فونیکسریمکسبهتام

مستثنی شدن طرح نوسازی ناوگان عمومی از مقررات احتیاط بانکی

عصر خودرو- با تصویب شورای پول و اعتبار متقاضیان شرکت در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از مقررات احتیاط بانکی مستثنی شدند.

مستثنی شدن طرح نوسازی ناوگان عمومی از مقررات احتیاط بانکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سید وحید سعادت معاون ستاد حمل و نقل عمومی اظهار داشت: طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از سال گذشته آغاز شد که طی آن باید مالکان،شرکت ها و اشخاص حقوقی فرآیند و آئین نامه ها و شاخص های مالی را رعایت کنند.

وی افزود: در سال 94 بیش از 90 هزار نفر در این طرح شرکت کردند که تا انتهای شهریور بیش از نیمی از برآوردها محقق شد.

معاون ستاد حمل و نقل عمومی ضمن اشاره به اینکه کارگروه اجرای این طرح مشکلات اعتبار سنجی متقاضیان را مهمترین مشکل عنوان کرده گفت: اعتبار سنجی در بانک ها و تضامین در اجرای این طرح خللی بوجود آورده بود ضمن اینکه میان مشارکت کنندگان در طرح و سایر افراد تفاوتی وجود نداشت که این هم مشکل عدم استقبال از این طرح بود.

وی با بیان اینکه  طرح نوسازی ناوگان عمومی از مقررات احتیاط بانکی مستثنی شده تصریح کرد: شرکت کنندگان در طرح نوسازی ناوگان عمومی با داشتن بدهی معوق و چک برگشتی هم می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند که با تصویب آن در شورای پول و اعتبار روز گذشته، مهمترین مشکلات طرح نوسازی رفع خواهد شد.

سعادت بیان کرد: اجرایی کردن لغو پروانه بهره برداری و جریمه نقدی برای افرادی که در طرح شرکت نکرده اند نیز اقدامی است که می تواند در مشارکت بیشتر آن‌ها موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه با تصویب و اجرایی شدن طرح مصوب شورای پول و اعتبار، به شمار افراد متقاضی طرح نوسازی افزوده خواهد شد اظهار داشت: تا پایان شهریور 67 هزار نفر در طرح ثبت نام کردند که اولویت اسقاط 37 هزار نفر مشخص و 36 هزار و 500 نفر خودرو خود را تحویل گرفتند که با مستثنی شدن متقاضیان از مقررات احتیاط بانکی این میزان افزایش خواهد یافت.

معاون ستاد حمل و نقل در پایان بیان کرد: تلاش می شود تا پایان سال جاری 50 هزار خودرو درطرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تحویل داده شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو