قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار ، با ارائه تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کلانشهرها موافقت کرد.

تسهیلات کم بهره نوسازی به تاکسی‌های فرسوده کلانشهرها ارائه می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیأت وزیران ضمن موافقت با اختصاص مبلغ 629 میلیارد و 50 میلیون ریال اعتبار برای جبران خسارات و بازسازی تأسیسات زیربنایی و سایر بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از زلزله در شهرستان زرند و کوهبنان استان کرمان، مبلغ 950 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز به منظور پرداخت به آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله این شهرستان‌ها با کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری با ضمانت زنجیره‌ای به منظور بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی اختصاص داد.

    انتشار 145 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی برای تسویه مطالبات پیمانکاران از دولت
    هیات وزیران به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد نسبت به انتشار حداکثر 145 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران از دولت اقدام نماید.
    این میزان اسناد یاد شده شامل 85 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه با سررسید حداکثر یک سال و 60 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه با حفظ قدرت خرید و با سررسید دو سال مطابق تخصیص اعلام شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور خواهد بود.

    ارایه تسهیلات کم بهره نوسازی به تاکسی های فرسوده کلانشهرها توسط سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی
    هیات وزیران با اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده لایحه قانونی راجع به تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی شهر تهران موافقت کرد.
    به موجب اصلاح این آیین‌نامه، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شد در قالب بودجه سالیانه با هماهنگی وزارت کشور نسبت به تأمین یارانه سود تسهیلات اعطایی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده کلانشهرها اقدام نمایند.
    همچنین شهرداری‌های کلانشهرها موظفند امتیاز بهره‌برداری تاکسی‌هایی را که به سن فرسودگی رسیده و دارندگان آنها نسبت به نوسازی خودروهای مذکور تا پایان همان سال اقدام ننموده‌اند، لغو نماید.

    آیین‌نامه اجرایی قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اصلاح شد
    با تصویب هیات وزیران، آیین‌نامه اجرایی یکی از مواد قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اصلاح شد.
    به موجب این اصلاحیه، نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مجازند با درخواست رسمی شرکتهای ثبت شده داخلی، نسبت به صدور روادید تجاری یک ساله چندبار ورود برای تجار، فعالان اقتصادی و کارشناسان فنی مهندسی و اقتصادی خارجی اقدام نمایند.
    نمایندگی‌های یاد شده همچنین اجازه دارند با درخواست رسمی مراکز مربوطه دولت متوقف فیه و دارا بودن گواهینامه خودروهای سنگین با در نظر گرفتن اصل عمل متقابل، روادید چندبار ورود با یک سال اعتبار برای رانندگان خارجی صادر کنند.
    همچنین به منظور آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور برای مدیر و یک نفر از راهنمایان دفاتر خدمات مسافرتی خارجی، حداکثر روادید یک ساله چندبار ورود صادر خواهد شد.

    صدور مجوز امضای موقت موافقتنامه بین‌المللی روغن زیتون و کنسرو زیتون
    با تصویب دولت، وزارت جهاد کشاورزی مجاز شد نسبت به امضای موقت موافقتنامه بین المللی روغن زیتون و کنسرو زیتون مورخ 2015 (1394) اقدام کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو