فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۹۶۸»

سعادت‌آباد آلوده‌ترین و اتوبان آهنگ پاکترین نقطه تهران

عصر خودرو- کیفیت هوای تهران در چهارمین روز متوالی آلودگی هوا در شرایط ناسالم برای گروههای حساس، بیماران، سالمندان و کودکان قرار گرفت که بر اساس شاخصه‌های آلودگی هوای امروز منطقه دو آلوده‌ترین و منطقه ۱۴ سالم‌ترین نقاط تهران محسوب می‌شوند.

سعادت‌آباد آلوده‌ترین و اتوبان آهنگ پاکترین نقطه تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ،  ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در چهارمین روز متوالی حضورشان در استان تهران کیفیت هوا را برای گروههای حساس و مردم  ناسالم کردند و این وضعیت حتی در برخی مناطق به شرایط اضطرار رسیده است.

ساکنان استان تهران امروز دوشنبه 13 دی همانند روزهای قبل دوباره با آلودگی هوا و غلظت آلاینده‌ها مواجه شدند چرا که میانگین عدد شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بر روی 144 قرار گرفت که نشاندهنده شرایط ناسالم برای گروههای حساس، بیماران، زنان باردار، سالمندان و کودکان است.

تمهیدات تکراری مسئولان محیط زیست همانند افزایش محدوده زوج و فرد، عدم فروش طرح ترافیک روزانه و تعطیلی معادن شن و ماسه نیز اثر بخش نبوده و تنها امید مسئولان مربوطه به وزش باد و تغییرات جوی است.

اما در چنین وضعیتی که میانگین شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون نشاندهنده شرایط ناسالم برای گروههای حساس است، وضعیت در برخی مناطق استان تهران قرمز و در شرایط ناسالم برای همه افراد است.

در حال حاضر منطقه 14 تهران(میدان محلاتی و اتوبان آهنگ) با شاخص 91 مناسب‌ترین و منطقه 2 تهران(سعادت‌آباد) با شاخص آلودگی 171 آلوده‌ترین منطقه تهران هستند؛ عدد شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در استان تهران به‌ترتیب آلودگی به‌شرح ذیل است:

منطقه دو: 171
منطقه 18: 170
منطقه 6: 166
منطقه 20: 161
منطقه 21: 160
منطقه 4: 157
منطقه 11: 153
منطقه 7: 153
منطقه 10: 138
منطقه 22: 135
منطقه 13: 131
منطقه پنج: 124
منطقه 15: 116
منطقه 9: 104
منطقه یک: 97
منطقه هشت: 93
منطقه 14: 91

بنابر تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بین 50 تا 100 باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از 150 تا 200 قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

گفتنی است که سازمان هواشناسی کشور در روزهای گذشته از ادامه پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و شهرهای صنعتی خبر داده بود و تأکید کرد که کیفیت هوای پایتخت برای همه افراد ناسالم خواهد شد و افراد از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

گفتنی است کیفیت هوای شهرهای خرم آباد، بوشهر، اراک، بجنورد، سنندج، قزوین، اصفهان، تهران، اهواز، تبریز و کرج نیز در 24 ساعت گذشته در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس و در برخی ساعات ناسالم برای همه افراد قرار گرفت.

در چنین شرایطی که کیفیت هوا ناسالم می‌شود گروههای حساس، بیماران، زنان باردار، کودکان و سالمندان باید از تردد غیر ضروری در مراکز پر تردد خودداری کنند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو