فونیکسریمکسبهتام

ترامپ تویوتا را تهدید کرد اما نیسان با خطر بیشتری مواجه است

عصر خودرو- تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا علیه تویوتا درباره تولید خودرو در مکزیک در شرایطی است که نیسان دیگر خودروساز ژاپنی در خطر بیشتری از جانب تعرفه های تنبیهی قرار دارد، چرا که فعال ترین خودروساز بین المللی در مکزیک است.

ترامپ تویوتا را تهدید کرد اما نیسان با خطر بیشتری مواجه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از رویترز، ترامپ پیشتر در مبارزات انتخاباتی اش بارها از خودروسازان آمریکایی به خاطر تولید خودرو در مکزیک و عدم اشتغالزایی برای مردم آمریکا انتقاد و آنها را به وضع تعرفه های سنگین وارد کردن خودروهایشان به بازار آمریکا تهدید کرده و دیروز نیز در یک اظهارنظر جدید تویوتا را به وضع چنین مالیات سنگین تهدید کرد.

اما این شرکت نیسان، دومین خودروساز بزرگ ژاپن است که قربانی بزرگتر هرگونه تنبیه و تعرفه گمرکی خواهد شد. نیسان اولین کارخانه خارجی خود را 50 سال پیش در مکزیک بنا کرد و اکنون بیش از 800 هزار خودرو در این کشور تولید می کند که عمدتا سدان های ورسا و سنترا هستند. 

تولید تویوتا، هوندا و مزدا در مکزیک در برابر نیسان رقم کمی است. نیسان تقریبا نیمی از تولید خود در مکزیک را به آمریکا صادر می کند.

حمله ترامپ به تویوتا، اولین مورد از انتقاداتش علیه یک خودروساز خارجی است.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در توئیتر خود گفت: تویوتا گفته که یک کارخانه جدید در مکزیک برای تولید خودروهای کرولا برای بازار آمریکا افتتاح خواهد کرد. هیچ راهی برای این منظور وجود ندارد. یا در خود آمریکا کارخانه می سازید و یا با تعرفه سنگین گمرکی مواجه خواهید شد. 

وی مدعی است که کشورهایی مثل مکزیک و چین با جذب سرمایه گذاران آمریکایی بازار ایالات متحده را تسخیر کرده و عملا با سرمایه آمریکایی ها برای مردم خود اشتغال آفرینی می کنند.

در پی این سخنان تهدیدآمیز ترامپ سهام تویوتا در بازارهای جهانی با بیش از سه درصد کاهش مواجه شد ولی سپس دوباره بهبود یافت. همچنین در پی این اظهارات رئیس جمهور منتخب آمریکا سهام هوندا و نیسان دیگر خودروسازان ژاپنی نیز حدود دو درصد کاهش یافت.

تویوتا از 2015 پروژه ساخت کارخانه ویژه خط تولید برای بازار آمریکا را در مکزیک کلید زد.

انتهای پیام

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو