فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

خودرو ۳ سیلندرکم مصرف به زودی وارد بازار می شود

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت:۲ خودرو ساز بزرگ ایرانی با همکاری اتریش و آلمان در حال طراحی خودروی کم مصرف با سه سیلندر هستند و به زودی راهی بازار خواهد شد.

خودرو ۳ سیلندرکم مصرف به زودی وارد بازار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه درهمایش روز ملی هوای پاک که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزارشد، در باره مشخصات این خودرو افزود:قدرت موتور این خودرو ١٦۰ اسب بخار و مصرف سوخت آن حدود 5 لیتر است.
    وی ادامه داد:حفظ محیط زیست و تولید توام با رعایت استانداردهای زیست محیطی وظیفه ما است و آن را یک بخش تحمیلی نمی دانیم.
    وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد:بحث محیط زیست جزئی ازصنعت است؛همانطور که تولید خوب، جلب رضایت مشتری وکاهش قیمت جزو وظایف ما است حفظ محیط زیست نیز دراین روند مدنظر قرار دارد و این طور نیست که مجبور به انجام آن باشیم.
    نعمت زاده گفت: هوا یکی از 5 عنصر اصلی حیات انسان است که بدون آن زندگی امکان پذیر نیست بنابراین داشتن هوای سالم برای یک زندگی سالم امری ضروری است.
    وی با بیان اینکه انسان خود عامل آلودگی است، افزود: همانطور که توانایی ساخت انواع خودروها را داریم همانقدر هم توانایی ساخت خودرویی بدون آلایندگی را داریم تا کمترین آلودگی را به محیط زیست وارد کند که بشر امروز در حال حرکت به این سمت است.
    نعمت زاده اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری تمام دست اندرکاران و راهنمایی سازمان محیط زیست کارهای نسبتا موثری انجام داده است اما باید بیشتر تلاش کنیم ، در زمینه حفظ محیط زیست در قانون اساسی، قوانین جاری و مصوبات کم نداریم اما مساله اجرای آنها است.
    وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت از سال 93 اقدامات خوبی را آغاز کرده است گفت: تدوین ، ابلاغ و اجرای نقشه راه ایمنی ، بهداشت و محیط زیست ( HSE ) ، تهیه دستورالعمل سیاست های محصول پاک و هدف و همگرایی در تولید محصول برخی از این اقدامات است.
    نعمت زاده افزود: حدود 38 هزار واحد صنعتی در داخل شهرک های صنعتی فعالیت می کنند که حجم زیادی از آنها جزو شرکت های کوچک و ضعیف هستند بنابراین توان علمی برای حفظ محیط زیست همراه با تولید ندارند از این رو حمایت از آنها یکی از برنامه های وزارت صنعت است.
    وی اظهار کرد: با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست در حال پایش 300 واحد صنعتی هستیم که در این راستا خروجی آب و هوای آنها را اندازه گیری می کنیم، همچنین به صورت آنلاین صنایع ، پتروشیمی ها و فولاد را پایش می کنیم.

    *** تهیه شناسنامه برای صنایع
    وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: برای صنایع شناسنامه محیط زیستی تهیه کردیم که در کنار 60 شاخص 20 شاخص زیست محیطی دیده شده است.
    وی اظهار کرد: معتقدیم کار صنعتی یک کار علمی و اصولی است و با تحکم و تهدید کار پیش نمی رود.

    *** همکاری برای اتتخاب واحدهای سبز
    وی گفت: با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست خروجی کارخانجات و صنایع را به روز کردیم و فروردین ماه امسال به تصویب دولت رسید و اجرای آن آغاز شده است که امیدواریم صنایع رعایت کنند ، همچنین سعی می کنیم با سازمان محیط زیست برای انتخاب واحدهای سبز در این مقوله خروجی ها همکاری کنیم.

    *** تهیه 80 استاندارد اجباری خودرو تا اوایل سال 97
    نعمت زاده گفت: اکنون 54 مورد استاندارد اجباری برای خودروها داریم که قرار است تا آخر سال آنرا افزایش دهیم و تا اوایل سال 97 به 80 استاندارد برسانیم ، شاید این کار برای خودرو سازان زحمت به همراه داشته باشد اما موجب تولید محصول با کیفیت و حفظ محیط زیست می شود.
    وی افزود: ارتقای استاندارد یورو 2 خودروها به یورو 4 یکی دیگر از اقدامات وزارت صنعت است و از ابتدای سال گذشته زمینه تبدیل شدن به یورو 5 نیز فراهم شده است و تمام پالایشگاه های کشور به جز یک پالایشگاه نیز قابلیت تبدیل شدن برای تولید سوخت یورو 5 را دارند.
    نعمت زاده تاکید کرد: اگر می خواهیم در مسائل علمی و تجاری رشد کنیم باید همگام با دنیا پیش رویم و تعامل داشته باشیم که در این راستا باید زبان مشترکی پیدا کنیم ، تعریف استانداردها زبان مشترک است که انسان در این راستا خلق کرده است.

    *** برگزاری مراسم چهل هزارمین تاکسی جایگزین
    وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه شنبه هفته آینده مراسم جایگزینی چهل هزارمین تاکسی برگزار می شود گفت: تاکنون 40 هزار تاکسی فرسوده در کشور نوسازی شده که تا پایان سال به 60 هزار تاکسی خواهد رسید
    وی افزود: افزایش تاکسی ها و نوسازی اتوبوس ها با هدف تغییر چهره حمل و نقل عمومی کشور نیازمند همکاری بانک ها و ارائه تسهیلات است که فعلا عقب مانده است، همچنین دادن یارانه در این بخش نیز عقب افتاده است که امیدواریم هر چه زودتر انجام شود.

    *** توقف ثبت سفارش موتورسیکلت های کاربراتوری از تیرماه سالجاری
    نعمت زاده گفت: از تیرماه سالجاری ثبت سفارس موتورسیکلت های کاربراتوری متوقف شده و اکنون بیش از 100 نوع موتور انژکتوری مورد آزمایش قرار گرفته است و تلاش برای تولید موتور محرکه این موتورها در داخل کشور هستیم.
    وزیر صنعت معدن تجارت اظهار کرد: از ابتدای سال 93 سود بازرگانی خودروهای برقی و هیبریدی را صفر کردیم.
    وی گفت: همچنین همگام با جامعه جهانی دستورالعمل حمایت از ساخت خودروهای برقی و هیبریدی را به دولت داده اما هنور تصویب نشده است.
    نعمت زاده به مساله باتری در تولید خودروها و موتور سیکلت های برقی اشاره کرد و افزود: فناوری تولید باتری بسیار مهم و نیازمند دقت بسیاری است همچنین بازیافت آن هم باید مورد توجه قرار گیرد ، دنیا در حال کار کردن بر روی فناوری این باتری ها است تا هم قیمت آنرا کاهش دهد و در مقابل حجم را هم پایین آورد.
    به گفته وی از ابتدای سالجاری تاکنون 15 هزار موتورسیکلت برقی تولیده شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو