فونیکسریمکسبهتام

بررسی مشخصات و ویژگی‌های مرسدس بنز CLS۳۵۰ ۲۰۱۲

بهینه‌سازی حساب بانکی با حذف ۲ سیلندر!

عصر خودرو- مرسدس بنز CLS، یکی از محبوب‌ترین سدان‌های لوکس در ایران است که هم نسل اول و هم نسل دوم آن در بازار داخلی یافت می‌شود و هریک طرفداران خاص خود را دارند.

بهینه‌سازی حساب بانکی با حذف ۲ سیلندر!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اگرچه نسل فعلی این سدان کوپه در سال 2015 مورد فیس‌لیفت قرار گرفت اما آخرین CLS‌های وارد شده به کشور، از نوع 2013 بودند و بعد از آن به دلایل محدودیت حجم موتور، هیچ یک از مدل‌های آن، مجوز ورود به کشور را دریافت نکردند. با این تفاسیر، در حال حاضر اگر قصد خرید یک CLS500 2012 یا 2013 را داشته باشید، باید به سراغ مدل‌های دست دومی بروید که با قیمتی حدود 560 الی 800 میلیون تومان به فروش می‌رسند، اما اگر روی قوای فنی و تعداد سیلندر‌های خودرو، حساسیت زیادی نداشته باشید و از طرفی مسائل اقتصادی نیز برای شما حائز اهمیت باشد، می‌توانیم گزینه‌ای ارزان‌تر یعنی CLS350 2012 را به شما پیشنهاد دهیم که در ازای خرید آن می‌توانید بقیه موجودی را در حساب بانکی خود پس انداز، یا صرف خرید یک اتومبیل دیگر بکنید. پس اگر با این پیشنهاد اقتصادی موافق هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری
خیالتان راحت باشد که CLS350 از لحاظ طراحی ظاهری، هیچ تفاوتی با مدل 8 سیلندر یعنی CLS500 ندارد و حتی جهت آسودگی خاطر می‌توانید نوشته CLS350 را از روی درب صندوق عقب آن جدا کنید! مرسدس بنز 2012 CLS از آن دسته خودروهایی است که طراحی ظاهری آن به این زودی‌ها تکراری و خسته‌کننده نمی‌شود و در واقع خیلی‌ها معتقدند که چهره نسل اول آن نیز هنوز جذاب و جالب توجه به نظر می‌رسد، هرچند که بدون شک این تفسیر به سلیقه و نظر شخصی افراد بستگی دارد. همچنین اکثر CLS350‌های موجود در بازار داخلی، مانند مدل 8 سیلندر آن از نوع AMG Sport Package هستند که از جمله بارزترین خصوصیات آن می‌توان به کیت بدنه اسپرت، اسپویلر عقب (در بعضی از مدل‌ها) و البته رینگ‌های 5 پره 19 اینچی اشاره کرد و ضمنا در صورت تمایل می‌توانید کیت بدنه و رینگ‌های CLS63 AMG را نیز روی این مدل نصب کنید.

کابین و امکانات رفاهی
آنچه که در کابین CLS نظر شما را به خود جلب می‌کند، سطح وسیع تریم‌های تزئیناتی چوبی و همچنین بهره گیری از متریال و پوشش‌های مرغوب و با کیفیت است که جلوه‌ای لوکس را همراه با یک ‌هارمونی گرم و دلچسب به نمایش می‌گذارد و ضمنا صندلی‌ها نیز هم در ردیف جلو و هم در ردیف عقب، نرم و کاملا راحت هستند و البته طبیعی است که در ردیف عقب، با توجه به فرم اتاق و قوس سقف، با اندکی محدودیت ارتفاع و حتی دشوار بودن سوار و پیاده شدن (برای افراد بلند قد) مواجه شوید. همان طور که می‌دانید، CLS بر پایه مدل
E-Class شکل گرفته است و به همین خاطر از لحاظ تنوع تجهیزات و آپشن‌ها شباهت زیادی به آن دارد، با این تفاوت که CLS یک اتومبیل 4 نفره است و صندلی‌های ردیف عقب آن به وسیله یک کنسول یکپارچه و سرتاسری از یکدیگر جدا شده‌اند. خوشبختانه CLS350 از نظر سطح امکانات رفاهی نیز تفاوتی با CLS500 ندارد و در حالت فول آپشن، تجهیزاتی مانند سیستم Keyless، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، صندلی‌های داینامیک جلو با سیستم ماساژور، تهویه مطبوع اتوماتیک سه‌نقطه‌ای، نویگیشن، TV دیجیتال، سیستم صوتی‌ هارمن کاردون، DVD چنجر، پرده برقی عقب، سانروف، چراغ جلوهای هوشمند فول LED، دوربین عقب، سیستم پارک اتوماتیک، درب برقی صندوق، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، سیستم فعال هشدار نقطه کور، سیستم فعال حرکت بین خطوط، رادار پیشگیری از تصادف و همچنین نایت ویژن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سواری و مشخصات فنی
مرسدس بنز CLS350 در حالت فول آپشن از سیستم تعلیق
Airmatic با قابلیت تنظیم ارتفاع و انتخاب عملکرد Comfort یا Sport بهره می‌گیرد که با وجود سیستم فرمان‌پذیری الکترونیکی، مانند CLS500 یک سواری راحت و دلپذیر را همراه با پایداری خوب به نمایش می‌گذارد، اما پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری این مدل با قدرت 306 اسب بخار و گشتاور 370 نیوتن متر، حدود 100 اسب بخار از مدل 8 سیلندر ضعیف‌تر است و 230 نیوتن متر گشتاور کمتری را تولید می‌کند و ضمنا شتاب اولیه آن نیز در حالت استاندارد برابر 6.1 ثانیه (0.9 ثانیه کندتر از CLS500) است که البته برای یک سدان لوکس 6 سیلندر در این کلاس و ابعاد، کاملا رضایت‌بخش به نظر می‌رسد. همچنین میانگین مصرف سوخت CLS350 2012 در هر 100 کیلومتر حدود 2 لیتر کمتر از CLS500 است و گفته می‌شود که در مقایسه با آن، استهلاک نسبتا کمتری هم دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو