فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

هوای مشهد آلوده است

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مشهد با شاخص کلی کیفیت هوای ۱۱۴ پی.اس.آی روزی آلوده را سپری می کند.

هوای مشهد آلوده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، حمید صالحی  با بیان اینکه از ابتدای دی ماه جاری، مشهد هشت روز هوای آلوده و در وضعیت هشدار را تجربه کرده، اظهار کرد: امروز (سه شنبه) از مجموع 20 ایستگاه سنجش آلودگی در مشهد، 14 ایستگاه دارای بار آلودگی بیش از حد مجاز است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش ایستگاه های سنجش آلودگی، با ماندگاری حجم آلاینده ها در هوای مشهد هم اکنون شاخص کلی کیفیت هوای این شهر  114 پی.اس.آی است، ادامه داد: این میزان نسبت به روز گذشته که 84 پی.اس.آی بوده افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان این که اگر شاخص هوا بین 150-101 باشد به معنای ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس و وضعیت هشدار است، افزود: ایستگاه خیام جنوبی با 143 پی.اس.آی آلوده ترین ایستگاه امروز مشهد محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: همچنین ایستگاه های نخریسی با 139، لشگر با 134، تقی آباد با 128، خیام شمالی با 120، شهید مفتح با 118، ماشین ابزار و الهیه هر یک با 117،سجاد با 115، حرم مطهر، صدف و امامیه هر یک با 111، سرافرازان با 107، سمزقند با 104 پی.اس. آی از ایستگاه های آلوده صبح امروز در مشهد هستند.

صالحی در ادمه با بیان اینکه پدیده وارونگی هوا(inversion) موجب ماندگاری آلاینده ها و تخلیه نشدن آن ها به سطوح بالایی جو شده است، عنوان کرد: در این شرایط بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروه های آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر و مناطق آلوده خودداری کرده و عموم مردم نیز از فعالیت های ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش تردد تا نیمه امروز پیش بینی می شود شاهد افزایش بار آلودگی در سایر ایستگاه ها نیز باشیم، تاکید کرد: سایر شهروندان نیز به منظور کنترل و کاهش آلودگی هوا باید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و رفت و آمدهای غیرضروری را با خودرو شخصی و سفرهای درون شهری کاهش دهند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو