فونیکسریمکسبهتام

مجوز مجلس به نیروی انتظامی و گمرک برای راه‌اندازی سامانه‌های کنترل خودرویی

عصر خودرو-نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای در لایحه برنامه ششم توسعه به نیروی انتظامی و گمرک اجازه نصب، راه‌اندازی و به‌روزرسانی سامانه‌های کنترل خودرویی در مبادی گمرکی، ورودی و خروجی مرزها برای کنترل و مبارزه موثر با قاچاق کالا دادند.

مجوز مجلس به نیروی انتظامی و گمرک برای راه‌اندازی سامانه‌های کنترل خودرویی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشبنه) و در ادامه بررسی مواد ارجاعی کمیسیون تلفیق ماده 123 را با 145 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در مجلس به شرح زیر تصویب کردند.

الف-

3- مفاد قانون الحاق سه تبصره به بند(12) ماده(4) قانون تشکیل نیروی انتظامی(مصوب 18/ 2/ 79) شهرهای بالای یک میلیون نفر تسری می‌یابد.

ب- به منظور کنترل و مبارزه موثر با قاچاق کالا به نیروی انتظامی و گمرک اجاده داده می‌شود نسبت به نصب، راه اندازی و به روزرسانی سامانه‌های کنترل خودرویی و کانتینری (ایکس‌ری) در مبادی گمرکی، ورودی و خروجی مرزها و ایستگاههای بازرسی و کنترلی ناجا از طریق اشخاص و موسسات حقیقی و حقوقی غیردولتی اقدام نمایند. مدیریت و بهره برداری از این سامانه‌ها حسب مورد در اختیار نیروی انتظامی و گمرک می‌باشد.

به‌منظور تأمین هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی، نگهداری و به‌روزرسانی سامانه‌های کنترلی خودرویی کانتینری (ایکس ری) و تجهیزات مربوط به آن صاحبان بار یا خودرو مکلفند به هنگام کنترل و صرفاً در مبادی ورودی و خروجی نسبت به پرداخت تعرفه مربوط اقدام کنند. میزان این تعرفه در بودجه سنواتی تعیین می‌شود.

ج- کلیه شهرک‌ها و مجتمع‌های اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی و همچنین مراکز عمومی مکلفند پیوست‌های حفاظتی- انتظامی لازم برای ارتقاء امنیت و ایمنی این اماکن و پیشگیری از سرقت را برابر استانداردهای اعلامی نیروی انتظامی رعایت نمایند.

تبصره- این بند و استانداردهای اعلامی توسط وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی و با همکاری نیروی انتظامی و شورای عالی استان‌ها تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

د- به نیروی انتظامی اجازه داده می‌شود با تائید ستاد کل نیروهای مسلح به منظور متناسب‌سازی استعداد نیروی انتظامی با نیازهای امنیتی- انتظامی کشور و کاهش فاصله این استعداد با شاخص 5 نفر نیرو به ازای هزار نفر جمعیت، در طول اجرای برنامه سالانه پایور مورد نیاز را بر اساس بودجه سنواتی استخدام و به موجودی خود اضافه نماید.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط