فونیکسریمکسبهتام

تاثیر بازار ایران برافزایش فروش پژو

عصر خودرو- درحالی‌که پژو به تازگی فعالیت خود را در ایران خودرو آغاز کرده و هنوز محصول جدیدی به تولید نرسانده است، مقامات این شرکت فرانسوی از بهبود فروش خود به‌دلیل احیای بازار ایران خبر داده‌اند.

تاثیر بازار ایران برافزایش فروش پژو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، رویترز روز گذشته در گزارشی به نقل از پژو اعلام کرد که تحویل جهانی محصولات این شرکت در سال گذشته میلادی (2016) حدود 8/ 5 درصد افزایش یافته که این اتفاق تحت‌تاثیر فروش قوی برند پژو در ایران و البته تداوم احیای بازار خودروی اروپا رخ داده است. بر این اساس، گروه پژوسیتروئن توانسته فروش جهانی خود را که در سال 2015 میلادی دو میلیون و 972 هزار دستگاه بوده، در 2016 به سه میلیون و 146 هزار دستگاه برساند.

    با این حساب، پژویی‌ها توانسته‌اند پس از حدود 6 سال، باز هم رقم فروش خود را از مرز سه میلیون دستگاه در سال عبور بدهند. بنابر آمار اعلامی اما میزان فروش پژوسیتروئن در اروپا، 56/ 3 درصد و در خاورمیانه و آفریقا نیز 8/ 112 درصد بالا رفته تا مشخص شود این خودروساز از ناحیه برجام و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، منتفع شده است. این در شرایطی است که پژو هنوز محصول جدیدی را به بازار کشورمان عرضه نکرده و هر آنچه که از ناحیه ایران سبب بهبود رشد فروش این شرکت شده، به محصولات قدیمی آن شامل پژو405، پارس و 206 مربوط می‌شود. اگرچه این سه محصول تا حد زیادی داخلی‌سازی شده‌اند، با این حال هنوز هم بخشی از قطعات شان توسط پژو تامین می‌شود، ضمن آنکه هنوز هم لوگوی این خودروساز فرانسوی روی آنها حک می‌شود. بنابراین طبیعی است که تمام فروش محصولات پژویی ایران خودرو، به نام شرکت مادر ثبت شده و در نتیجه سبب رکوردزنی خودروساز فرانسوی در فروش، پس از 6 سال شود. پژو که احتمالا اولین محصول جدیدش در ایران به نام 2008، اواخر امسال روانه بازار خواهد شد، حدود چهار سال پیش ارتباط خود با ایران خودرو را قطع کرد و هم خود را به دردسر انداخت و هم آبی‌های جاده مخصوص را. با رفتن پژو، علاوه‌بر افت شدید تولید برندهایش در ایران، خود پژو نیز دچار مشکل شده و حتی اقدام به تعدیل نیرو در برخی از واحدهای قطعه‌سازی‌اش (آنها که به ایران خودرو قطعه می‌دادند) کرد. در نهایت پس از توافق هسته‌ای و اجرایی شدن برجام، پژو و ایران خودرو دوباره پای میز مذاکره رفته و حدود یک سال پیش قرارداد جدیدی را با یکدیگر امضا کردند. طبق این قرارداد، پژو در فاز اول همکاری جدید خود با ایران خودرو، سه محصول به نام‌های 2008 و 208 و 301 را در کشور تولید و عرضه خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو