فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۷۳۳»

کیفیت بنزین و گازوییل توزیعی تهران در حد استاندارد است

عصر خودرو- نتایج پایش کیفیت سوخت شهر تهران در پاییز ۱۳۹۵ نشان می‌دهد آلودگی هوای متوالی پایتخت طی ۴ ماه اخیر ریشه در سوخت توزیعی نداشته و کیفیت بنزین و گوگرد توزیعی جایگاه‌ها در حد استاندارد است.

کیفیت بنزین و گازوییل توزیعی تهران در حد استاندارد است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، وحید حسینی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: در همه دنیا کیفیت سوخت توزیعی بر آلودگی تولیدی خودروها نقش بسزایی دارد اما در صورت وجود کیفیت سوخت، مشخص می‌شود که آلودگی هوا ریشه در بنزین و گوگرد توزیعی ندارد. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این زمینه پارامترهای موثر سوخت بر آلودگی خروجی از خودروها را بصورت فصلی مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دهد. نمونه‌های سوخت پس از برداشت به آزمایشگاه‌های معتبر ارسال شده و پارامترهای موثر بر آلودگی از سوخت خودروها مورد آنالیز قرار گرفته و در نهایت گزارشات آن در اختیار عموم مردم و کارشناسان قرار می‌گیرد.

    به گفته حسینی، نتایج حاصل از «پروژه پایش کیفیت سوخت شهر تهران» در پاییز 1395 مشخص کرده که در سوخت بنزین عدد اکتان پایین، محتوای گوگرد و بنزن بالا و در سوخت دیزل عدد ستان پایین و محتوای گوگرد بالا از موارد قابل تأمل هستند که تأثیر بسزایی بر آلودگی هوای شهر دارند.

    در این پروژه طی نمونه‌برداری‌های انجام شده در فصل پاییز سال 1395 در مقایسه با بهار و تابستان، 10 نمونه سوخت بنزین با نمونه‌برداری مستقیم از جایگاه‌های سوخت‌رسانی سطح شهر تهران جمع‌آوری شد و برای آنالیز به یک آزمایشگاه داخلی معتبر فرستاده شد. این جایگاه‌ها شامل نازل‌های بنزین یورو4 و بنزین سوپر در سهروردی، مفتح، شریعتی بهار، شریعتی معلم، خرمشهر بود که در مجموع 10 نمونه را تشکیل می‌داد.

    نتایج بررسی بنزین توزیعی نشان داد در همه نمونه های بنزین، از نظر محتوای بنزن و عدد اکتان در محدوده استاندارد است(کمتر از یک در یک میلیون قسمت). در دو فصل بهار و تابستان امسال نیز نمونه‌های سوپر از لحاظ عدد اکتان مقدار مطلوب‌تری را دارا بوده اند و همگی آنها بالاتر از حد استاندارد بودند.

    همچنین نتایج آنالیز محتوای گوگرد و عدد ستان در نمونه ‌های توزیعی پاییز در جایگاه‌های منتخب دیزل شامل پایانه‌های آزادی، تهرانسر، شرکت واحد، شرق و فتح نشان داد محتوای گوگرد در محدوده نزدیکی به استاندارد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو