فونیکسریمکسبهتام

دعوای ایتالیا و آلمان بر سر 'فیات کرایسلر'

عصر خودرو- اتهام اخیر سازمان محیط زیست آمریکا علیه شرکت خودروسازی 'فیات کرایسلر' ایتالیا مبنی بر استفاده از نرم افزاری جهت پنهان نگه داشتن سطح واقعی آلایندگی در برخی مدل ها، منجر به دعوا میان مقامات آلمانی و ایتالیایی شده است.

دعوای ایتالیا و آلمان بر سر 'فیات کرایسلر'
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا  ، 'الکساندر دوبرینت' وزیر حمل و نقل آلمان در مصاحبه ای با نشریه 'بیلد' ضمن درخواست از اتحادیه اروپا برای فراخوان برخی از مدل های فیات کرایسلر اظهار داشت که 'مقامات ایتالیایی از ماه ها پیش می دانستند که به عقیده کارشناسان آلمانی، شرکت خودروسازی فیات کرایسلر از ابزارهایی برای تقلب استفاده می کند'، شرکت فیات کرایسلر از روشن کردن این موضوع سرباز زده و اکنون کمیسیون اروپا باید فراخوان برخی از مدل ها را تضمین کند.
این در حالی است که 'روبرتو کالندا' وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در واکنش به اظهارات وزیر آلمانی در برنامه ای تلویزیونی در شبکه 'La7' گفت: آلمان به فکر مورد 'فولکس واگن' باشد.
'گراتسیانتو دل ریو' وزیر حمل و نقل ایتالیا نیز اظهار داشت: درخواست برلین از اروپا ناروا است. ما تشکیل کمیسیون میانجی در بروکسل را پذیرفتیم زیرا چیزی برای پنهان کردن نداریم. آزمایش های ما نشان می دهند که ابزارهایی برای تقلب و رفتارهای غیرعادی وجود ندارد و این تفسیر آلمانی ها برخلاف مقررات مربوط به مسئولیت هر کشور تولیدکننده خودرو است. ما پس از مورد فولکس واگن، خواستار هیچگونه تحقیقات بیشتر در باره آن نشدیم و به آنها اعتماد کردیم . مقایسه باید برپایه اعتماد و احترام متقابل باشد .
وی افزود: استراتژی ایتالیا در آینده، کاهش بیشتر آلایندگی در حمل و نقل است برای همین با سایر کشورهای اروپایی تصمیم گرفتیم از پایان 2017 آزمایش کنترل آلایندگی را در خیابان انجام دهیم.
به عقیده سازمان محیط زیست آمریکا، شرکت ایتالیایی 'فیات کرایسلر' از یک نرم افزار کنترل آلایندگی در 104 هزار خودروی گازوئیلی استفاده کرده تا سطح واقعی آلایندگی آنها را مخفی کند. قبلا نیز همین مورد در خصوص تقلب شرکت آلمانی فولکس واگن در برخی مدل های گازوئیلی کشف شده بود.
'سرجو مارکیونه' مدیرعامل فیات کرایسلر با رد این اتهامات گفت: هیچ تخلفی وجود ندارد و فیات کرایسلر هرگز نرم افزاری برای دور زدن مقررات مربوط به آلایندگی طراحی نکرده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو