فونیکسریمکسبهتام

راهکار مشترک راهور و شهرداری تهران برای ساماندهی موتورسیکلت‌های پایتخت

عصر خودرو- قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ساماندهی موتورسیکلت‌های شهر تهران با استفاده از راهکارهای مهندسی ارزش خبر داد.

راهکار مشترک راهور و شهرداری تهران برای ساماندهی موتورسیکلت‌های پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، منصور نویریان یادآورشد: در شهر تهران به صورت رسمی بیش از 2 میلیون و 300 هزار موتورسیکلت در طول شبانه روز تردد می‌کنند که حجم بالای تخلفات، کاربریهای غیرمجاز و نحوه رفتار ترافیکی آنها جامعه را دچار مشکلات متعددی کرده است.

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در خصوص بهره‌گیری از راهکارهای مهندسی ارزش در ساماندهی موتورسیکلت‌های شهر نیز گفت طرح ساماندهی ترافیکی موتورسیکلت‌سواران شهر تهران که با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور در دست برنامه‌ریزی است، به عنوان یکی از طرح‌های جدی برای حل معضلات و بهبود فضای زندگی در شهر تهران با جدیت و عزم هر دو نهاد مسئول، مراحل پایانی مطالعات و برنامه‌ریزی را طی می‌کند اما با توجه به ابعاد مختلف اجتماعی، معیشتی، فرهنگی، مهندسی و انتظامی موضوع، لازم است هر تصمیمی که در این مرحله اتخاذ می‌شود با در نظر گرفتن تمامی جنبه‌ها بوده و برای تداوم و موفقیت راهکارهای پیشنهادی نیز برنامه‌ای دقیق و صحیح ارایه شود.

به گفته نویریان در نخستین نشست مشترک مهندسی ارزش که با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، فرمانده راهور شهر تهران و مدیران ارشد این دو بخش برگزار شد، در مجموع بالغ بر 280 ایده و راه‌حل اجرایی و یا راهبردی شناسایی شد. همچنین در ادامه جلسه برنامه کارگروه‌ها برای بررسی ابعاد مختلف راه‌حل‌های ارایه شده را بررسی و اولویت‌بندی اجرایی موضوع اعلام شد. در همین راستا نشست‌های بعدی نیز برنامه‌ریزی شد تا در اسرع وقت برنامه نهایی اجرایی با دیدگاه چندجانبه به موضوع و جهت رسیدن به راه‌حل پایدار حل معضل ترافیکی با نگاه اجتماعی و حفظ حقوق شهروندی همه ذی‌ربطان برگزار و جمع‌بندی لازم انجام شود.

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: حدود 85 درصد استفاده کنندگان از موتورسیکلت این وسیله را با کاربری شغلی و کسب و کار مورد استفاده قرار می‌دهند و گستره جغرافیایی عملکرد و نحوه رفتار آنها می‌طلبد تا قبل از هر فعالیتی در جهت ساماندهی بسترها و پیش بینی‌های لازم در این خصوص مورد بررسی علمی قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، «مهندسی ارزش» شناسایی، بررسی و تحلیل بسترها، وضع موجود و فعالیت‌های سازمان یافته قبل، حین و بعد از هر پروژه در جهت اتخاذ بهترین و کارآمدترین روش‌‌ها در حوزه مهندسی است.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو