فونیکسریمکسبهتام

کارآمدی بیشتر شاسی بلندها در ناوگان پلیس

عصر خودرو- خودروهای پلیس هم مانند سایر خودروها در جامعه دچار تغییر می‌شوند و همزمان با تغییر سلیقه در خودروسازی در یگان‌های پلیس هم این تغییر را می‌توان مشاهده کرد. چند سالی هست که خودروسازان به سمت ساخت و فروش خودروهای شاسی بلند تمایل بیشتری پیدا کرده‌اند و در میان برخی خودروسازان برای اولین بار اقدام به طراحی و ساخت خودروهای کراس اور یا SUV کرده‌اند که نام بنتلی و مازراتی و حتی لامبورگینی در این میان به چشم می‌خورد.

کارآمدی بیشتر شاسی بلندها در ناوگان پلیس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، خودروهای شاسی بلند امروزی مصرف سوخت بسیار معقول تری نسبت به خودروهای یک دهه گذشته دارند و راحتی و چند منظوره بودن این خودروها باعث شده است که افراد ترجیح دهند به سراغ خودروهای شاسی بلند بروند تا از مزیت‌های فراوان آن بهرمند شوند. نیروی پلیس در آمریکا برای سال‌های زیادی از خودروی معروف فورد کراون ویکتوریا استفاده کرده‌اند. این خودرو در سال 1991 وارد بازار خودرو شده است و مورد توجه نیروهای پلیس آمریکا و کانادا قرار می‌گیرد و تولید آن تا سال 2011 ادامه پیدا کرد و از نظر جثه سدانی بزرگ بوده است. ایمنی و امنیت بالا در این خودرو از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن است که انتخاب آن را به‌عنوان خودرو پلیس راحت کرده است، هر چند خودروهای زیادی به‌عنوان خودروی پلیس به این کشور خدمت کرده‌اند اما اخیرا تمایل پلیس برای داشتن شاسی بلند‌های قدرتمند نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در مناطق خارج از شهر این خودروها در حال افزایش هستند و به همان دلایلی که افراد عادی جامعه به سمت خودروهای شاسی بلند تمایل پیدا می‌کنند نیروهای پلیس هم نسبت به شاسی بلندها تمایل پیدا می‌کنند.

    علاوه بر تمام آن مزیت‌ها در این خودروها می‌توان تجهیزات بیشتری که مربوط به حفظ امنیت یا ابزار مورد نیاز برای شرکت در عملیات‌های پلیسی مورد نیاز است را حمل کرد. پلیس لس آنجلس در حال تغییر تعداد و نسبت خودروهای سدان به شاسی بلند‌ها است و شاسی‌بلند‌ها در میان نیروهای پلیس این شهر در حال افزایش است. این آمار‌ها بر‌اساس میزان فروش شرکت‌هایی مانند فورد به دست آمده‌اند که شاسی‌بلندهای بیشتری را نسبت به خودروهای سدان به پلیس این شهر فروخته است یا در حال فروش است. فورد از جمله خودرو‌سازانی است که بیشترین سهم را توانسته است در میان خودروهای پلیس آمریکا به خود اختصاص دهد. پیش از این نیز این اداره امنیتی تصمیماتی مبنی بر خرید خودروهای برقی و کراس اور مانند i3 بی‌ام‌و را رسما اعلام کرده است که برای کارهای اداری از آن قرار است استفاده کند. امنیت و راحتی و قدرت بیشتر از مهمترین مزیت‌های یک خودروی پلیس باید باشد که می‌توان به راحتی در یک شاسی بلند امروزی آنها را یکجا داشت. بر اساس آمار‌ها هر سال در آمریکا بیش از 100 هزار خودرو به نیروهای پلیس فروخته می‌شوند که سهم قابل توجهی است و برای شرکت‌های خودرو‌ساز تامین این حجم خودرو آن هم برای تشکیلاتی مانند پلیس اهمیت بالایی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو