فونیکسریمکسبهتام

مترو باعث کاهش ۱۹۸میلیون لیتر بنزین و ۱۹میلیون لیتر گازوئیل شد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: استفاده از مترو در شش ماه نخست سال باعث کاهش ۵۳۰هزار تن گاز آلاینده Co۲ در هوای پایتخت شد.

مترو باعث کاهش ۱۹۸میلیون لیتر بنزین و ۱۹میلیون لیتر گازوئیل شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد احمدی بافنده با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد که استفاده از خطوط مترو تهران تنها در شش ماه نخست سال 95 به میزان قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا تاثیر داشته است اظهار داشت: استفاده از این حمل و نقل سبز در این مدت باعث شد تا 198 میلیون لیتر بنزین و 19 میلیون لیتر گازوئیل کمتر مصرف شود و به تبع آن از ورود 74 هزار تن آلاینده‌هایی چونCO، NOX، SO2،PM10 و HC به هوای تهران جلوگیری شد.

احمدی بافنده خاطر نشان کرد:  مسلما با توجه بیشتر دولت و انجام چند اقدام مهم می توان نقش مترو را در کاهش آلودگی هوا و ترافیک پایتخت افزایش داد.

تامین تجهیزات و ناوگان برای استفاده بهینه از پتانسیل موجود

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خاطر نشان کرد: یک راهکاری که می تواند در کوتاه مدت بخشی از مشکلات را حل کند توجه به افزایش واگن ها و استفاده از پتانسیل خطوط موجود در مترو تهران است.

وی ادامه داد: مترو یک سرمایه بزرگ زیرساختی است اما اکنون به علت کمبود واگن نمی توانیم حداکثر استفاده را از سرمایه گذاری صورت گرفته انجام دهیم.

احمدی بافنده با بیان اینکه بدهی دولت به مترو به 450 میلیارد تومان رسیده است افزود: پرداخت یارانه بلیت از سوی دولت و کمک به خرید واگن و تجهیزات موردنیاز می تواند مشکلات مترو تهران در این زمینه را حل کند.

خطوط حومه ای مترو تهران باید گسترش پیدا کنند
احمدی بافنده دومین راهکار را توسعه خطوط حومه ای و پیوند آن با مترو تهران دانست و افزود: باید وسایط نقلیه ای که از اطراف وارد تهران می شوند را کم کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که این سفرها با سیستم ریلی انجام شود اما در حال حاضر تنها یک خط تهران - کرج فعال است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینکه روزانه 3.5 میلیون از 10 میلیون سفر با خودروی شخصی در تهران، مربوط به ساکنان شهرهای اطراف است تاکید کرد:  80 درصد این افراد به خاطر کار و تحصیلات از شهرهای اطراف به تهران می آیند، که می توان با راه اندازی خطوط ریلی حومه و اتصال آنها با مترو تهران حجم زیادی از این سفرهای روزانه را از خودروهای شخصی به حمل و نقل پاک ریلی منتقل کرد.

افق 1400 و جابجایی ده میلیون مسافر در روز
احمدی بافنده از توسعه خطوط مترو داخل تهران به عنوان راهکار دیگر در کاهش آلودگی و ترافیک کلان شهر تهران یاد کرد و گفت: در برنامه 1400 قرار است مترو تهران به ظرفیت جابجایی روزانه ده میلیون سفر برسد که برای تحقق این هدف جدا ازخطوط  شش و هفت که درحال ساخت هستند باید خطوط هشت ، نه و ده هم اضافه شود.

وی تصریح کرد: نهایت ظرفیت هر خط مترو با بهترین فاصله گذر حدود یک میلیون جابجایی در روز است بنابراین برای رسیدن به حدنصاب مورد نظر باید ساخت خطوط بیشتری مد نظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در پایان خاطر نشان کرد: اگر این سه نکته در کنار هم به نقطه مطلوب برسد مثل متروهای مطرح جهان می توانیم انتظار داشته باشیم تا این ناوگان حمل و نقل پاک نقش بهتری در کاهش آلودگی هوا ایفا کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو