فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان راهداری :

شناسایی ناوگان باری‌ درون‌شهری برای دریافت سوخت بر اساس پیمایش‌ آغاز شد

عصر خودرو- سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: شناسایی ناوگان باری دیزلی درون‌شهری برای اختصاص سوخت بر اساس پیمایش از امروز در پایگاه اینترنتی WWW.UTMCF.IR انجام می‌شود و این ناوگان تا ۱۰ اسفند امسال مهلت دارند برای شناسایی ثبت‌نام کنند.

شناسایی ناوگان باری‌ درون‌شهری برای دریافت سوخت بر اساس پیمایش‌ آغاز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، شهرام آدم‌نژاد با اشاره به توزیع سوخت ناوگان عمومی بر اساس مصوبه هیأت وزیران، بیان کرد: از سال گذشته طرح توزیع سوخت بر اساس پیمایش انجام شد، کارگروهی (‌کارگروه سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) در این زمینه فعالیت داشت و تصمیمات زیادی اتخاذ کرد که قبلاً اعلام شده است.

    وی ادامه داد: سوخت ناوگان دیزلی بر‌ اساس پیمانه پایه و پیمانه عملکردی در کارت‌های ناوگان دیزلی کشور اعم از درون و برون‌شهری واریز می‌‌شود.

    معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به داده‌کاوی اطلاعات به دست آمده، جدول قواعد و جدول سهمیه‌ها مدام تغییر کرد. همه سعی کارگروه این بود که میزان مصرف و میزان سهمیه، ارتباط نزدیکی به هم پیدا کنند. با بررسی میزان مصرف ماه گذشته به نظر می‌رسد این رابطه نزدیک‌تر شده است و انحراف معیار کمتری دارد.

    آدم‌نژاد افزود: آخرین جلسه کارگروه به پیشنهاد وزارت کشور برای ساماندهی ناوگان دیزلی درون‌شهری باری بود، در این کارگروه مقرر شد شناسایی ناوگان انجام ‌و سپس ناوگان ساماندهی شود و بر اساس عملکرد، سوخت اختصاص یابد.

    وی ادامه داد: در این مرحله قرار شد از امروز ششم بهمن‌ماه 1395، همه ناوگان باری درون‌شهری کشور که کد را تکمیل نکرده‌اند و شناسایی نشده‌‌اند، از طریق آدرس اینترنتی‌ WWW.UTMCF.IR ثبت‌نام کنند.این ناوگان از امروز تا روز 10 اسفند 95 مهلت دارند در این سایت ثبت‌نام کنند و بعد از ثبت‌نام پیمانه سوخت عمومی را دریافت خواهند کرد و سپس بعد از ساماندهی، پیمانه عملکردی هم به آنها اختصاص می‌یابد.

    معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: ‌کسانی که وارد مرحله شناسایی کامیون خود نشوند و کد دریافت نکنند، مطمئناً سهمیه پیمانه پایه کمتری دریافت می‌کنند چون در آینده نزدیک سهمیه ماشین‌هایی که شناسایی نشده‌اند و فعالیت نمی‌کنند، کاهش خواهد یافت.

    وی افزود: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، در این سیستم ‌ساماندهی قرار است تجهیزاتی روی این ناوگان نصب کنیم تا پیمایش آنها مشخص شود، وزارت کشور هم زیر ساخت‌ها را فراهم کرده و در آینده نزدیک تجهیزات سنجش پیمایش روی ناوگان نصب خواهد شد. در این حوزه وزارت کشور همکاری مناسبی دارد‌.

    معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: به دلیل پراکندگی این ناوگان دیزلی شهری در سطح کشور و عدم ساماندهی مناسب و خاصی برای این ناوگان در گذشته، ساماندهی آنها مشکل است اما ‌‌امیدواریم با این شناسایی و نصب تجهیزات روی ناوگان دیزلی باری درون‌شهری، در نهایت عملکرد و پیمایش ناوگان باری درون‌شهری بر اساس تجهیزات نصب شده مشخص شود.

    آدم‌نژاد اظهار داشت: سهمیه پیمانه پایه‌‌‌ ناوگان باری دیزلی درون‌شهری پس از این هشدار و مهلت، برای ناوگانی که شناسایی نشده‌اند کاهش ‌می‌یابد. پیمانه پایش بر اساس گروه،‌ سن و جدول قواعد کامیون‌ها است.

    معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: البته ناوگان دیزلی مسافری درون‌شهری‌ اتوبوسی قبلاً از نظر پیمایش سامان‌دهی شده‌ است‌. اغلب مینی‌بوس‌ها هم شناسایی شده‌اند و اطلاعات آنها در وزارت کشور وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط