فونیکسریمکسبهتام

نائب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک

طرح "بازرسی از واحدهای فروشنده لاستیک تهران" آغاز شد

عصر خودرو- نائب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن، پنچرگیران و فیلترسازان گفت: طرح آمارگیری و بازرسی از واحدهای فروشنده لاستیک و روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران با هدف مقابله با کالای تقلبی، قاچاق و گردآوری اطلاعات پایه آغاز شد.

طرح "بازرسی از واحدهای فروشنده لاستیک تهران" آغاز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، شیرین شوکت فدایی  تهران  اظهار کرد: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت با هدایت و راهبری علی فاضلی رئیس اتاق اصناف و در راستای حمایت از تولید داخلی اجرا شده است.

وی گفت: اتحادیه معتقد است، اصناف به عنوان حلقه واسط میان تولید و مصرف وظیفه و مسؤلیت مهمی بر عهده دارند و ضمن مراقبت از حقوق مصرف کننده باید حمایت از تولید ملی و داخلی را در دستور کار داشته باشند.

شوکت فدایی ادامه‌داد: اصناف نقش پررنگی در ترویج و توسعه فرهنگ مصرف کالای ایرانی دارند و نباید اجازه دهند در حوزه‌هایی که تولید داخلی وجود دارد، کالای خارجی اعم از واردات رسمی یا قاچاق جای محصولات ایرانی را بگیرد.

وی با تاکید براینکه علاوه بر کالای قاچاق حذف تولیدات بی‌‌کیفیت و فاقد استاندارد تولید شده در واحدهای موسوم به زیرپله‌ای از دیگر اهداف این طرح است، تصریح کرد: چنین طرحی برای اولین بار از سوی یک اتحادیه صنفی در کشور اجرایی شده‌است و بازرسان ویژه اتحادیه به منظور آمارگیری به واحدهای صنفی مراجعه می کنند.

شوکت فدائی ادامه داد: آمارگیری از فعالیت دو گروه از واحدهای صنفی شامل واحدهای دارای مجوز و واحدهایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند در دستور کار است.

وی با بیان اینکه این آمار به منظور مدیریت و برنامه‌ریزی بازار گرد‌آوری و مورد تحلیل و بررسی قرارمی‌گیرد، افزود: بنابراین تقسیم‌بندی دو نوع فرم نظرسنجی در اختیار واحدهای صنفی قرارداده می‌شود که براساس آن کیفیت و چگونگی فعالیت ایشان و همچنین انواع محصولی که عرضه می‌کنند با تقسیم‌بندی کالای ایرانی و خارجی و همچنین محصولات دارای استاندارد یا فاقد کیفیت و استاندارد بررسی می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه با بیان اینکه آمارگیری از واحدهای فعال در صنف فروشندگان لاستیک و روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران فاز اول این طرح است، گفت: با استناد به نتایج این طرح واحدهای صنفی ساماندهی و به وضعیت واحدهای فاقد پروانه رسیدگی خواهد شد.

وی گفت:  آمار استخراج شده از تقاضای موجود در بازار می‌تواند به دولت در مقام متولی بازار و همچنین صنایع به عنوان تأمین کننده کالا برای مدیریت بازار کمک کند.

شوکت فدائی برای مثال به بخشی از اطلاعات به دست آمده اشاره کرد و تصریح کرد: براین اساس مشخص شده در تمامی گروه های کالایی که در این صنف عرضه می‌شود، مصرف محصولات داخلی به دلیل کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش برای مصرف کنندگان در اولویت است.

وی ادامه داد: آمارگیری از واحدهای صنفی فاز اول این طرح بوده و در مراحل بعدی واحدهای صنفی رتبه‌بندی شده و واحدهای منتخب از سوی اتحادیه نشان اعتماد دریافت می‌کنند به این معنی که واحدهای دارای این نشان خدمات بهتر و با کیفیت‌تری به مصرف کننده ارائه می‌دهند.

نایب رئیس اتحادیه با بیان اینکه اشتیاق مصرف‌کنندگان به استفاده از لاستیک، روغن و فیلتر خودرو تولید داخل پیام مثبتی به صنعتگران‌ کشورمان است، اظهارداشت: این موضوع تولیدکننده داخلی را مکلف می‌کند که بیش از پیش بر کیفیت تولید خود افزوده و همچنین شرایطی را فراهم کند که اصناف نیز به روند حمایت خود از تولید داخل ادامه دهند.

وی گفت: اینکه تولیدکنندگان به دلیل بازگشت سریع نقدینگی تمایل دارند محصولات خود را به صورت عمده عرضه‌ کنند، امری پذیرفته است، اما باید شرایطی را فراهم کنند که واحدهای صنفی کوچک نیز بتوانند کالای مورد نیز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند تا بتوانند برای حفظ بقای خود از حداقل سود بهره‌مند شوند.

شوکت فدایی در پایان گفت: استفاده از ظرفیت تعاونی اتحادیه و یا ایجاد شبکه توزیع عمده‌فروشی توسط تولیدکنندگان می‌تواند گزینه‌هایی باشد که به حذف واسطه‌ها منتهی شده و برای هر دو طرف انتفاع بیشتری به دنبال خواهد داشت.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو