فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۹۶۴»

شاخص آلودگی تبریز به ۱۶۳ رسید

عصر خودرو- با اعلام وضعیت ناسالم بودن هوای تبریز برای همه گروه‌های سنی، مدارس بعد از ظهر این شهر تعطیل شد.

شاخص آلودگی تبریز به ۱۶۳ رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، تبریز این روزها حال خوشی ندارد، به قولی نفس نمی کشد و نفس شهر به شماره افتاده، در نخستین روزهای فصل سرد و سفید، چهره تبریز زمستانی خاکستری و دود گرفته است، هدیه ای که نتیجه سکون هوای سرد بر فراز این شهر و افزایش غلظت الاینده های جوی است.

    هر چند شهروندان تبریزی از میانه های پاییز امسال شاهد بارش رحمت الهی به صورت برف سنگین بودند و این وضعیت حتی زمینه ساز ثبت رکوردهای عجیب برودت هوا در شهرستان هایی چون ورزقان و چاراویماق و حتی تبریز شد، اما با آغاز فصل زمستان این شرایط تغییر کرد.

    دهه اول دی امسال تبریز با وجود برودت شدید هوا و به دلیل عدم بارش های جوی و افزایش آلاینده ها در نتیجه بالا رفتن مصارف انرژی و نیز تردد خودروهای متعدد در سطح شهر و وجود منابع آلایندگی چون نیروگاه حرارتی، با تعطیلی های مکرر مدارس این شهر همراه بود،  موضوعی که البته در بسیاری از شهرستان های آذربایجان شرقی نیز شاهد آن بودیم اما نکته تمایز تبریز با سایر شهرها، تعطیلی مدارس عمدتاً به دلیل آلودگی و ناسالم بودن هوا بود.

    هوای تبریز برای همه ناسالم است

    البته این شرایط تا اواخر هفته گذشته تا حدودی قابل تحمل بود به طوری که در اطلاعیه هایی که از سوی مراجع زیربطی چون اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام می شد، وضعیت آلاینده ها برای کودکان، افراد سالمند و بیمار ناسالم و خطرناک بود اما اواخر هفته گذشته بود که حتی شایعه هایی از بروز وضعیت خطرناک شیمیایی به خاطر وارونگی هوا نیز بر سر زبان ها افتاد اما با وزش باد این تهدید نادر زیست محیطی از بیخ گوش تبریزی ها گذشت.

    با این حال تداوم برودت هوا و افزایش آلاینده های جوی در تبریز تا جایی پیش رفته است که اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی امروز با انتشار اطلاعیه ای در خصوص وضعیت هوای تبریز هشدار داده و آن را برای همه گروه های سنی ناسالم اعلام کرده است.

    آلودگی هوای مدارس تبریز را دوباره به تعطیلی کشاند

    در این میان و در حالی که مسئولان تبریز با تشکیل کارگروه اضطرار در خصوص وضعیت تعطیلی مدارس صبح امروز تصمیم گیری کرده و از برقرار بودن کلاس های درس در شیفت صبح خبر داده بودند، اما آلودگی هوا مدارس بعد از ظهر را به تعطیلی کشاند.

    بر همین اساس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که با توجه به تصمیم کمیته اضطرار شهرستان تبریز، مدارس کلیه مقاطع مناطق شهری شهرستان تبریز در شیفت بعد از ظهر امروز به خاطر آلودگی شدید هوا تعطیل خواهند بود اما امتحانات نهایی و هماهنگ استانی بزرگسالان و آموزش از راه دور سر موعد برگزار خواهد شد.

    سوخت مازوت نیروگاه حرارتی عامل اصلی آلودگی هوای تبریز

    شهردار تبریز نیز در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر، استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی را عامل اصلی آلودگی هوای تبریز دانسته و خواستار بررسی و پیگیری این موضوع به عنوان مطالبه و حق دو میلیون شهروند تبریزی از طرف شورا شده است.

    به گفته صادق نجفی بالاترین شاخص آلودگی خود شهر تبریز 95 تا 100 واحد است که 75 واحد آن متعلق به مازوت نیروگاه حرارتی است و با توجه به اینکه آلودگی هوا مسئله بسیار مهمی است، باید این موضوع به عنوان مطالبه و حق دو میلیون شهروند تبریزی از طرف شورا بررسی و پیگیری شود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو