فونیکسریمکسبهتام

رشد چشمگیر تولید و فروش محصولات سایپا

عصر خودرو- نماد شرکت خودروسازی سایپا در بورس از تاریخ دوم آبان ماه بعد از انتشار گزارش بودجه براساس عملکرد ۶ ماهه و اعلام پیش بینی سود هر سهم ۱۰۲ ریالی متوقف شد، گرچه سود شرکت بدون تعدیل اعلام شده بود، اما رشد درآمد سرمایه گذاری ها به مقدار قابل توجهی افزایش و بهای تمام شده هم کاهش یافته بود، از این رو تا ارائه توضیحات مدیران شرکت به سازمان بورس نماد خساپا متوقف شد و هنوز هم به دامنه معاملات بازنگشته است.

رشد چشمگیر تولید و فروش محصولات سایپا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، با این حال، دیروز گزارشی از فعالیت 9 ماهه منتهی به آذرماه شرکت در سامانه کدال منتشر شد که با ارائه آمار خیره کننده از تولید و فروش 9 ماهه، بازار را بیش از گذشته به تعدیل مثبت خود امیدوار کرد.

براین اساس، خساپا طی دوره 9 ماهه سال جاری موفق به تولید 302 هزار و 29 دستگاه خودرو شده که در این میان پراید با سهم 68 درصدی، 204 هزار و 795 دستگاه از تولیدات شرکت را به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 درصد رشد تولید داشته است.

امسال برای اولین بار عملکرد شرکت‌ سایپا  از برنامه پیشی گرفته، از این رو میزان تولیدات شرکت در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد و فروش 69 درصد افزایش داشته است، از طرفی در این مدت سایپا از فروش محصولاتش 3,830 میلیارد تومان درآمد با پوشش بالای 78 درصدی مبلغ فروش بودجه کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 91 درصد رشد نشان می دهد.

همچنین امروز معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا جدیدترین آمار تولید و فروش سایپا  و زیرمجموعه هایش را تا پایان آذر ماه را اعلام کرد که طبق آن مجموعا تا پایان آذرماه 398 هزار و 352 خودرو توسط گروه سایپا شامل سایپا، پارس خودرو،زامیاد و سایپا دیزل تولید شده که از این میان 386 هزار و 833 خودرو به فروش رفته و بیش از 11 هزار خودرو، مازاد بر فروش باقی مانده، همچنین کل مبلغ فروش گروه در این 9 ماه بالغ بر 104 میلیارد ریال است.

در شرکت سایپا، گروه X100 با  تولید 204هزار  و 795 دستگاه و پس از آن گروه X200 با  تولید 76 هزار و 51 دستگاه، صدرنشین این جدول هستند و در رتبه های بعد، سراتو، برلیانس H200   و آریو s300 در رتبه های بعدی قرار دارند.  

جداول زیر موقعیت 9 ماهه امسال سایپا به همراه بودجه را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو