فونیکسریمکسبهتام

درج آگهی پیش‌فروش خودرو بدون مجوز وزارت صنعت ممنوع شد

عصر خودرو- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درج هر گونه آگهی های پیش فروش خودرو در رسانه‌ها و دیگر محیط های تبلیغاتی، بدون مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را ممنوع اعلام کرد.

درج آگهی پیش‌فروش خودرو بدون مجوز وزارت صنعت ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در بیانیه ای با استناد به ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو که فروردین ماه امسال به تصویب هیات وزیران رسید، اعلام کرد که پیش فروش خودرو صرفاً در قالب اخذ مجوز مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان پذیر خواهد بود و انتشار هر گونه آگهی و تبلیغات  مبنی بر پیش فروش خودرو بدون اخذ مجوز مربوطه ممنوع است.

در اعلامیه ای که این سازمان برای انتشار این مطلب صادر کرده، خطاب به مردم و کلیه شرکت های تولیدکننده و عرضه کننده خودرو آمده است: هرگونه درج تبلیغات بدون مجوز رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

در ادامه این طلاعیه آمده است: اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی به هیچ وجه مجاز به عرضه خودرو در قالب پیش فروش نیستند و به منظور پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم ایفای تعهدات شرکت‌های عرضه کننده خودرو، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تمام متقاضیان خرید خودرو درخواست می کند از هرگونه انعقاد قرارداد در قالب پیش فروش خودرو یا پرداخت وجه به شرکتهایی که فاقد مجوز پیش فروش صادره  از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند، اکیداً خودداری کنند.

این سازمان همچنین مجوزهایی از قبیل پروانه کسب معتبر از اتحادیه ذیربط، گواهی نمایندگی رسمی از مرکز اصناف و بازرگانان و نظایر اینها را به هیچ عنوان به منزله مجوز معتبر برای پیش فروش خودرو مورد تایید ندانست و شماره تلفن 22058560 را نیز برای پاسخگویی به اصالت آگهی صادره و سامانه دریافت معرفی کرد. ضمن این که مردم می توانند با شماره تلفن 124 در سراسر ایران گزارشات و شکایات مردمی در این زمینه و دیگر زمینه های حقوق مصرف کننده تماس بگیرند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو