فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۹۷۱»

آلودگی گسترده هوا در ۷۲ شهر چین

عصر خودرو- در پی آلودگی شدید هوا در چین که از اولین روز سال ۲۰۱۷ به شکل کم سابقه ای افزایش یافته و همچنان ادامه دارد، ۷۲ شهر این کشور علاوه بر دریافت وضعیت هشدار، به طور همزمان درگیر این پدیده زیست محیطی شده اند.

آلودگی گسترده هوا در ۷۲ شهر چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، تازه ترین جبهه آلودگی هوا از روز یکشنبه گذشته وارد شهرهای مختلف چین شد و تا به امروز (چهارشنبه) میزان ذرات آلاینده آن در بسیاری از این مناطق از مرز 400 میکروگرم در هر متر مکعب هوا فراتر رفته است.
وزارت حفاظت از محیط زیست چین در همین راستا بیانیه ای منتشر کرده و از سالمندان، کودکان و زنان باردار خواسته است حتی الامکان از خانه ها خارج نشوند.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که شدت آلودگی هوا با شروع سال نو میلادی در کشور به حدی گسترده و جدی بوده است که تاکنون برای 72 شهر در سراسر کشور هشدارهای قرمز، نارنجی و زرد آلودگی هوا صادر شده است.
تا دو روز پیش فقط 24 شهر در وضعیت شدید آلودگی قرار داشتند.
چین برای نشان دادن آلودگی هوا چهار هشدار آبی، زرد، نارنجی و قرمز دارد که هشدار قرمز بالاترین سطح از هشدارهای چهارگانه رنگی برای وضعیت های آب و هوایی است.
همزمان اعلام شده که 40 هزار بازرس به 30 هزار موسسه، شرکت و کارخانه آلوده کننده در شهرهای مذکور اعزام شده اند تا به مساله آلودگی هوا و تخلفات
آنها رسیدگی کنند.
همچنین شرایط حاد ایجاد شده ناشی از آلودگی هوا در چین باعث شده در روزهای اخیر از عبور و مرور صدها هزار خودرو در سراسر کشور جلوگیری شود و به دلیل کاهش دید، صدها پرواز نیز در فرودگاههای این کشور لغو گردد.
در این رابطه در شهر «تیان جین» در شرق چین دستکم 309 پرواز فقط در 2 روز گذشته لغو شده و صدها مسافر در فرودگاه سرگردان شده اند.
در حالی که بیشترین آلودگی در شهرهای «فو یانگ» در استان «آن خویی» در شرق و «تانگ شن» در استان «خه بی» در شمال به ثبت رسیده از شهر «تیان جین» در شمال پکن هم خبر می رسد که آلودگی سنگینی فضای شهر را در برگرفته است.
مرکز نظارت بر آلودگی هوا در شهر پکن طی روزهای اخیر به منظور هوشیار کردن مردم نسبت به وضعیت موجود، با ارسال پیام هایی بر روی تلفن های همراه شهروندان از آنان خواسته است تدابیر ایمنی را مراعات کرده و با ماسک در خیابان ها تردد کنند.
بیشترین مناطق آلوده بر اساس اعلام دولت چین مناطق شمال، شمال شرق، شهرها و استان های جنوب غربی این کشور هستند.
سازمان هواشناسی چین پیش بینی کرده است که آلودگی دستکم تا سه روز دیگر در بسیاری شهرها از جمله پایتخت چین ادامه داشته باشد.
مقامات چین همچنین دیروز (سه شنبه) از دستگیری و توبیخ 2 هزار و 682 نفر از مسئولان به دلیل سهل انگاری در اجرای تدابیر جلوگیری از آلودگی هوا در چند استان خبر داده بودند.
یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد که آلودگی هوا در جهان سالانه بیش از 5.5 میلیون نفر را به کام مرگ می فرستد و این در حالی است که بیش از نیمی از آمار مرگ و میر ناشی از این پدیده متعلق به کشور های آسیایی هند و چین است.
براساس این گزارش، فقط در سال 2013 حدود یک میلیون و 600 هزار نفر در چین بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند.
برخی گزارش ها نیز حاکی است که اگر این روند ادامه یابد سالانه بیش از 300 تا 400 هزار نفر دچار مرگ های زودرس به دلیل استنشاق هوای آلوده در چین خواهند شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو