فونیکسریمکسبهتام

کیفیت هوا در شرایط اضطرار قرار می‌گیرد

کلانشهرها در سیطره آلاینده‌ها

عصر خودرو-کارشناس سازمان هواشناسی کشورمان با اشاره به پایداری جو و سکون هوا در کشور گفت: با توجه به عدم ناپایداری جوی کلانشهرهای کشور دچار آلودگی و شرایط ناسالم برای همه افراد می‌شود.

کلانشهرها در سیطره آلاینده‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، حسین نقشینه  درباره وضعیت جوی 3 روز آینده کشور اظهار کرد: در طی 72 ساعت آینده شاهد افزایش شاخص‌های آلایندگی کیفیت هوا در کلانشهرها و شهرهای صنعتی خواهیم بودو مردم هوایی آلوده را استنشاق می‌کنند.

وی افزود: شرایط کیفیت هوا در حال حاضر برای کلانشهرها و شهرهای صنعتی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند که رفته‌رفته نامناسبت‌تر خواهد شد و کیفیت هوا برای همه افراد ناسالم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور به گروه‌های حساس، سالمندان، و بیماران ساکن در شهرهای بزرگ توصیه کرد که طی دو روز آینده از تردد غیرضروری در مناطق پررفت‌آمد خودداری کنند.

نقشینه تصریح کرد: در 72 ساعت آینده کیفیت هوا در شهرهای تهران، اراک، تبریز، اصفهان و کرج به وضعیت اضطرار و ناسالم برای همه افراد می‌رسد؛ البته شهرهای قزوین، ارومیه، مشهد و سایر کلانشهرها نیز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: طی سه روز آینده نیمه شمالی و سواحل دریای خزر با افزایش دما مواجه می‌شود که احتمال وزش بادهای شدید جنوبی برای شهرهای گیلان و اردبیل دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه موج خفیف بارشی در اواخر وقت روز دوشنبه از نوار غربی وارد کشورمان می‌شود، گفت: این موج بارشی خفیف در روز دوشنبه موجب بارشهای پراکنده در دامنه‌های زاگرس مرکزی، چهارمحال و بختیاری، لرستان، اصفهان، و کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد که البته به سرعت از کشورمان عبور خواهد کرد.

نقشینه تصریح کرد: تا پایان هفته جوی نسبتا پایدار در اکثر نقاط کشور حکمفرما خواهد بود و فقط برخی بارشهای خفیف و پراکنده در برخی از مناطق کشور به وقوع می‌‌پیوندد.

وی اظهار کرد: این هفته شاهد بارشهای قابل توجه نخواهیم بود اما در هفته آینده پیش‌بینی می‌شود بارشهایی در نقاط مختلف کشورمان رخ دهد. که در روزهای آتی آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو