فونیکسریمکسبهتام

شرایط رانندگی برای مبتلایان به صرع

عصر خودرو- یک فلوشیپ صرع با اشاره به دلایل ابتلا به صرع گفت: همه ی انواع داروهای ضد تشنج برای زنان باردار مبتلا به صرع مناسب نیستتد. بنابراین بهتر است برخی داروهای ضد تشنج استفاده نشوند و انواع مناسب این داروها با حداقل دوز موثر با تجویز پزشک مصرف شود چرا که در غیر این صورت ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای جنین ایجاد کند.

شرایط رانندگی برای مبتلایان به صرع
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مرجان اسداللهی در سیزدهمین کنگره بین المللی صرع در مورد تغذیه مبتلایان به صرع اظهارداشت: از طریق رژیم کتوژنیک می‌توان تا حدودی بیماری صرع را کنترل کرد زیرا این نوع رژیم با افزایش میزان چربی در غذا و کاهش کربوهیدرات باعث تولید ماده کتون در بدن شده و به کنترل تشنج ها کمک می کند.

    وی با اشاره به این که این رژیم برای کودکان موثرتر از بزرگسالان است، افزود: البته این رژیم باید حتماً تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد و خوددرمانی می‌تواند اثرات سوئی برای بیماران به همراه داشته باشد.

    متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه استفاده از رژیم کتوژنیک گاهی مواقع می تواند تا 50 درصد حملات صرع را کاهش دهد، اضافه کرد: در قدیم معتقد بودند که مصرف غذاهای متمایل به سردی همچون ماهی و ماست و ترشیجات می‌تواند احتمال بروز حملات صرع را افزایش دهد که این مسئله پایه و اساس علمی ندارد.

    اسداللهی بیان داشت: بیماران مبتلا به صرع اصولاً ممنوعیت غذایی نداشته و در انجام ورزش‌ها نیز می توانند با رعایت نکات ایمنی و مطلع کردن مربی و دوستان خود از بیماری صرع خود، ورزش کنند.اما اگر تشنج کنترل نشده دارند بهتر است از انجام ورزش‌هایی مانند کوهنوردی، شنا، دوچرخه و اسب‌سواری پرهیز کرده و ورزش های امن تری را انتخاب کنند.

    این فلوشیب صرع گفت: بیماران مبتلا به صرع در صورتی که تمایل به رانندگی و موتورسواری دارند حداقل باید 6 ماه حملات تشنج نداشته باشند. لذا کنترل این بیماری و حملات صرع بسیار حائز اهمیت است.

    وی اضافه کرد: دلایل مختلفی همچون ضربه به سر، وراثت، تومورهای مغزی، آبسه‌های مغزی و خونریزی مغزی می‌تواند سبب بروز این بیماری شود.

    اسداللهی گفت: زنانی که مبتلا به صرع بوده و قصد بارداری دارند حتماً باید نسبت به کنترل حملات صرع اقدام کرده و حداکثر 9 ماه قبل از بارداری یا باید بدون تشنج بوده و یا حداکثر یک تشنج داشته باشند. چرا که تشنج مادر برای جنین ضرر دارد.

    این فلوشیب صرع گفت: همه ی انواع داروهای ضد تشنج برای زنان باردار مبتلا به صرع مناسب نیستند. بنابراین بهتر است برخی داروهای ضد تشنج استفاده نشوند و انواع مناسب این داروها با حداقل دوز موثر با تجویز پزشک مصرف شود زیرا در غیر این صورت و استفاده ی نادرست از دارو، ممکن است بهره ی هوشی جنین کاهش یافته و یا ممکن است شکاف کام یا لب را به همراه داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو