فونیکسریمکسبهتام

در سال ۲۰۱۶ رقم خورد؛

عملکرد درخشان رنو در ایران و بازار جهانی

عصر خودرو- گروه خودروسازی رنو در سال گذشته میلادی نتایج چشمگیری را در ایران ثبت کرد. به رغم تردیدهای که در پی سخنان جنگ طلبانه دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب جنجالی آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران ایجاد شد، فروش رنو در ایران ۱۱۰.۷ درصد افزایش پیدا کرد که باعث شد سهم بازار این شرکت در ایران به ۸.۴ درصد برسد. این رقم تقریبا دو برابر سهم بازار ۳.۷ درصدی در سال ۲۰۱۵ است.

عملکرد درخشان رنو در ایران و بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، رنو می‌گوید توانسته جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر بزرگ در بازار ایران پس بگیرد و با عملکرد موفق تندر و ساندرو سهم بازار خود را ظرف یک سال دو برابر کند.  
فروش گروه خودروسازی رنو در سال 2016 با یک افزایش بی‌سابقه 13.3 درصدی به سه میلیون و 180 هزار دستگاه رسید.

در سال 2016 ایران برای خودروسازی رنو بازار برجسته ای بوده که در آن فروش خودروهای این شرکت با رشد 110 درصدی، سهم بازار دو برابری پیدا کرده است.

فروش جهانی خودروهای سواری و تجاری سبک رنو در سال 2016 یک رشد 13.3 درصدی داشته درحالیکه متوسط فروش این خودروها در بین تمام خودروسازان 4.6 درصد رشد کرده است. در سال 2016 سهم رنو از بازار خودروی جهانی 3.5 درصد بوده که نسبت به سال ماقبل 0.3 درصد رشد کرده است. داچیا برند زیرمجموعه رنو نیز در سال گذشته میلادی فروش بی سابقه ای را ثبت کرده است.

این خودروساز همچنین در بازار خودروی اروپا نیز شرایط روان و مطلوبی داشته و نسبت به سال 2015 یک رشد هفت درصدی را تجربه کرده است، بطوریکه فروش خودروهای این شرکت در اروپا با 11.8 درصد افزایش به یک میلیون و 805 هزار و 290 دستگاه و سهم بازارش به 10.6 درصد رسید.

رنو در سال 2016 در بیرون اروپا نیز فروش بی‌سابقه ای داشته و یک رشد 15.3 درصدی را نسبت به سال 2015  تجربه کرده است.

تیه‌ری کاسکاس، معاون بازاریابی و فروش رنو گفت: در سال 2016 ما سه میلیون و 180 هزار دستگاه خودرو در سطح جهان فروختیم. 

وی افزود: استراتژی ما درباره احیای خانواده محصولات و توسعه جغرافیایی که اکنون چند سال است که جریان دارد، موفق بوده است. این استراتژی ما را قادر ساخته که در زمینه سهم بازار و میزان تولید در تمام مناطق جهان پیشرفته قابل توجهی داشته باشیم.

سهم بازار خودروهای سواری و تجاری سبک رنو در اروپا با 0.5 درصد افزایش به 10.6 درصد رسیده در حالیکه فروش این گروه خودروسازی با 11.8 درصد افزایش به یک میلیون و 805 هزار و 290 دستگاه افزایش یافته است. فروش رنو در تمام کشورهای قاره اروپا افزایش داشته است.

همچنین برند رنو به تنهایی نیز رشد فروش را تجربه کرده و این برند در سال 2016 دومین برند پرفروش اروپا بوده است. فروش خودروهای با نشان رنو در سال گذشته میلادی یک میلیون و 390 هزار و 280 دستگاه بوده که نسبت به سال ماقبل افزایش 12.1 درصدی داشته است. سهم بازار برند رنو در اروپا نیز نسبت به سال 2015 که 8.1 درصد بود 0.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در زمینه بازار خودروهای سواری نیز سهم بازار رنو با افزایش 0.4 درصدی بیش از هر برند دیگری در اروپا رشد داشته است. در بازار خودروهای تجاری سبک فروش برند رنو با 9.9 درصد افزایش به 296 هزار و 187 دستگاه و سهم بازار 14.8 درصد رسید. 

فروش برند داچیا نیز پس از 11 سال حضور در بازار اروپا در سال 2016 با 10.8 درصد افزایش به رقم بی سابقه 415 هزار و 10 دستگاه رسید.

برند رنو با افزایش فروش 11 درصدی و فروش 25 هزار و 648 دستگاه خودرو در صدر بازار خودروهای الکتریکی اروپا قرار گرفته است. خودروی ZOE با فروش 21 هزار و 735 دستگاه که 16 درصد افزایش داشته پرفروش ترین خودرو سواری الکتریکی در اروپا و خودروی کانگو ZE با فروش س هزار و 901 دستگاه پرفروش ترین خودروی تجاری سبک در این بازار بوده است.

گروه رنو در فرانسه بهترین عملکرد فروش پنج سال اخیر خود را داشته است. رنو پیشتازی خود را به عنوان بزرگترین برند خودرویی فرانسه گسترش داده و 22.3 درصد بازار خودروهای سواری و تجاری سبک فرانسه را در اختیار دارد. فروش داچیا نیز به سطح بی سابقه 112 هزار دستگاه رسیده است. 

رنو پیش بینی کرده که بازار جهانی این شرکت در سال 2017 نسبت به سال 2016 حدود 1.5 تا دو درصد رشد کند. همچنین پیش بینی می شود بازار این شرکت در اروپا دو درصد و در فرانسه دو درصد رشد داشته باشد.

رنو می گوید بازار این شرکت در کشورهای برزیل و روسیه انتظار می رود که از ثبات برخوردار باشد و در چین پنج درصد و در هند هشت درصد رشد داشته باشد.

رنو در بیانیه ای اعلام کرد: گروه رنو احتمالا به بهره گیری از مزیت تنوع محصول در اروپا و پویایی بازار بین المللی با خودروهای کوئید در هند، کولئوس و قاجار در چین، کپچر در روسیه، QM6  و SM6 در کره جنوبی و خودروهای آلاسکان و سری SUV در آمریکای لاتین ادامه خواهد داد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو