فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان تاکسیرانی:

در روزهای بارانی با تاکسیرانان غایب به شدت برخورد می‌شود

عصر خودرو- معاون سازمان تاکسیرانی از تشدید حضور و غیاب تاکسیرانان در روزهای بارشی با حضور و نظارت مدیران و معاونان سازمان تاکسیرانی و برخورد با تاکسیرانان غایب خبر داد.

در روزهای بارانی با تاکسیرانان غایب به شدت برخورد می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، مهدی اسماعیل‌بیگی در خصوص انتقادات مردمی و برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص کاهش خدمات رسانی تاکسی‌داران تهرانی در روزهای بارشی شهر تهران گفت: در این مورد نکته‌ای وجود دارد و آن اینکه تلقی نادرستی وجود دارد که در ایام بارش حضور تاکسی‌داران کمتر می‌شود. ما دارای ناوگانی مشخص در سطح شهر هستیم که هر بخش این ناوگان وظایف خاص خود را دارد و مبتنی بر این وظایف وظرفیت‌ها برنامه‌ریزی جهت جابجایی مسافران تاکسی انجام می‌شود. حالا شما فرض کنید در خطی یکصد دستگاه خودرو تاکسی فعالیت می‌کند. این خط در هر لحظه برای جابجایی حداکثر 400 نفر ظرفیت دارد.  خوب این رفت و برگشت مثلاً چهل دقیقه به طول می‌انجامد؛ قاعدتاً در ایام بارشی که زمین لغزنده و دید کم می‌شود و سرعت کاهش می‌یابد، خود به خود شاهد افزایش و سنگینی ترافیک می‌شویم.

    وی افزود: در چنین روزهایی زمان رفت و برگشت تاکسی‌ها طولانی‌تر می‌شود و گاهی تا 3برابر زمان یک رفت و برگشت عادی به طول انجامیده است. در نتیجه برای این تاکسی طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار بوده در 40دقیقه 4 نفر را جابجا کند و وقتی این زمان سه برابر می‌شود و عملا ظرفیت ما در چنین روزهایی به یک سوم کاهش می‌یابد.

    وی با تأکید بر اینکه چنین شرایطی موجب کاهش ظرفیت تاکسیرانی در ایام بارشی می‌شود، گفت: اینگونه می‌شود که عده‌ای در ایام بارشی فکر می‌کنند که خدمات تاکسی‌ها کاهش می‌یابد. این در حالی است که با وجود آن‌که در روزهای عادی حضور و غیاب تاکسی‌داران توسط رئیس‌خط‌ها انجام می‌شود، در روزهای بارانی این حضور و غیاب تشدید می‌شود و با حضور و نظارت مدیران و معاونان تاکسیرانی و به خصوص در نقاط حساس، انجام می‌شود. حتی در ایام بارندگی، با آنکه زحمت همکاران تاکسی‌دار ما افزایش می‌یابد اما ما شیفت‌ها را افزایش می‌دهیم تا با خدمات بیشتر تاکسی‌دارانمان، تردد شهروندان آسان‌تر شود.

    معاون نظارت و امور مناطق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: با وجود همه این دقت‌نظرها، متأسفانه عدم جابجایی مناسب مسافران در روزهای بارندگی شهر، گاهی رخ می‌دهد و این تلقی نادرست برای مردم و مسئولان ایجاد می‌شود که تاکسی داران نیامده‌اند و اینگونه شده است.

    اسماعیل‌بیگی در ادامه گفت: البته ما نافی بروز برخی تخلفات احتمالی نیستیم اما تاکید داریم که اصل این تلقی اشتباه است. من نمی‌گویم همه چیز گل و بلیل است؛ در این میان همانطور که در همه اقشار افراد متقلب هستند، در اینجا هم ممکن است افراد سودجو باشند ولی قاطبه تاکسیرانان ما در چنین روزهایی در حال کار و خدمت هستند.

    معاون نظارت و امور مناطق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص گله‌مندی مردم از برخی تاکسی‌داران که در روزهای بارشی، به جای سوار کردن مسافران به شرایط معمول، اقدام به مسافرکشی دربستی می‌کنند گفت: یک نکته را باید توجه کرد و آن اینکه تاکسی‌رانان خطی ما به هیچ عنوان برای جابجایی مسافر به صورت دربستی نیستند و موظفند در خط خود اقدام به مسافرگیری کنند.

    وی ادامه داد: اما تاکسی‌های تلفنی و گردشی وظایفشان در قالب یک تاکسی استاندارد سوار کردن مسافر به صورت دربستی از مبدا به مقصد است. در این خصوص نمی‌توان چنین تاکسی‌هایی را موظف کرد که بایستند و مسافر خطی سوار کنند. اگر چه اگر در شرایطی بازرسان تاکسی‌رانی این دسته از تاکسی‌ها را هم به سوار کردن مسافران در خطی موظف کنند باید انجام دهند ودر غیر این صورت جریمه می‌شوند.

    اسماعیل‌بیگی در ادامه از شهروندان خواست که در صورت مشاهده تاکسی‌های خطی که اقدام به مسافرگیری دربستی می‌کنند شماره پلاک این تاکسی‌ها را به سامانه تلفنی 1888 نظارت همگانی شهرداری تهران اعلام کنند تا این اطلاعات در اختیار سازمان تاکسی‌رانی قرار گرفته و به شدت با راننده خاطی برخورد ‌شود.

    وی در ‍ پایان تصریح کرد: اعلام تاکسی متخلف به سامانه 1888 توسط شهروندان کمک به ما است. ما دارای توان و ظرفیت مشخصی هستیم و بازرسان ما تعدادی مشخص هستند که این اقدام مردمی ما را در خدمات رسانی وسیع‌تر و مطلوب‌تر کمک می‌کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو