فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۹۹۰»

تعطیلی مدارس در روزهای ناسالم هوا از روی ناچاری

عصر خودرو- رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: تعطیلی مدارس راه حل اساسی برای حل مشکلات آلودگی هوا نیست، بلکه مقطعی و کوتاه مدت است تا کودکان و نوجوانان بیشتر دچار آسیب نشوند و در واقع از روی ناچاری این تصمیم گرفته می‌شود.

تعطیلی مدارس در روزهای ناسالم هوا از روی ناچاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، خسرو صادق نیت در پاسخ به این سؤال که آیا تعطیلی مدارس تنها چاره مشکل آلودگی هوا است بیان داشت: مسلماً چاره اساسی نیست بلکه مقطعی و کوتاه مدت به شمار می‌رود تا کودکان و نوجوانان بیشتر دچار آسیب نشوند و سلامتی آنها به خطر نیفتد چرا که سلامتی آنان از هر مسئله‌ای مهم‌تر است و در واقع از روی ناچاری این تصمیم گرفته می‌شود وگرنه این راه حل اساسی نیست.

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت ادامه داد: آلودگی هوا در 6 شاخص بررسی می‌شود اما باید بدانیم در روزهایی که آلودگی هوا در حد ناسالم اعلام می‌شود به دلیل اقدامات انجام شده معمولاً روی 5 شاخص مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد ، دی اکسید نیتروژن، ازن و ذرات زیر 10 میکرون در حد پاک و سالم است.

صادق نیت اظهار کرد: نگرانی جدی ما در روزهای ناسالم در شهر تهران به دلیل ذرات 2.5 (دو و نیم) میکرون است که بیشتر به دلیل سوخت مواد سوختی فسیلی توسط وسایل نقلیه ایجاد می‌شود و دلیل اصلی آلودگی هوا به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هر اقدامی که بتواند فرایند این سوخت را بهتر کرده یا آلودگی کمتری ایجاد کند می تواند آلودگی هوا را کاهش دهد از جمله جایگزینی وسایل نقلیه‌ی تولید کننده آلودگی با وسایل نقلیه سالم‌تر یا کاهش در تردد، البته باد و باران و تغییرات جوی تا حدی می‌تواند آلودگی را پاک سازی کند اما بهترین راه این است که منابع تولید آلودگی را اصلاح و جایگزین کنیم.

این مقام مسئول در پاسخ به این که چه اقدامی برای اصلاح منابع تولید آلودگی هوا صورت گرفته است اذعان داشت: در این مورد محیط زیست بر اساس وظایف خود اقدامات خوبی را انجام داده است از جمله قرار شد موتورسیکلت‌های کاربراتوری که عامل اصلی آلودگی هوا به شمار می‎‌رود از اول مهرماه تولید نشود و به جای آن انژکتوری تولید شود.

تاکسی‌های کاربراتوری صدها برابر ماشین معمولی آلودگی تولید می‌کنند

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: همچنین جایگزینی وسایل کاربراتوری قدیمی که هنوز در سطح شهر استفاده می‌شود به ویژه وسایل نقلیه عمومی و تاکسی‌های کاربراتوری که می‌توانند صدها برابر ماشین معمولی آلودگی تولید کنند با توجه به میزان ترددی که دارند از دیگر اقدامات بوده است.

صادق نیت خاطرنشان کرد:  بنابراین موارد ذکر شده روش‎‌های مؤثری به شمار می‌رود که در حال پیگیری است و اجرای آن تا پایان سال جاری محقق خواهد شد و می‌تواند سال‌های آتی در حد زیادی از آلودگی هوا را کاهش دهد.

وی در بیان مضرات آلودگی هوا در پایان گفت: آلودگی هوا در بعضی افراد به صورت حاد یا مزمن تأثیرگذار است که عوارض تنفسی و قلبی عروقی مهمترین آن است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو