فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در آستانه روز هوای پاک تاکید کرد:

لزوم پیشرفت سریع کسب دانش فنی تولید خودروهای برقی در سایپا

عصر خودرو- جمالی گفت: طراحی خودروهای برقی یکی از استراتژی های این گروه خودروساز در جهت کاهش آلودگی هوا و کمک به ایجاد هوای پاک است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده بدنبال ایجاد شرایط برای طراحی این نوع خودروها در داخل گروه سایپا هستیم.

لزوم پیشرفت سریع کسب دانش فنی تولید خودروهای برقی در سایپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، دکتر مهدی جمالی در آستانه 29 دی ماه روز هوای پاک ضمن تاکید بر اجرای برنامه های این گروه خودرو ساز در ارتقاء کیفیت تولیدات در سال 96 گفت: در راستای تحقق شعار روز هوای پاک که دعوت به همکاری به سوی هوای پاک است. چندی قبل طی نامه ای از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا درخواست کردم تا نسبت به برنامه ریزی و کسب دانش فنی که منجر به طراحی پلت فرم های مورد نیاز خودروهای برقی شود اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه همگانی به پیشرفت سریع فنی و تکنولوژیکی تولید این خودروها گفت: در آینده نزدیک این نوع خودرو در کاهش مصرف سوخت های فسیلی نقش اساسی خواهد داشت و قطعا تمام خودروسازان جهانی در این مسیر حرکت خواهند کرد و بر همین اساس هم گروه سایپا نیز برنامه ریزی بلند مدت خود را بر طراحی این نوع خودروها قرار داده است. 

جمالی با تاکید بر لزوم حفظ و صیانت از محیط زیست و جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا و صدا گفت: یکی از بارز ترین و مهم ترین مسایل امروزه دنیا، حفظ و نگه داشت مسایل زیست محیطی است که امیدواریم با هماهنگی هیات مدیره مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، بتوانیم با ایجاد معاونت طراحی و تولید خودروهای برقی در راستای تمرکز و تسریع در تولید پلت فرم این نوع خودروها اقدام بزرگی را انجام دهیم.

وی در بخشی از اظهارت خود با بیان ضرورت طراحی و تولید این نوع خودرو گفت: با توجه به درک نیاز به این موضوع، در گروه سایپا تمام مدیران ارشد گروه در این راستا آماده همکاری هستند و شخصا به صورت ماهیانه گزارش اقدام ها، در خصوص خودروهای برقی را ارزیابی می کنم و در جریان روندکار هستم.

مدیرعامل گروه سایپا تاکید کرد: در این مسیر ضمن تکیه بر توان متخصصان داخلی گروه سایپا از توان شرکای خودروساز خود در این زمینه نیز بهره خواهیم جست تا به سرعت گام برداریم و در سال های آینده نیز امیدوارم با برنامه ریزی انجام شده، گروه سایپا بتواند در این زمینه اقدام های مثبتی انجام دهد.

گفتنی است بهره گیری از خودروهای برقی با نگاه به استفاده کمتر از سوخت های فسیلی در جهت حفظ و نگاهداشت مسایل زیست محیطی و کاهش آلاینده ها مدت زمانی است که از سوی خودروسازان بزرگ جهان مورد توجه قرار گرفته و در این خصوص محصولات بسیار خوبی با آلایندگی بسیار اندک تولید شده و گروه سایپا نیز بر همین اساس در نظر دارد که در این زمینه با برنامه ریزی های انجام شده بتواند گام های مهمی در داخل کشور بردارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو