فونیکسریمکسبهتام

افزایش خطوط مترو به ۲۷۰ کیلومتر طی سال آینده

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای تهران گفت: قرار است طی سال آینده، خطوط مترو شهر تهران به ۲۷۰ کیلومتر افزایش پیدا کند.

افزایش خطوط مترو به ۲۷۰ کیلومتر طی سال آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از میزان، مازیار حسینی گفت: برای بهبود وضعیت اتوبوسرانی شهر تهران لازم است که 4 هزار دستگاه اتوبوس به شبکه حمل و نقل عمومی شهر اضافه شود.

    وی افزود: از رده خارج کردن اتوبوس های با عمر بالای 10 سال نیز یکی دیگر از برنامه های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به پرداخت نشدن سهم دولت از خرید اتوبوس برای شهر تهران خاطرنشان کرد: دولت مدت ها است که سهم 82.5 درصدی خود از خرید اتوبوس برای شهر تهران را پرداخت نکرده و این قاعده رعایت نشده است.

    حسینی در خصوص رایزنی های انجام شده برای اخذ وام جهت خرید اتوبوس اظهار کرد: با رایزنی های انجام شده در تلاش هستیم تا برای خرید اتوبوس وام دریافت کنیم و امیدوار هستیم با این موضوع موافقت شود.

    وی ادامه داد: در این رابطه با کمیسیون زیربنایی دولت مذاکراتی را داشته ایم و در کنار آن به دنبال بهره مندی هر چه بیشتر از پتانسیل بخش خصوصی در پیشبرد اهداف هستیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران خبرداد و تصریح کرد: قرار شده به زودی 500 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران شود و قراردادهای لازم برای خرید این اتوبوس ها نیز منعقد شده است.

    حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور توسعه خطوط مترو در شهر تهران اذعان کرد: قرار است میزان ریل خطوط مترو شهر تهران که اکنون 170 کیلومتر است طی سال آینده به 270 کیلومتر برسد و در کنار آن باید هزار و 200 واگن جدید نیز وارد ناوگان شود.

    وی تاکید کرد: در شرایطی که شاهد اضافه شدن واگن های جدید باشیم، در خط 3 مترو که اکنون سرفاصله قطارها در آن چندان مناسب نیست، کاهش سرفاصله ها به 3 دقیقه را خواهیم داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو