فونیکسریمکسبهتام

معاون بازرگانی وزیر صنعت :

بخشنامه ممنوعیت واردات خودروهای فاقد نمایندگی قانونی است

عصر خودرو- معاون بازرگانی وزیر صنعت با بیان اینکه وزارت صنعت براساس دستور العمل ابلاغی عمل کرده و به هیچ عنوان خواستار انحصار در بازار خودروهای وارداتی نیست، گفت:امروز ثبت سفارش خودرو مستلزم نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش است .

بخشنامه ممنوعیت واردات خودروهای فاقد نمایندگی قانونی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، یدالله صادقی با اشاره به اینکه وزارت صنعت مجری اجرای بخشنامه معاون اول رئیس جمهور در ممنوعیت واردات کالاهای سرمایه‌ای فاقد نمایندگی رسمی در کشور است، اظهار داشت:  فعلاً تصمیم جدیدی در این رابطه اتخاذ نشده و فقط نمایندگی های رسمی امکان واردات خودرو را دارند.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت براساس دستور العمل ابلاغی عمل کرده و به هیچ عنوان خواستار انحصار در بازار خودروهای وارداتی نیست، افزود: هر کس که تأییده قرارداد خود با شرکت مادر، قرارداد اختیار نامه اعطای نمایندگی و ارائه ضمانت نامه خدمات پس از فروش را به وزارت صنعت بیاورد ممنوعیتی در واردات خودرو نخواهند داشت.

معاون بازرگانی وزارت صنعت تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از برندها از جمله آئودی، فولکس واگن، دی اس، میتسوبیشی و تویوتا مدارک خود را به وزارت صنعت ارائه کرده‌اند و نمایندگی‌های کیا و هیوندا هم نمایندگی خود را با شرکت مادر تمدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت 3 درصد ارزش سیف خودرو به معنای داشتن نمایندگی رسمی نیست، گفت: امروز ثبت سفارش خودرو مستلزم نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش است و واردکنندگان ملزم به اجرای این چارچوب ها هستند، در غیر این صورت امکان واردات ندارند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط