فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۹۵۵»

اروپا در برابر خطر آلودگی شدید هوا

عصر خودرو- آلودگی شدید هوا کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و انگلیس را تهدید می‌کند.

اروپا در برابر خطر آلودگی شدید هوا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید دارد که آلودگی هوا یکی از معیارهای مهم تاثیرگذار بر سلامت افراد است.

    از سوی دیگر آژانس اروپایی محیط زیست اعلام کرده 90 درصد جمعیت شهری در اروپا در معرض آلاینده هایی قرار دارند که غلظت آنها بسیار بالاتر از استانداردها است. ذرات بسیار ریز موجود در هوا دلیل این آلودگی است.

    لیونل گسپن، کارشناس هواشناسی می گوید: قسمتی از این آلودگی هوا به انتشار بیش از حد مواد آلاینده به دلیل سردیِ هوا صورت می گیرد. در این شرایط استفاده از شوفاژ افزایش زیادی می یابد. ترافیک و فعالیتهای صنعتی نیز دیگر منابع مهم آلودگی هوا هستند.

    اتحادیه اروپا برای مقابله با این خطر تلاش می کند. لایحه مربوط به تعیین محدودیت برای تولید آلاینده ها از جمله اکسید ازت برای کشورها از جمله تدابیر این اتحادیه است.

    در سطح ملی هر کشور عضو اتحادیه اروپا تدابیر اضطراری را برای محدود کردن تاثیرات مخرب آلودگی هوا در دستور کار قرار داده است.

    بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه حداکثر سرعت مجاز در بسیاری از شهرها را از 50 به 30 تقلیل داده اند که هدف تشویق مردم به استفاده از دوچرخه بعنوان وسیله نقلیه است.

    تعیین طرح زوج و فرد برای تردد خودروها از دیگر تدابیری است که هجوم مردم به متروها را سبب شده است.

    یک شهروند در فرانسه می گوید: این طرح خوبی است اما در عین حال مشکل آفرین است. مثل امروز که مترو مجانی است، مردم از اتومبیل‌های خود استفاده نمی کنند و در نتیجه با ازدحام جمعیت روبرو هستیم.

    ممنوعیت برای تردد خودروهایی که میزان آلایندگی آنها بالاست از دیگر تدابیر دولت‌ها است. تخطی افراد تحت تعقیب قرار می گیرد و آنها را با پرداخت جریمه روبرو می کند. در آلمان مبلغ جریمه تا رقم 40 یورو می رسد. در سوئد نیز 113 یورو است و در لندن مبلغ جریمه به ویژه برای وسایل نقلیه سنگین می تواند به 1000 پوند معادل هزار و 205 یورو برسد.

     تا زمانی که اجرای این تدابیر تاثیر خود را نشان دهد شهروندان اروپایی با استفاده از ماسک‌ها در شهرهای بزرگ خود را از خطر آلودگی هوا حفظ می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو