فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد

انعقاد ۵ قرارداد بین‌المللی خودرویی تا پایان سال

عصر خودرو- رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری ۵ قرارداد در حوزه خودرو منعقد می‌شود، گفت: نجات صنعت خودروسازی در مشارکت‌های بین‌المللی است.

انعقاد ۵ قرارداد بین‌المللی خودرویی تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری 5 قرارداد در حوزه خودرو منعقد می‌شود، گفت: نجات صنعت خودروسازی در مشارکت‌های بین‌المللی است.

منصور معظمی با بیان این مطلب اظهار داشت: ثمره برجام برای صنعت خودرو مبارک است به‌طوری که براساس برداشت سازمانی و شخصی، در مطالعه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام شد که نجات صنعت خودرو را در مشارکت‌های بین المللی می‌دانیم.

رئیس ایدرو با تأکید بر "برای خودروساز شدن، راهی جز وصل شدن به شبکه بین المللی نداریم"، گفت: خودروساز بودن و خودروساز شدن استراتژی‌های متفاوت داخلی و بین المللی خود را می‌طلبد.

وی با یادآوری اینکه در یادداشتی به خودروسازان اعلام شده "چه برنامه‌ای برای بعضی از محصولاتی که عمرشان به پایان رسیده است، دارید؟"، تأکید کرد: صنعت خودروسازی مانند صنایع غذایی اهمیت بسیاری دارد و زندگی مردم بدون خودرو مساوی با فلج شدن است.

معظمی با ابراز اینکه شاه‌کلید صنعت کشور، بخش خودرو و به‌خصوص موضوع خدمات پس از فروش است، متذکر شد: خدمات پس از فروش روی ذهن مردم نسبت به سازنده اثر می‌گذارد و این ذهنیت نمی‌تواند بدون خدمات مناسب تولیدکننده شکل زیبایی به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: تغییر در ساختار خودروسازی‌ها نه‌فقط در بخش مالی بلکه از لحاظ سیاسی و کارگری بسیار هزینه‌زا است که امیدوارم  نتیجه این رویکردها و تلاش‌ها مانند همکاری با پژو، سیتروئن، رنو و فولکس و ... برای صنعت خودروی کشور رقم بخورد.

معاون وزیر صنعت در ادامه با اشاره به اینکه بازار خودروی ایران بازار بزرگی است، تأکید کرد: ما بازار داخلی کشور را در صورت مشارکت در اختیار دیگران قرار می‌دهیم و در قبال بخشی از بازار، می‌توانیم قسمتی از بازار جهانی را با شرط صادرات و وصل شدن به شبکه قطعه سازی جهانی به‌دست آوریم.

معظمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان "چنانچه قبول داریم که صنعت خودرو یک صنعت تخصصی است باید افراد متخصص در این بخش صحبت کنند"، افزود: به چه‌دلیل هر کسی به خود اجازه می‌دهد در مورد صنعت خودرو صحبت کند؟ مسائل تخصصی در تریبون کوچه و بازار جایی ندارد و باید در جایگاه خود به نقد و نقادی آن پرداخت.

وی در جلسه شورای سیاستگذاری همایش بین المللی صنعت خودرو اظهار داشت: انتظار داریم که شاهد حضور پررنگ‌تر شرکت‌های خودروسازی و قطعه سازی و مشارکت بیشتر آنها در این همایش باشیم و امیدوارم این فرصت با رویکرد خاص بین المللی کماکان ادامه داشته باشد.

معظمی با تأکید بر اینکه نباید در همایش صنعت خودروی ایران فقط به سایپا و ایران خودرو اکتفا شود و از حضور پررنگ تمام شرکت‌های خودروسازی و قطعه سازی در تمام بخش‌ها و زیربخش‌ها باید بهره برد، تأکید کرد: باید کمک کنیم که صنعت خودروسازی از شرایط فعلی خود عبور کند و این همایش به‌منظور نمایش و ارائه توانمندی و پتانسیل کشور در این بخش برگزار خواهد شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو