فونیکسریمکسبهتام

سوزوکی ویتارا بخریم یا سانگ یانگ

عصر خودرو- انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست.

سوزوکی ویتارا بخریم یا سانگ یانگ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودرو خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودرو کنونی‌شان چیست. در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این صفحه سعی شده خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.‌ به‌‌گونه‌ای‌که در نهایت خواننده بتواند دید کلی درباره خودروهای کلاس‌های مختلف پیدا کند. در همین راستا سعی شده در هر شماره تنوع کلاس‌های قیمتی مختلف مدنظر قرار بگیرد تا صفحه «حق‌انتخاب» برای طیف بیشتری از مخاطبان کاربرد داشته باشد.

    سوزوکی گرند ویتارا  یا سانگ‌یانگ کوراندو

    دو خودرویی که در بازار کمتر از آنها می‌شنویم اما خودروهایی ارزشمند با توجه به قیمتشان به حساب می‌آیند. در این کلاس می‌توان این دو خودرو را ارزان‌ترین‌ها دانست. سوزوکی از موتوری پر‌حجم‌تر و البته قوی برخوردار بوده و در شتاب‌گیری نیز بهتر عمل می‌کند. در حالی که کوراندو مصرف سوخت کمتری داشته و امکانات بیشتری دارد. چهره کوراندو به‌روزتر بوده و جذابیت بیشتری دارد به خصوص اینکه سوزوکی سال‌هاست که در بازار حضور دارد و تنها جلو پنجره و چراغ‌هایش تغییر کرده‌اند. دلیل اینکه دیگر زیاد اسم این خودرو محبوب سال‌های گذشته را نمی‌شنویم هم همین قدیمی شدن آن است. به گزارش دنیای ماشین، هر دو خودرو انتخاب‌های خوبی هستند اما در بازار اقبال زیادی ندارند که البته در این میان کوراندو موفق‌تر عمل کرده است. خدمات پس از فروش سوزوکی بسیار گسترده‌تر از کوراندو است هر دو خودرو کم‌استهلاک و اقتصادی هستند. از نظر آفرود هر دو خودرو برای زمین‌های ناهموار خوبند اما آفرودر به حساب نمی‌آیند و نباید در آفرود به آنها فشار وارد کرد. کیفیت کابین کوراندو بهتر است و در مقابل ویتارا فراوانی قطعه بیشتری در بازار دارد. کوراندو را می‌توان خودرویی زیبا با امکانات فراوان و البته بازاری بهتر دانست و سوزوکی را پر‌قدرت و با خدمات بیشتر تلقی کرد.

     

    ام‌جی GT یا هیوندای اکسنت

    این دو خودرو در یک کلاس قرار دارند و رقبایی جدی برای یکدیگر به حساب می‌آیند. با این تفاوت که اکسنت با موتوری پر‌حجم‌تر اما قدرتی کمتر در بازار حضور دارد اما ام‌جی با توجه به استفاده از توربوشارژ موتوری پر‌قدرت در سینه دارد و در شتاب‌گیری عملکرد خوبی داشته و اکسنت را به راحتی جا می‌گذارد. طراحی هر دو خودور زیبا بوده اما ام‌جی کمی تهاجمی‌تر و البته اسپورت‌تر است. به همین دلیل شاید جوان‌پسندتر باشد. طراحی کابین هر دوخودرو نیز زیباست اما کیفیت مواد به کار رفته درون آنها در حد متوسط است و انتظار بیشتری با توجه به قیمت از آنها می‌رفت. از نظر امکانات هر دو خودرو در سطح خوبی قرار دارند اما در بازار اکسنت موفق‌تر عمل کرده و بیشتر می‌فروشد. این در حالی است که خدمات پس از فروش هیوندای نیز گسترده‌تر از ام‌جی بوده و قیمت قطعات آن نیز کمتر است. اکسنت چند سالی می‌شود در بازار حضور داشته و نشان داده خودرویی اقتصادی است. این در حالی است که ام‌جی GT هنوز در بازار پر‌رنگ نشده و مشخص نیست که خودرویی کم‌استهلاک است یا خیر؟ به هر ترتیب اگر به دنبال خودرویی با بازار دست دوم خوب هستید اکسنت و اگر خودرویی با شتاب و سرعت بالا می‌خواهید ام‌جی جی‌تی گزینه‌های مناسبی هستند.

    نیسان ایکس تریل یا تویوتا روفور

    این دو خودروی ژاپنی در بازار ایران از این پس جنگ سختی خواهند داشت. تویوتا روفور با حضور چند ساله خود در بازار توانسته سهم خوبی در این کلاس را از آن خود کند و در سوی دیگر نیسان ایکس‌تریل یک تازه‌وارد است که البته با قیمتی رقابتی با روفور به میدان آمده است. روفور با موتوری پر‌حجم‌تر و البته قوی‌تر عرضه می‌شود. هر دو خودرو ظاهری زیبا دارند و البته خودروهای با کیفیت و کم استهلاکی در دنیا به حساب می‌آیند. از نظر طراحی هر دو خودرو به روز هستند اما سبک‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند و می‌توانند مشتریان خاص خود را داشته باشند. تویوتا روفور دارای طراحی اسپورت‌تری است. در حالی که طراحی نیسان ایکس تریل بیشتر به خودروهای آفرود شبیه است. هر دو خودرو عملکرد قابل ملاحظه‌ای برای آفرود دارند اما در کل سیستم تعلیق آنها برای آفرود سنگین طراحی نشده است. از نظر خدمات پس از فروش فعلا نیسان در بازار ایران تازه‌کار است و تویوتا یک پای ثابت بازار خودرو ایران از سال‌های دور. پس طبیعی است که گستردگی خدمات بیشتری داشته باشد. در مورد کابین، نیسان توانسته با طراحی لوکس‌تر و آپشن‌های بیشتر دست بالا را داشته باشد. در بازار دست دوم با توجه به عدم حضور نیسان تا قبل از این، تویوتا بازار خوبی دارد قیمت قطعات آن در بازار مناسب‌تر بوده و البته در بازار قطعه به راحتی می‌توان قطعات روفور را خریداری کرد.

    اوپل اینزیگنیا  یا لکسوس IS250

    شاید کمتر نام اوپل اینزیگنیا را شنیده باشید یا تاکنون هرگز نشنیده‌اید اما این خودرو راهی بازار ایران شده است. قیمتی هم نزدیک به لکسوس IS250 دارد. خودرویی که بر خلاف اوپل اینزیگنیا آشنا بوده و احتمالا آن را در خیابان هم دیده‌اید. خودرویی که دو نسل از حضور خود را در بازار ایران تجربه می‌کند. قبل از هر چیز باید گفت که اوپل اینزیگنیا خودرویی آلمانی با کیفیت سواری بسیار بالاست. اما این خودرو در بازار ایران جایگاهی ندارد پس نمی‌توان از آن به‌عنوان یک انتخاب مطمئن نام برد. چرا که در بازار کمتر کسی به سمت خودرویی می‌رود که از نظر خدمات پس از فروش در سطح پایینی قرار داشته باشد. در سوی دیگر لکسوس خودرویی پر‌حجم‌تر و البته با قدرت بیشتر و امکاناتی مثال‌زدنی پیش روی شماست که خدمات پس از فروش خوبی داشته و بازاری به مراتب بهتر از اوپل اینزیگنیا را تجربه می‌کند اما برای افرادی که به دنبال خودرویی خاص و کمیاب با کیفیت سواری بالا هستند اوپل اینزیگنیا انتخاب خوبی است. هر چند که باید قید خدمات پس از فروش را بزنند. از نظر طراحی و کیفیت کابین، اوپل ارزش پولی که برای آن داده می‌شود را دارد. اما در بازار دست دوم تقریبا حرفی برای گفتن نداشته و فروش آن بسیار سخت است. درست برخلاف لکسوس IS250 که بازار دست دوم خوبی باوجود قیمت بالا دارد.

     

    پژو پارس یا برلیانس H230

    دو خودرویی که تقریبا می‌توان گفت در بازار ایران کم اقبال شده‌اند. چرا که در محدوده قیمت آنها ماشین زیاد وجود دارد. این روزها آنقدر تنوع در بازار خودرو زیاد است که خودروها زود به زود قدیمی می‌شوند. در این میان پژو پارس یکی از قدیمی‌ترین‌های بازار ایران است. خودرویی که حجم موتور بیشتری نسبت به برلیانس H230 دارد. قدرت برلیانس اما بیشتر از پارس است چراکه تکنولوژی به‌روز‌تری دارد. ظاهر هر دوخودرو خوب است و درون کابین نیز طراحی مناسبی دارند اما کیفیت به کار رفته درون کابین هر دو خودرو بالا نیست. طراحی داخلی پارس در مدل‌های جدید بسیار بهتر شده است. امکانات هر دو خودرو تقریبا در یک سطح است. خدمات پس از فروش هر دو خودرو گسترده‌تر بوده و البته استهلاک کمتر را باید در خودروی چینی یافت. این در حالی است که می‌توان برلیانس را با گیربکس اتوماتیک نیز خریداری کرد که البته تفاوت قیمت دارد. آپشنی که برای پارس وجود ندارد. به هر حال هر دو خودرو از جاده مخصوص و از دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران بیرون می‌آیند و از نظر خدمات پس از فروش هر دو در یک سطح قرار دارند با این تفاوت که قطعات پارس بسیار فراوان‌تر و البته ارزان‌تر از برلیانس است. بازار دست دوم پارس اما بهتر و با افت قیمت کمتر است.

     

    دانگ فنگ H30 کراس یا ام‌وی‌ام 550

    این دو خودرو در یک کلاس نیستند. یکی سواری سدان و دیگری در کلاس کراس‌اوورهای کوچک است. موتور 550 پر‌حجم‌تر و البته قوی‌تر است و در شتاب‌گیری نیز وضعیت بهتری دارد. در مقابل مصرف سوخت دانگ فنگ کمتر از ام‌وی‌ام 550 است. در سوی دیگر 550 با چهره‌ای زیبا و کابینی زیباتر در انتظار شماست. این در حالی است که

    دانگ فنگ نیز با توجه به ظاهری زیبا یکی از پر‌اقبال‌ترین‌های بازار در کلاس خودش است. مواد به کار رفته درون کابین هر دو خودرو معمولی هستند، اما طراحی مناسب آنها ضعف متریال را جبران می‌کند. خدمات ام‌وی‌ام گستردگی خوبی در سطح کشور دارد اما وضعیت دانگ‌فنگ بهتر است چرا که تمام نمایندگی‌های بزرگ‌ترین‌ خودروساز کشور آن را پشتیبانی می‌کنند. در مورد قطعات، هر دو خودرو فراوانی قطعه خوبی ندارند اما وضع دانگ‌فنگ از این نظر بهتر است. به‌طور کلی می‌توان هر دو خودرو را انتخاب‌های خوبی دانست. اما اقبال در بازار خرید و فروش دست دوم با خودروی دانگ‌فنگ است. این در حالی است که شرایط فروش ام‌وی‌ام سبب شده تا این خودرو در نمونه صفر کیلومتر مورد استقبال قرار گیرد. اما در بازار دست دوم با افت قیمت زیاد و البته به سختی به فروش می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو