فونیکسریمکسبهتام

نخستین کشتی حمل خودرو در بندر شهید رجایی پهلو گرفت

عصر خودرو- مدیران شرکت کشتیرانی NYK از برنامه ریزی بلندمدت برای ایجاد یک ترمینال تخصصی نگهداری خودروهای ترانزیتی در بندر شهید رجایی خبر دادند.

نخستین کشتی حمل خودرو در بندر شهید رجایی پهلو گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، چند نفر از مدیران شرکت کشتیرانی بین المللی NYK به همراه نماینده این شرکت در ایران با حضور در بندر شهید رجایی با مدیر ارشد این بندر مهم و استراتژیک در منطقه خلیج فارس به گفتگو نشستند.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست از فراهم بودن شرایط خدمات رسانی به شرکت های کشتیرانی بین المللی خبر داد و گفت : بندر شهید رجایی به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب مجموعه ای از فرصت ها به ویژه در زمینه ترانزیت است.

    اله مراد عفیفی پور افزود : خط کشتیرانی NYK می تواند از طریق بندر شهید رجایی علاوه بر بازار بزرگ سرزمین ایران، به جمعیت 400 میلیون نفری کشورهای مشترک المنافع ( CIS) نیز دسترسی داشته باشد و خودروهای ترانزیتی خود را از این مسیر جابجا کنند.

    وی همچنین توانمندی های فنی و عملیاتی بندر شهید رجایی را برای میهمانان خارجی و نماینده آنان در ایران تشریح کرد.

    مدیران شرکت کشتیرانی NYK نیز از برنامه ریزی بلندمدت شرکت متبوع خود برای تردد کشتی های حمل خودرو(RO-RO) به بزرگترین بندر تجاری ایران و ایجاد یک ترمینال تخصصی نگهداری خودروهای ترانزیتی در این بندر خبر دادند.

    بنابر گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، پس از برگزاری این نشست، نمایندگان این خط کشتیرانی بین المللی ضمن بازدید از زمین و طرح سرمایه گذاری نگهداری خودرو، از ترمینال های مختلف بندر شهید رجایی نیز بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت عملیاتی این بندر قرار گرفتند.

    شایان ذکر است، نخستین کشتی حمل خودرو با پرچم ژاپن به نامAtlas Leader با طول 200 متر و تناژ 63 هزار تن عصر روز یکشنبه سوم بهمن در بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

    این شناور، بندرعباس ـ بعنوان یکی از بنادر بزرگ در خلیج فارس ـ را در برنامه گردشی خود جا داده است.

    بندر شهید رجایی به علت فاصله کوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره ای کشتی ها، با قرار گرفتن در محل تلاقی راهگذر ترانزیتی شمال - جنوب، مهم ترین کانون تجارت بین المللی ایران محسوب می شود.

    در شرایطی که بیش از 90 درصد جابه جایی محموله های تجاری کشور از طریق حمل و نقل دریایی صورت می گیرد، بندر شهید رجایی به تنهایی عهده دار بیش از 53 درصد حجم کل این مبادلات در زمینه ترانزیت، واردات، صادرات و سایر فعالیت های بندری است و تاثیرگذاری ویژه ای در اقتصاد منطقه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو