فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۹۷۹»

شاخص کیفیت هوای کلان‌شهرها‌ ناسالم برای همه گروه‌های سنی‌

عصر خودرو- شاخص کیفیت هوا در کلان‌شهرها یکشنبه و دوشنبه این هفته به شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی می‌رسد و توصیه می‌شود کودکان، سالمندان و افراد آسیب‌پذیر از ترددهای غیرضروری در خیابان‌ها خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوای کلان‌شهرها‌ ناسالم برای همه گروه‌های سنی‌
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی با توجه به حاکم بودن شرایط پایداری نسبی جو در اغلب نقاط کشور، پیش‌بینی می‌شود، تا روز دوشنبه شاهد افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی نظیر تهران، کرج، مشهد، تبریز، اراک و اصفهان باشیم.

در حال حاضر با وجود پایداری نسبی جو شاخص کیفیت هوای گزارش شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر تهران و شهرهای بزرگ مانند اراک، تبریز، اصفهان و کرج نشان می‌دهد که کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

انتظار می‌رود، به تدریج در روزهای یکشنبه و دوشنبه شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی برسد‌، بنابراین توصیه می‌شود که ضمن انجام اقدام لازم جهت کاهش انباشت آلاینده‌ها، سالمندان، کودکان و افراد آسیب‌پذیر از ترددهای غیرضروری در فضای خیابان‌ها اجتناب ‌کنند.

در این مدت در سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما و برای استان‌های گیلان و اردبیل در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه در نوار مرزی آذربایجان غربی بارش خفیف برف در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه در برخی از مناطق دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران رخ خواهد داد.

آسمان تهران روز آینده صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز دوشنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 11 و 2 درجه خواهد بود.

روز آینده تبریز با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر و ارومیه با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین‌ شهرهای کشور و بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز نهم دی‌ماه امسال 48.4 میلی‌متر ثبت شد که سال گذشته در این بازه زمانی 100.6 میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری تاکنون 48.2 درصد بارش سال گذشته است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو