فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

توسعه حمل و نقل پاک تنها راه حل کاهش آلودگی هوا است

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: توسعه حمل و نقل پاک و ریلی تنها راه‌حل کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران است.

توسعه حمل و نقل پاک تنها راه حل کاهش آلودگی هوا است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،‌ مازیار حسینی به مناسبت روز هوای پاک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیچ راه حلی برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران به غیر از توسعه حمل و نقل پاک، هیبریدی و ریلی وجود ندارد و حتماً این راه را آیندگان باید ادامه بدهند.

حسینی افزود: حل مشکل آلودگی هوا قطعاً لاینحل نیست و باید به صورت مستمر برنامه‌هایی که در شورای عالی ترافیک و شورای شهر تهران به تصویب رسیده اجرایی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی به اینکه با توجه به محدودیت‌های منابع مالی برای تأمین اتوبوس و تاکسی پاک چه اقداماتی دارید، گفت:‌پیش‌بینی ما این بود که اگر به روش‌های مرسوم تأمین اتوبوس مورد نیاز را ادامه دهیم، به نتیجه خاصی نخواهیم رسید و توانایی نیز با توجه به محدودیت‌ها برای نوسازی اتوبوس‌ها نداریم.

وی افزود: با توجه به ورود بخش خصوصی به این موضوع تصمیم گرفتیم که دیگر شهرداری تهران ورود مستقیم اتوبوس به شهر را نداشت باشد و از روشی تحت پیمایش مبنا که در آن بخش خصوصی می‌تواند ورود پیدا کند و تا کنون نیز در این خصوص اقداماتی صورت گرفته است،‌استفاده کنیم.

حسینی افزود: اخیراً نیز 50 دستگاه اتوبوس جدید را با این روش وارد کرده‌ایم که 100 درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: با تأیید شورای اسلامی شهر تهران تمامی خطوط اتوبوسرانی را به سمت شیوه پیمایش مبنا خواهیم برد و سهم نوسازی اتوبوس‌ها را کاملاً منتقل به بخش خصوصی می‌کنیم.

وی درباره ورود تاکسی‌های هیبریدی نیز اظهار داشت: برای توسعه تاکسی‌های هیبریدی کمک‌های بلاعوض و وام‌های بدون بهره داده شده است و روز گذشته با کمک شهرداری تهران 200 دستگاه تاکسی‌پاک (هیبریدی) بر روی آسفالت‌های شهر تهران آمده است.

وی افزود: کرایه تاکسی‌های هیبریدی 20 درصد بالاتر از حد معمول است و در مکان‌های خاص از جمله فرودگاه‌ها و راه‌آهن سرویس می‌دهد.

وی درباره استفاده از نرم‌افزارهای تاکسی اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی نیز به این سمت پیش رفته است و باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا اعتماد عمومی به تاکسی‌ها از بین نرود چرا که ما مواردی از جمله خفاش شب را به یاد داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اختلاف شرکت مترو و اداره برق نیز اظهار داشت: مصوبه‌ای را دولت داشته است که هر دستگاهی که بیش از 5 مگابایت برق نیاز دارد با تولیدکنندگان برق مذاکره و یا نیروگاه برق بزند.

وی افزود: با توجه به اینکه هم دولت و هم مدیریت شهری در توسعه مترو اتفاق نظر دارند بنده مطمئن هستیم وزیر نیرو دستور لازم را برای رفع این مشکل خواهد داد.

حسینی به اجرا نشدن تعهدات دولت در حوزه مترو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو سوم هزینه‌های مترو را شهرداری و یک سوم را مردم می‌دهند و هزینه‌هایی که از مسافر دریافت می‌شود پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در مترو انجام می‌شود.

وی گفت: 3 میلیون نفر هر روز وارد مترو می‌شوند که برای دریافت مطالبات خود از دولت می‌توانیم نسبت به تهاتر نیز اقدام کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به برداشت پول از حساب مترو اشاره کرد و گفت: حداقل اگر پولی هم داده نمی‌شود پولی هم برداشت نکنند.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو